son hızın sınırlı olmasının bazı sebepleri var. bilerek yapılmış şeyler bunlar ve max hız limitini kaldırmanın çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum.
benim rapidde 190 max hız resmi veri, 195 gördüm ancak 5km/h hata payı desek 190 gene
190 ile giderken devir henüz 3500-4000 arasındaydı. bu motorun max güç noktası 4400 rpm. kaba bir hesapla 3750de 190 desek, teorik olarak benim arabanın 220km/h yapabilmesi gerekiyor. (ki bu motor redline'a kadar devirlenebildiği için daha da yolu var.)
araca hızlanma esnasında ağırlığı, belli bir hızdan sonra da aerodinamik sürüklenmesi engel olur. yeti dediğiniz araçta hem rüzgarın gördüğü alan büyük hem araç yüksek hem de gövde şekli köşeli olduğu için aerodinamik sürüklenme katsayısı yüksek olsa gerek (tabi bakmak lazım) Aerodinamik sürüklenme kuvveti F=(ro)*(A)*(cd)*(V*V). ro havanın yoğunluğu, A rüzgarın gördüğü alan, cd sürüklenme katsayısı, V de aracın hızı. Hızın karesi ile kuvvet artıyor.
Bu kuvveti yenmek için gereken güç miktarı hızınız arttıkça hızın karesi ile arttığı için çok daha fazla güç üretmek zorunda motor.
Şimdi araçlara konulan max hız sınırlarının da aslında sebebi bundan kaynaklanıyor. O süratte gitmek için gereken kuvveti uzunca bir süre oluşturmak, motorun tasarım kriterlerinin dışında çalıştırılması anlamına geliyor. Hız sınırlayıcıyı kaldırmak size birkaç dakikalık keyif verebilir ancak motorunuzun ömrünü inanılmaz kısaltabilir.