škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsi 105 hp 8v 175 nm

lrfan · 27 · 9941

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;30004
8V cok yakmaz mıkı?

 
Fabrika verilerine göre standart 1.2 70hp'den farklı olmayan bir tüketime sahip.:+1:
 
 
Onu bilmem de, 1.6 MPI'den gene de daha iyi performansa sahip olur. Çünkü motor yeni; şanzıman da yeni olacak. Mutlaka en azından 6 oranlı bir şanzıman kullanılır. Yani ilk 5 vitesi daha kısa olan bir şanzıman... Ha şu var; o aynı şanzımanı alın, 1.6 MPI'ye uygulayın, 1.6 MPI'nin de performansı gelişecektir.
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2009, 12:38:52 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı azakoglultd

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 387
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar motorun iç resimlerini inceleyince fark ettim ki bu motor yine bizim 1.2 den türetilmiş bir çok aksamı ve parçası aynı.Benim eski arabanın motoru açıldığı için az çok karşılaştırabildim.

EFSANE DEVAM EDİYOR . YAŞASIN 1.2 KARDEŞLİĞİ


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Yeni teknoloji herzaman daha iyi oluyor.
Renault grubundan örnek vermek gerekirse. Kullandığım clio symbolün motoru 1.4 8V 75 hp. Motorun tarihçesine baktığınızda 1990larda kullanılan tek nokta enjeksiyonlu K7J kodlu motorun çok nokta enjeksiyona çevrilmiş hali. Teknolojik olarak artık ömrünü tamamlamış ancak sorunsuzluğu sebebiyle ülkemizde Renault hala kullanıyor. Bugün 2009 model bir clioda da aynı motoru görebiliyorsunuz.

Diğer taraftan 1.2 16V motor çıakrttı renault, 75 hp :) 1.4 motorlar aynı gücü ve yaklaşık olarakta aynı torku üretiyor. Ancak ülkemizde maalesef yanlış inanışlar çerçevesinde tutturamadılar. Hatta yurtdışında 1.2 16V Turbosunu yaptılar direk 100 hp. Ama 1.2 olduğu için bal döksen bizim milletimize satamıyorsun.

1.2 16v reno motorunun ortalama tüketimi 5.9 litre. 1.4 8v in 7.1 litre :)

Doğuş grubuda aynı hatayı yapıyordu. Eski teknoloji motorlarını sorunsuz diye yıllarca sattı. Neyseki artık yeni teknolojiye merhaba diyoruz ama bir taraftanda eski motor seçeneğini bulundururlarsa şaşmamak lazım :)


ahmettatlı

  • Ziyaretçi
iyiymiş yav  inşallah kapağı vardır yoksa çok çirkin durur öyle


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;29913
1.6 MPI'dan sayısal olarak her açıdan iyi, hem 4 silindir, vergi ajantajı da var, üstelik turbo ile düşük devirde de çekiş süper,
hocam 1.4 ile 1.6 aynı vergi diliminde değil mi?
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Alıntı yapılan: fenomen;30086
hocam 1.4 ile 1.6 aynı vergi diliminde değil mi?
evet 1,4 ile 1,6 aynı vergi diliminde ama.İrfan abi 1,2 den söz etmiş yanılmıyorsam.Zaten konuda 1,2 motor ile alakalı.
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Türkiye'de 1.2 konusundaki önyargıyı bir parça yıktığını görüyorum Fabia 1.2'nin.

1.2 TSI çok iyi olacak, tabi her zamanki gibi merak ettiğim şey:

LPG takılabilecek mi???


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
VW 1.2 motora çok güveniyor.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;30181
VW 1.2 motora çok güveniyor.

1.4 gibi patlayınca göreceğiz ... :kiki::hh::hanz:


octaviaman

  • Ziyaretçi
Çevre dostu sistemlerin ön plana çıkması ve fosil yakıt enerji kaynaklarının tükenme sürecine girmesi,üreticinin ,cimrileşen ve fakirleşen genel müşteri portföyünü kazanmak için maliyetleri düşürmesini ve ufak motora yönelmesini kaçınılmaz kılıyor.


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;30202
Çevre dostu sistemlerin ön plana çıkması ve fosil yakıt enerji kaynaklarının tükenme sürecine girmesi,üreticinin ,cimrileşen ve fakirleşen genel müşteri portföyünü kazanmak için maliyetleri düşürmesini ve ufak motora yönelmesini kaçınılmaz kılıyor.


Bence biraz yanlış olmuş cümle. Fosil yakıtların tükenmesi pek de etmen değil. Zira ufak hacim falan ama hakkını vererek kullanmaya çalışırsanız gayet de güzel yakıyorlar :) Sonuçta yakıt olmadan güç üretmek değil bunların yaptıkları iş bildiğiniz üzre :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Küçük hacim = düşük emisyon = Az vergi (Avrupa Birliği)...
 
Avrupa'da şu an dolaşımda olan en çok satılmış Golf motoru 1.4 olanı, keza Avrupa'da çok sayıda 1.4 Octi de var.
 
Gerçi dizel araç daha revaçta zira CO2 emisyonu en düşüklerden, keşke bizim ülkede de motor hacmine göre değil emisyona göre vergi alınsa, ilk iş gider 1.9 TDI alırım  :D