škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

superb elegance jant küçültme.!!!

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: çağatay;364493
Bu yol tutuşunun artması olayı sadece bir histen ibaret mi yoksa cidden fiziksel anlamda artıyor mu? Çünkü küçük ebada takılan lastiğin yanak genişliği fazla olacağı için araç daha fazla yatma eğilimi gösterecek diğerinde yanak deformasyona uğramayıp daha rijit bir davranış sergileyceğinden araba yatmayacak ve sanki yolu kavramış gibi bir his yaratcak ama sonuçta ikisinde de aynı süspansiyon yapısına sahip olduğu için ve aynı lastik yüzey alanı temas edeceği için fiziksel anlamda yol tutuşunda bir fark olmaz gibi geliyor bana.

evet fiziksel anlamda artıyor.  yanak genişliği olan tekerler esneme payı yüzünden daha yumuşak bir sürüş ve extra süspansiyon rahatlığı ve sessiz yol alma konforu sunuyor. düşük ve geniş yüzeye sahip ve yanakları dar teker daha serttir. virajlara girildiği zaman esneme payı az olduğu için arabanın ağırlığı dört tekere eşit miktara yakın dağılır. buda yüzeye tutunmayı artırdığı için araba yüksek süratle viraj alınırken yanlara kaçmaz. diğer tekerde esneme çok olduğu için ağırlık merkezkaç kuvvetiyle dışta kalan tekerlere daha fazla bindiği için kayma oranı daha yüksektir.
 
sonuçta bu seçenek; istediğinle ilintili. konfor mu? sürat mi?


Çevrimdışı çağatay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
peki şu noktaya değinsem dediğiniz gibi ağırlık transferi olacak ama sonuçta yere etkiyen dikey kuvvetin toplamı aynı ve dolayısıyla sürtünme kuvvetinde değişme olmayacak ama yuvarlanma riski oluşacak bu sefer bu da demek oluyor ki yere temas eden yüzey azalıyor viraja hızlı girme oranımız arttıkça yuvarlanmadan kaynaklı o kadar temas yüzeyimiz azalacak dolayısıyla kayma yuvarlanmaya girişteki yüzey azalmasından dolayı kaynaklanacak. Sesli düşünür gibi yazmış oldum, niyetim soru sormaktı ama cevabını vermiş oldum:) Yazmışken silmeye de kıyamadım dursun bilgi paylaşımı olur. Tekrar teşekkürler cevabınız için Cem Bey.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
rica ederim. ben yukarıda sürat dedim ama aslında geniş teker güvenlik açısından geniş temas ettiği için yüksek sürate çıkmayı uygun bir şekilde sağlıyor. yoksa dar tekerin sürtünme kat sayısı azdır. (basınç fazla temas az) jant/lastik oranına göre ki arada ağırlık açısından bariz fark varsa bu yakıt açısından daha tasarruflu olur ve motoru yormaz. aynı şekilde teker lastikle birlikte toplamda daha geniş çaplı ise bir devirde küçük çaplı tekere göre daha atak ve uzun mesafe kat eder. ama her arabada kullanılan teker ölçüleri fazla bir fark yaratmadığı için bunlarda fazla bir fark yaratmaz.


Çevrimdışı siyar bulut

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
aracı çok bozarsın arkadaşım jant kasayı gösterir ben 18 luxon kullanıyorum hiç bir sıkıntı görmedim