škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ford' tan 1 lt. Motorlar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Ford ? ıyy iğrenç beğenmedim ben skoda olmalıydı


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
1.4 TSI ların sorunsuz motor oldugunu söylemek yanlıs olur, piston kırma olayları var, uzun vadede turbo bakımı olacaktır mutlaka, 102 bg su an icin daha sorunsuz, öyle olmasa üretimi coktan kalkardı zaten,
Herseyin bir karsılıgı vardır mutlaka, daha az yakıtla daha fazla bg in karsılıgı eninde sonunda olacaktır, yada daha rahat yolculuk yapmak icin DSG tercih ediyorsunuz, mutlaka eninde sonunda bakımına bile olsa normal vitese göre masraflı olacaktır,
Tabi risk var diye yeni teknolojiyi kullanmamakta yanlıs olur,
Ulkemizdeki vergi sistemine göre 1.4 ile 1.6 aynı vergiyi veriyor, olsa idi 1.6 tsi i tercih ederdim,

http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?79842-ar%FDza-%FD%FE%FD%F0%FD-yard%FDm...


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Hiç bir düşük hacimli ve turbo beslemeli motor yüksek hacimli atmosferik motor gibi uzun ömürlü olamaz. 2 sinide ağır şartlarda kullandımı ufak hacimli turbo beslemeli daha erken patlayacaktır.


Çevrimiçi lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Aracı normal şekilde kullandığımız sürece sorun olacağını sanmam, ama altında Focus RS varmış gibi kullanırsan sonucu belli. Çılgın devirler, çılgın hızlanmalar için üretilmiş aletler değiller. Bugüne kadar 3 tane bana ait, 3 tane de kankamla ortak aracım oldu, redline gördüğümü bilmem, aracı kullanış amacım belli. Yükleneceğin modlayacağın araç zaten belli ;)
 
1.2 TSI motorlu araçları Avrupa forumlarda da takip ediyorum, motoru eline alanı görmedim, 3 yıla yakındır piyasada Avrupa'da bu motor Fabia ile.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Teknik lansmanını biliyorum bu motorların, Ford'un şu anda en iddialı olduğu motorlar bunlar, ilk test sürüşlerinde çok çok ilginç şeyler sundu. Alt devirleri çok canlı olduğu için motora yüklenmeden, çok fazla devir çevirmeden alıp götürüyor. Kullanımında asla 1.0 motor olduğunu unutturuyor sahibine, inanılmaz performansı var, durum hiç öyle göründüğü gibi değil. Ford bu motor üzerinde çok uzun zamandır çalışıyor, bu konuda büyük ihtimal bu işin kitabını yeniden yazacaklar. Öyle hacmi düşür, Turbo'ya bağla gitsin motorları değil, kendi içerisinde yapısal teknolojik yenilikler içeriyor bu motorlar. Arkasında 1.0 yazan Mondeo'lar, RS'ler görürsem hiç şaşırmayacağım, yürüyor bu motorlar çatır çatır :D



Çevrimdışı ÜATK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 225
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;369827
Dayanıklı olmayan tek küçük hacimli Turbo beslemeli motor gösterirmisiniz ? Muhalefet için değil ciddi anlamda merakımdan soruyorum..


Polo GTI'daki motor. :)

Ufak motora yüklenmek beraberinde sorunları getiriyor. Zaten o motorların dayanıksız olma sebebi üretim mantığı. Yoksa firmalar sağlam yapabilir ama bakımlardan ve sorunlardan para kazanmak için sadece 0'dan 100'e hızlıca çıksın düşük hacimle vergi avantajı olsun diye böyle araçlar üretiyorlar.

Amerika'da Jetta bile 2.5 litre buradaki gibi 1.2 değil. Nedeni ise sağlam olmayan araçların buradaki gibi kullanıcılar tarafından korunmuyor olması, orada hemen adı çıkar ve piyasadan düşer, bu yüzden akıllılık edip 2.5 SEL diye bir modelini satıyorlar (satış rakamları eğlenceli). Pek çok karşılaştırmada alay konusu da olsa neticede 1.2 1.4 yollamıyorlar nispeten daha dayanıklı olan motoru gönderiyorlar. Sürekli Amerika örneği vermemin sebebi de otomotiv konusunda özellikle kullanıcı bilinci bakımından buralardan çok ileri olmaları onları referans haline getiriyor. :)


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ÜATK;370015
Polo GTI'daki motor. :)

Ufak motora yüklenmek beraberinde sorunları getiriyor. Zaten o motorların dayanıksız olma sebebi üretim mantığı. Yoksa firmalar sağlam yapabilir ama bakımlardan ve sorunlardan para kazanmak için sadece 0'dan 100'e hızlıca çıksın düşük hacimle vergi avantajı olsun diye böyle araçlar üretiyorlar.

Amerika'da Jetta bile 2.5 litre buradaki gibi 1.2 değil. Nedeni ise sağlam olmayan araçların buradaki gibi kullanıcılar tarafından korunmuyor olması, orada hemen adı çıkar ve piyasadan düşer, bu yüzden akıllılık edip 2.5 SEL diye bir modelini satıyorlar. Pek çok karşılaştırmada alay konusu da olsa neticede 1.2 1.4 yollamıyorlar nispeten daha dayanıklı olan motoru gönderiyorlar. Sürekli Amerika örneği vermemin sebebi de otomotiv konusunda özellikle kullanıcı bilinci bakımından buralardan çok ileri olmaları onları referans haline getiriyor. :)


Burda biliçli olsanda fayda yok ki. Gümbür gümbür çukurlara gire çıka ne yürür aksam kalıyor ne lastik ne bir şey. Motor bile etkileniyordur o sarsıntılardan..


Çevrimdışı sleep_r

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ÜATK;370015
Polo GTI'daki motor. :)

Ufak motora yüklenmek beraberinde sorunları getiriyor. Zaten o motorların dayanıksız olma sebebi üretim mantığı. Yoksa firmalar sağlam yapabilir ama bakımlardan ve sorunlardan para kazanmak için sadece 0'dan 100'e hızlıca çıksın düşük hacimle vergi avantajı olsun diye böyle araçlar üretiyorlar.

Amerika'da Jetta bile 2.5 litre buradaki gibi 1.2 değil. Nedeni ise sağlam olmayan araçların buradaki gibi kullanıcılar tarafından korunmuyor olması, orada hemen adı çıkar ve piyasadan düşer, bu yüzden akıllılık edip 2.5 SEL diye bir modelini satıyorlar (satış rakamları eğlenceli). Pek çok karşılaştırmada alay konusu da olsa neticede 1.2 1.4 yollamıyorlar nispeten daha dayanıklı olan motoru gönderiyorlar. Sürekli Amerika örneği vermemin sebebi de otomotiv konusunda özellikle kullanıcı bilinci bakımından buralardan çok ileri olmaları onları referans haline getiriyor. :)

Jettanın oraya 2500 cc gitmesi dayanıklılıkla alakalı değil amerikanın yüksek hacim sevmesiyle alakalıdır.Pazarda tutunabilmek için de avrupalılar böyle bir strateji uygulayabilir. Ayrıyettten amerikan halkının da buralardan ileri bir bilinç taşıdığını zannetmiyorum.
http://www.newscientist.com/article/dn17506-us-vehicle-efficiency-hardly-changed-since-model-t.html


Çevrimdışı ÜATK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 225
    • Profili Görüntüle
Atmosferik araçlar kullanım bakımından kolay ve sorunsuz, çoğu insan turbo araç kullanmayı çalıştırırken 30 saniye bekle stop etmeden önce 30 saniye bekle olayından ibaret sanıyor. Biraz da bilinç meselesine bu yüzden takıldım. Ayrıca turbo araçlar yeni yeni trend olmaya başladı ülkemizde ve sürüşü atmosferiğe göre daha keyifli gelebildiği için tutulması normal. 10 sene önce Volvo'lar Saab'lar turbo o bozulur diye alınmıyordu kaldı ki şuanki turbo araçların 2-3 katı ömrü olan dayanıklı ve performanslı araçlardır onlar. Sonuç olarak bilinçlenme hemen olan bir şey değil bu bir süreç, bu sürecin keyfini çıkaran da var acısını çeken de. :)

Alıntı yapılan: Can;370016
Burda biliçli olsanda fayda yok ki. Gümbür gümbür çukurlara gire çıka ne yürür aksam kalıyor ne lastik ne bir şey. Motor bile etkileniyordur o sarsıntılardan..


Çevrimdışı ÜATK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 225
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sleep_r;370021
Jettanın oraya 2500 cc gitmesi dayanıklılıkla alakalı değil amerikanın yüksek hacim sevmesiyle alakalıdır.Pazarda tutunabilmek için de avrupalılar böyle bir strateji uygulayabilir. Ayrıyettten amerikan halkının da buralardan ileri bir bilinç taşıdığını zannetmiyorum.
http://www.newscientist.com/article/dn17506-us-vehicle-efficiency-hardly-changed-since-model-t.html


VW Amerika'da pazara tutunamaz zaten öyle bir şansı yok da 2.5 motor gitmesinin sebebini birinci ağızdan duyduğum için söyledim. Ben bu işi yaptığımdan netteki haberler yerine kurumlardan birebir öğrenmeyi tercih ediyorum. Ayrıca o teneke denen Hyundai'ın elantra diye modeli hiç de yüksek olmayan motor hacmiyle bütün VW'lerden (tüm modellerin toplam satışından) daha fazla satış yapmış. Bence netten araştırmak yerine gidip incelemek daha doğru yorum yaptırır. :)


Çevrimdışı ÜATK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 225
    • Profili Görüntüle
Ufak bir örnek vereyim;

http://www.youtube.com/watch?v=iiYKjf8lXA8

Yani o Elantra'nın da orada o kadar çok satması tesadüf değil. Elantra'nın donanımlar zaten videoda görülüyor, "heated REAR seats" lafını da atlamamak lazım. Skidpad'e göre de Jetta'dan üstün araç. Keyless go gibi donanımlar da 2 bin dolar daha ucuz araçta var üstüne dünya kadar garanti ve sorunsuzluk.

Jetta için 16 bin dolarlık modelinde klima ve cd çalar bile olmadığından bahsediyor kaldı ki test aracı 24 bin dolar onda sis farı bile yok. Jetta'nın 24 bin dolar olduğu ülkede Mustang'de aynı para. Ayrıca 8 bin dolar fark verilerek alınan o test modelinin bile içinin ucuz plastikten yapıldığını söylüyorlar. Tabi Amerika'lılar arabadan anlamaz test de yanlı zaten. Mazda'yı da atom bombasının acısını dindirmek için 2. seçmişler üzülmesinler diye. :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ÜATK;370030
...Jetta'nın 24 bin dolar olduğu ülkede Mustang'de aynı para...
Sanayisini koruyacak tabii ki.:wnk: İthal araçlarda istenen kırk türlü özellik var ABD' de.:wnk:


Çevrimdışı emrah arıcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 698
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;370400
Sanayisini koruyacak tabii ki.:wnk: İthal araçlarda istenen kırk türlü özellik var ABD' de.:wnk:


Bunu bende duydum abi.Dünya devi markaları maymuna çeviriyorlarmış.
Bir sevda bizimkisi.....


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: emrah arıcan;370411
Bunu bende duydum abi.Dünya devi markaları maymuna çeviriyorlarmış.
Hâlâ yürürlükte midir bilemem ancak Amerikan Mercedes veya BMW denilen araçlara (1980-1990 arası olanlar mesela) bakın, tamponlar ileriye ve geriye daha çıkıntılıdır ve mutlaka tamponun yan kısımlarında sinyal ve park lambası işlevi gören lambalar mevcuttur. Mesela bu bir zorunluluk idi.:wnk:

Mesela: