škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

En Güçlü M

Ziyaretçi · 13 · 9859

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
BMW M' in 40. Yaşını Kutluyor



 

BMW’nin  1972′den itibaren marka kimliği kazanan “performans departmanı” M Gmbh,  40 yaşına bastı. İşe 1960′lı yıllarda BMW’nin Formula 2 ve pist yarış  programlarına destek vermek amacıyla çalışmaya başlayan departman, 1972  Mayıs ayında 8 kişilik ekiple yola çıkıp marka kimliği kazanmıştı. Ay  içinde 35 kişiye ulaşan ekibin başında Porsche ve Ford Racing Team’den  transfer olup Münih’teki BMW binasına transfer olan Jochen Neerpasch  vardı. Birkaç ay sonra BMW’nin Münih fabrikasının yanında pistiyle,  dinamometresiyle, test pilotlarıyla 8000 metrekarelik kendi binasına  taşınan M Gmbh, sadece 15 yıl içinde 400 çalışana ulaştı!
Bilindiği üzere M Gmbh ya da herkesin bildiği adıyla M, BMW’nin her  segmentteki en yüksek performanslı modellerini daha da üst düzeye  taşıdığı motor, vites kutusu, süspansiyon, fren ve sportif aksesuarlar  gibi modifikasyonlarıyla tanınıyor.

 

İlk olarak yarışlar için 950 kg ağırlığında gövdeye sahip 2.0 240 HP’lik  2002′yi 1973 yılında ortaya çıkaran M, hemen ardından 3.0 CSL modelini  geliştirdi. Alüminyum tavan, kaput ve kapılara sahip 1092 kg’lık 3.0  CSL, 360 HP’lik motora sahipti! M departmanının yarış otomobillerinin  ardından satışa sunulan ilk modeli ise 1978 yılı Paris Otomobil  Fuarı’nda tanıtılan M1 modeli oldu. Bu otomobil satışa sunulmakla  birlikte aslında caddelere fazla gelen bir yarış otomobiliydi! M’in  bildiğimiz kimliğini bulması 1979′da tanıtılan 218 HP gücündeki M535i  ile başladı. 5 Serisi’nin dönemine göre en performanslı modeli olan bu  otomobilin ardından yıllar boyu farklı jenerasyonlarda M3, M5, M6, X5 M,  X6 M versiyonları izledi. Her biri birbirinden değerli olan bu  otomobiller, Mercedes-Benz’in AMG versiyonlarıyla boy ölçüştü. 2000′li  yılların sonuna dek sadece atmosferik beslemeli olan M versiyonları,  2009 yılında tanıtılan X5 M ve X6 M’den itibaren düşürülmesi yönünde  değişen karbon emisyon salımı ve yakıt tüketimi regülasyonları nedeniyle  çift turbolu güç gösterilerine dönüştü. M’in 40. yılında sürüş  tutkunlarını dizel sürprizi karşılıyor. BMW M550d xDrive Saloon, BMW  M550d xDrive Touring, BMW X5 M50d ve BMW X6 M50d isimli dört dizel,  sıralı 6 silindirli ve 3 turbolu motorların 381 HP’lik performansı, 40.  yılın yenilikleri olarak değerlendiriliyor!

 
 
 

Alıntı : http://i-motoring.com/bmw-min-40-yasini-kutluyor



Çevrimdışı CC03

  • detaiLove
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Kalbimden vurdun Uğur abi ! İlk aşkım, E46 M3 :utan:



Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;359418
Şunun gibisi gelmedi bir daha...



+1


E39 ve F10 5 serisinde en beğendim kasalar.Ama illa seç birini deseler tabi ki E39.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Komşuda 88 5.25 vardı,hiç soluksuz 260 a dayanıyordu,benden 5 yaş büyük araba.. Ondaki zevk iç bir araçta yoktu vallahi,birde M paket halini düşünmek bile istemiyorum. Benim ayrı bir hayranlığım var onlara karşı :)

Sese gel :)

[YOUTUBE]aj99FpHgNsI&feature=related[/YOUTUBE]
« Son Düzenleme: 24 Mayıs 2012, 18:49:34 Gönderen: Can »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;359418
Şunun gibisi gelmedi bir daha...






Nadide bir seri idi. Tek geçerim.:huh:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;359693


Nadide bir seri idi. Tek geçerim.:huh:


CSi'de başka abicim :):ok:

Benim bu M serisiyle ilgili çok matrak bir anım vardır :D
94-95'ler böyle E34'lerin son yılları yani, bizim bi Hikmet ablamız vardı, eşiyle beraber komisyonculuk, araç sigorta işleri v.s yaparlardı. Takastan bırakılan arabalarıda alır kullanırlardı satılana kadar. Bizi çok severdi, her sefer hem alın deneyin diye hemde sağa sola yollarken verirdi anahtarı :D gene günlerden birgün Hikmet abla çaardı bizi, çaarmaz olaydı :D gittik kapıya noldu, anahtarı uzattı, çıkın dedi kapıda lacivert birşey var, anlamadık ne olduğunu yeni düştü bizede, bakın bir dedi :D Anahtara bir baktım BMW logolu, ee iyi dedik aldık :D kapıya çıktık ilerde bir tane 3.18 vardı tek kapı, lan dedik aha budur :D anahtarı  zorluyoruz deliğe sokmak için girmiyor :D kanka omzuma dokundu lan Baki şu olmasın dedin, bir tane kirli tozlu ama eşşek gibi ofsetli eşşek gibi geniş tabanlı bir E34 duruyor :D hadi lan dedim olamaz, gel lan dedi bir baktım bingo :D kapılar açıldı, biz heyecandan dikkat kesilemiyoz sağına soluna ama hiçbir yerinden bir halt da yazmıyor, sadece BMW logosu var işte kupkuru :D ha bir yazı daha varda sona yazacam onu, hoş bizde önce anlamadık, lacivert zeminde siyah yazı olunca birde kirli tozlu :D Spoiler'ini dalgaya aldık lan dedik sanayide napmışlar buna, gizli spoiler vardı, bagaj kapağına içten eğim vererek spoiler yapmış adamlar :D bizim ilk işimiz hemen kaputu açmaktı, önce bir hep motora bakardık işte :D neyse açtık kaputu, böyle ikimizde karşılıklı yan taraflarından bakıyoruz, eğildik bakıyoruz, kankayla konuşuyoruz işte aa bak şu şöyle böyle, bak nasıl yapmışlar falan diye ama ters giden birşeyler de var hissediyorum, arabada bir pislik var :D sonra kanka 4 silindir, 1.8'dir bu, hiç olmadı 6 olaydı be falan dedi, 2.0 bile değil, anca şekil var işte dedi. Bomba burada patladı tabi :D ben hafif kafayı kaldırıp, sen kaç tane saydın dedim, dööörtt dedi, iyi de bende bu tarafta dört sayıyorum yalnız :D birbirimize yaklaşık 1 dk kadar donuk ve elemli gözlerle bakıştık :D araba V8 motordu çünkü :D kaputu nasıl kapatıpta içine binip marş bastığımızı hatırlamıyorum bile, sanırım benim kallavi ilk kullandığım arabaydı da, ondan önce bir İnfinity maceramız olmuştu sanırım ama açılışı bununla yapmıştım diye hatırlıyorum :D hem komedi hemde bu durumdan dolayı yeri ayrıdır bende kısaca:D sonra bizim bir route stage'imiz vardı, araba olduğu anda o yola bir girmeden edemezdik. Birinci köprü yolundan FSM yoluna yapılan bağlantı yolu yeni yeni bitmişti, hem trafik daha azdı hemde o yol çok bilinip kullanılmazdı, nimetti bizim için nimet burnumuzun dibinde :D elim ayağım nasıl titriyor, gaza basıyom araba oynuyor yerinden, mahalledeki bütün alarmları çaldıra çaldıra gittik :D yola çıktım direk sola yapıştım uçuyoruz :D o yıllarda böyle nerde, 200 ve civarları ooo hız denirdi, her arabada elde edemediğin hızlardı ama benim 200'e çıkmam saniyeler sürdü sadece :D lan dedim bu bastıkça gidiyor olm, nerede duracağız, ben İzmit'e kadar giderim böyle bunla, yarım saate gider döneriz zaten :D manuel vites ben habire indirip bindiriyorum, 200'le gidiyon alt vitese çekince tekrar pati koyacak gibi oluyor cihaz:D neyse daha uzatmayayım çok detay var, sonra döndük geldik otoparka çektik önüne arkasına bakıyoruz arkadaki yazıyı okudum :D Araba Hartge'ymiş meğersem, başka da bir halt yazmıyor, tabi sonradan araştırıp öğrendik boru modifiye firması olduğunu :D bunun tıpkısının aynısıydı aha :D pancurdaki M5'de yazmıyordu bizde :D simsiyah böbrekler vardı oka:D
Bunun tam peşine bir de IROC-Z maceramız oldu aynı benzer, onuda başka bahara anlatırım :D o da çok komediydi. Hikmet abla sordu sonra, nasıl diye, dedim abla değiştirme bunu kalsın sende, yok olm napacam bunu diyede kahrımızdan günlerce salya sümük olmuştuk :D bir süre kullandık bunu sonra peşine Fairway geldi  :D ahah o da lacivertti, bu IROC-Z macerasıda onunla alakalı zaten :D



Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Yakın arkadaşımın birinde e34 520 var 28 stroker yaptı portpolish eisenmann egzoz var.Yok böyle ses.Acayip eğlenceli makine.param yetse direk alıcam.
Bmw ise;
e39-e34-36-e30
başka seri yok benim için.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;359833
CSi'de başka abicim :):ok:

Benim bu M serisiyle ilgili çok matrak bir anım vardır :D
94-95'ler böyle E34'lerin son yılları yani, bizim bi Hikmet ablamız vardı, eşiyle beraber komisyonculuk, araç sigorta işleri v.s yaparlardı. Takastan bırakılan arabalarıda alır kullanırlardı satılana kadar. Bizi çok severdi, her sefer hem alın deneyin diye hemde sağa sola yollarken verirdi anahtarı :D gene günlerden birgün Hikmet abla çaardı bizi, çaarmaz olaydı :D gittik kapıya noldu, anahtarı uzattı, çıkın dedi kapıda lacivert birşey var, anlamadık ne olduğunu yeni düştü bizede, bakın bir dedi :D Anahtara bir baktım BMW logolu, ee iyi dedik aldık :D kapıya çıktık ilerde bir tane 3.18 vardı tek kapı, lan dedik aha budur :D anahtarı  zorluyoruz deliğe sokmak için girmiyor :D kanka omzuma dokundu lan Baki şu olmasın dedin, bir tane kirli tozlu ama eşşek gibi ofsetli eşşek gibi geniş tabanlı bir E34 duruyor :D hadi lan dedim olamaz, gel lan dedi bir baktım bingo :D kapılar açıldı, biz heyecandan dikkat kesilemiyoz sağına soluna ama hiçbir yerinden bir halt da yazmıyor, sadece BMW logosu var işte kupkuru :D ha bir yazı daha varda sona yazacam onu, hoş bizde önce anlamadık, lacivert zeminde siyah yazı olunca birde kirli tozlu :D Spoiler'ini dalgaya aldık lan dedik sanayide napmışlar buna, gizli spoiler vardı, bagaj kapağına içten eğim vererek spoiler yapmış adamlar :D bizim ilk işimiz hemen kaputu açmaktı, önce bir hep motora bakardık işte :D neyse açtık kaputu, böyle ikimizde karşılıklı yan taraflarından bakıyoruz, eğildik bakıyoruz, kankayla konuşuyoruz işte aa bak şu şöyle böyle, bak nasıl yapmışlar falan diye ama ters giden birşeyler de var hissediyorum, arabada bir pislik var :D sonra kanka 4 silindir, 1.8'dir bu, hiç olmadı 6 olaydı be falan dedi, 2.0 bile değil, anca şekil var işte dedi. Bomba burada patladı tabi :D ben hafif kafayı kaldırıp, sen kaç tane saydın dedim, dööörtt dedi, iyi de bende bu tarafta dört sayıyorum yalnız :D birbirimize yaklaşık 1 dk kadar donuk ve elemli gözlerle bakıştık :D araba V8 motordu çünkü :D kaputu nasıl kapatıpta içine binip marş bastığımızı hatırlamıyorum bile, sanırım benim kallavi ilk kullandığım arabaydı da, ondan önce bir İnfinity maceramız olmuştu sanırım ama açılışı bununla yapmıştım diye hatırlıyorum :D hem komedi hemde bu durumdan dolayı yeri ayrıdır bende kısaca:D sonra bizim bir route stage'imiz vardı, araba olduğu anda o yola bir girmeden edemezdik. Birinci köprü yolundan FSM yoluna yapılan bağlantı yolu yeni yeni bitmişti, hem trafik daha azdı hemde o yol çok bilinip kullanılmazdı, nimetti bizim için nimet burnumuzun dibinde :D elim ayağım nasıl titriyor, gaza basıyom araba oynuyor yerinden, mahalledeki bütün alarmları çaldıra çaldıra gittik :D yola çıktım direk sola yapıştım uçuyoruz :D o yıllarda böyle nerde, 200 ve civarları ooo hız denirdi, her arabada elde edemediğin hızlardı ama benim 200'e çıkmam saniyeler sürdü sadece :D lan dedim bu bastıkça gidiyor olm, nerede duracağız, ben İzmit'e kadar giderim böyle bunla, yarım saate gider döneriz zaten :D manuel vites ben habire indirip bindiriyorum, 200'le gidiyon alt vitese çekince tekrar pati koyacak gibi oluyor cihaz:D neyse daha uzatmayayım çok detay var, sonra döndük geldik otoparka çektik önüne arkasına bakıyoruz arkadaki yazıyı okudum :D Araba Hartge'ymiş meğersem, başka da bir halt yazmıyor, tabi sonradan araştırıp öğrendik boru modifiye firması olduğunu :D bunun tıpkısının aynısıydı aha :D pancurdaki M5'de yazmıyordu bizde :D simsiyah böbrekler vardı oka:D
Bunun tam peşine bir de IROC-Z maceramız oldu aynı benzer, onuda başka bahara anlatırım :D o da çok komediydi. Hikmet abla sordu sonra, nasıl diye, dedim abla değiştirme bunu kalsın sende, yok olm napacam bunu diyede kahrımızdan günlerce salya sümük olmuştuk :D bir süre kullandık bunu sonra peşine Fairway geldi  :D ahah o da lacivertti, bu IROC-Z macerasıda onunla alakalı zaten :D




Yav kaç zaman oldu giriyorum konuya,bir Baki abi anısı var ortada,yani kesinlikle okumam gerekli,ama üşenip okumuyorum ne adamım ya :D Hatta bunlarıda okumadan yazıyorum,şu an heves geldi okuyacam kısmetse,Bismillah :lol:


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Aha okudum vallaha okudum :lol: Baki abi sen çok yaşa :lol:
Anlattığım 5.25 6 silindir ama o bile köpek gibi çekiyordu ve bildiğin yan aleti. Sahibi abimiz lise okurken bir gün tuttu bizi hadi ben götüreyim okula dedi,okulda ana cadde üzerinde,orta da refüj var,ağaçlar falan. Bu tabi yapıştırdı öküz gibi bağırıyor araba ama boş bağırma değil,işi bilen ilerden kafayı uzatıyor zaten :D Okula girmek içinde refüjün arkasına geçmemiz lazım,bunun içinde az ileri gidip u dönüşü yapmak lazım,tabi ben 9.sınıf lise öğrencisiydim o zaman,tam hormanların patladığı dönem,kızlara falan bakıyorum,onlarda bakıyor ama arabanın sesi yüzünden tabi,yoksa ne yapacak benim sivilceden kıymalı pideye dönmüş suratımı :D Neyse u dönüşü yapacağımız noktaya geldiğimizde abinin el,el frenine doğru uzanınca ben anladıydım bişeyler olacağını,arka koltuktada arkadaşım var,ben kapı koluna yapıştım,tam dikkat et Burak diyene kadar bu gazı kökledi bi tam sol,bi el freni bi dip gaz derken olduğumuz yerde bi sıfır çizdik sonra girdik yola,tabi o ara Burak arka sol taraftan ön sağ tarafa kadar fırladı,organlarının yarısı benim üstümdeydi yani :D . Bende alışkın değildim öyle hareketlere,okulun önünde kapıyı açtım inemiyorum,olum insene diyolar abi başım dönüyo diyorum ama nasıl stres yaptıysam artık ayağa kalksam çatara patara gürültü çıkacak benden :lol: Neyse bi şekilde kaldırdılar beni,okula girerken iyi hava olduydu ama :D Gerçi ertesi gün bizim korsan taksici tanıdık Şahinle attı bizi okula ama önemli değil :D


Çevrimdışı bayerische_M52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ST-max;359894
Yakın arkadaşımın birinde e34 520 var 28 stroker yaptı portpolish eisenmann egzoz var.Yok böyle ses.Acayip eğlenceli makine.param yetse direk alıcam.
Bmw ise;
e39-e34-36-e30
başka seri yok benim için.



Bahsettiginiz kasaların tasarımcısı Claus Luthe dir. BMW nin en keskin hatli sinirli bakışli kasalarını dizayn etmiştir. BMW severler için vazgeçilmez olmuştur. Efsanedir kendisi dramatik de bı hayat öyküsü var
Severin kendisinin çizimlerini haddim olmadan :-)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;367028
Yav kaç zaman oldu giriyorum konuya,bir Baki abi anısı var ortada,yani kesinlikle okumam gerekli,ama üşenip okumuyorum ne adamım ya :D Hatta bunlarıda okumadan yazıyorum,şu an heves geldi okuyacam kısmetse,Bismillah :lol:


Alıntı yapılan: Can;367032
Aha okudum vallaha okudum :lol: Baki abi sen çok yaşa :lol:
Anlattığım 5.25 6 silindir ama o bile köpek gibi çekiyordu ve bildiğin yan aleti. Sahibi abimiz lise okurken bir gün tuttu bizi hadi ben götüreyim okula dedi,okulda ana cadde üzerinde,orta da refüj var,ağaçlar falan. Bu tabi yapıştırdı öküz gibi bağırıyor araba ama boş bağırma değil,işi bilen ilerden kafayı uzatıyor zaten :D Okula girmek içinde refüjün arkasına geçmemiz lazım,bunun içinde az ileri gidip u dönüşü yapmak lazım,tabi ben 9.sınıf lise öğrencisiydim o zaman,tam hormanların patladığı dönem,kızlara falan bakıyorum,onlarda bakıyor ama arabanın sesi yüzünden tabi,yoksa ne yapacak benim sivilceden kıymalı pideye dönmüş suratımı :D Neyse u dönüşü yapacağımız noktaya geldiğimizde abinin el,el frenine doğru uzanınca ben anladıydım bişeyler olacağını,arka koltuktada arkadaşım var,ben kapı koluna yapıştım,tam dikkat et Burak diyene kadar bu gazı kökledi bi tam sol,bi el freni bi dip gaz derken olduğumuz yerde bi sıfır çizdik sonra girdik yola,tabi o ara Burak arka sol taraftan ön sağ tarafa kadar fırladı,organlarının yarısı benim üstümdeydi yani :D . Bende alışkın değildim öyle hareketlere,okulun önünde kapıyı açtım inemiyorum,olum insene diyolar abi başım dönüyo diyorum ama nasıl stres yaptıysam artık ayağa kalksam çatara patara gürültü çıkacak benden :lol: Neyse bi şekilde kaldırdılar beni,okula girerken iyi hava olduydu ama :D Gerçi ertesi gün bizim korsan taksici tanıdık Şahinle attı bizi okula ama önemli değil :D


:rm::rm::rm:
Anı çooook bizde de yazarak bir yere kadar oluyor anca Can'cığım, oturup böyle anca sohbet ortamında daha rahat anlatılır mimikler eşliğinde sanırım :D neler geldi neler geçti başımızdan yoksa :D genede fırsat oldukça, yeri geldikçe yazmaya çalışırım elbette :D Aynı şekilde Romanya'dayken gene bir E34 macerası yaşamıştım :D bu arabayla yollarımız çok çakıştı zamanında :D
Oturup anılarımı kitapsallaştırsam mı diyorum bazen :D