Peki benim anlamadığım başlarının derdi neymiş ki değeri bu kadar olan saatlerde, gözlüklerde bu kadar indirim yapmışlar? Ya da başka bir deyişle o kadar para ediyorlar mı?
Abi fiyatlara bakmadım da özetle anlatayim..
Şimdi bu grafta P1 yüksek olan fiyat ve arz çizgisinin üstünde "2" ve "3" kısımları "residual demand" yani hizmet edilmemiş kısım. Hizmet edilmemiş olmasının sebebi P1 fiyatı, 2 ve 3 kısmındaki insanların rezervasyon fiyatlarından yüksek olmasıdır.
Zamanla da fiyatları düşürecekler ve fiyat P2 olacak. Bu sefer de 2 kısmındaki insanlar da bu gözlükleri alacaklar. Ve daha sonra 3. kısımdaki insanlar da alacaklar...
Firmaların kullandıkları fiyatlandırma stratejisidir, bu işi bilenler genellikle bir ürün çıkınca direkt almazlar, bir süre bekleyip indirimi beklerler.
Daha detaylı halini sonra anlatırım talep olursa
Bu grafik benim eserim, dönem ödevi için hazırlamıştım, konu da cuk oturdu
Ana konuya gelirse, bence de gözlükçüden alın derim, 12 yıldır gözlük kullanan birisiyim. Ben de bu hafta içinde numaralı güneş gözlüğü bakacağım. Tavsiyem rayban gibi kaliteli bir marka alın, keza uzun vadede ucuza gelir