evet... 75 lik... ama bu kadar bariz fark olacağını sanmıyorum...
Beygir son hıza çıkma konusunda iş yapar, fark olmasa 80 bg yapmaya uğraşmazlardı diye düşünüyorum...
75 likle 80 liklerin herşey aynı... +5 yazılımla diye biliyom...
Ama o 5 beygiri boşuna yapmamışlardır, mutlaka fark yaratıyordur son hızda. Yoksa uğraşmazlardı yazılımla 5 bg artırmaya
5 HP fark var da 75' likle 80' lik arasında tork farkı var mıdır? Varsa bile tork grafiğinde durum nedir? Belki de 75' liklerin dişli oranları farklıdır.:wnk:
Tork farkı yok diye biliyorum 75-80 arasında...
75'lik ile 80'lik arasında bariz bir hızlanma farkı olacaktır. (hatta fabrika verisi 0-100 farkı tam 1 saniye)
Çünkü 80'lik, 2200 devirden itibaren her devirde 75'lik olandan daha fazla tork üretiyor. Zaten birinin 75, birinin 80 hp olması, 80'liğin 4000 devirde 145nm civarı, 75'liğin ise 135nm civarı tork üretmesinden kaynaklanıyor.
Amaç hızlanmaksa üst devirler kullanılır. Üst devirlerde de 80'lik hemen her noktada 5-10 nm fazla tork ürettiğinden arada fark oluşması normal.
Bu konuyu daha iyi anlayabilmek için "tork grafikleri" başlığındaki "dizel motorlar" başlıklı ortak tork tablosuna bakmanızı tavsiye ederim. Orda 75'lik ile 80'lik arasındaki fark çok bariz görünüyor.:ok:
====================================================
Ayrıca Hakan; sizin araç sen dahil 1300 kg değil. Hala pek çok Fabia I kullanıcısının aracının ağırlığını yanlış bildiğini görüyorum. Sizin ruhsatlarda yazan o 1200'lü değer sürücü dahil ağırlık. Sizin aracın boş ağırlığı tahminen 1120-1150 gibi bir şey.:ok:(muhtemelen 1150'ye yakın)