škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octi ile adrenalin

fenomen · 37 · 12160

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;30231
benim yaş 40 olduğu için normaldir bana göre 180km hız.:hanz:ayrıca a5 kasa kaç kg?ayrıca a5 belkide daha ataktır a4 den.benim ki 102hp sizin ki 115hp olabilir.

Ben senden 1 yaş küçüğüm,ordan kaynaklanıyor demek ki zıpırlık:)Benim A5 de 102 beygir.mpi yani.Performansı fazlasıyla yeter aslında.İyi şöförümdür.Beni performans ve sürat modunda sürüş yaparken, büyük motorlu araçlardan çok,Sonuçlarını düşünmeden, cahilce, tamamen gözükara araba kullanan deliler geçebiliyor sadece.Oysa hangi süratte olursa olsun, dikkati ve kontrolu elden bırakmadan, kimseyi tehlikeye atmadan, sürmek hepimizin görevi.


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;30230
otobanda 190-200 yapıyorum hiç adrenalin yapmıyor,Bana 2.0 TFSi araba lazım.:hanz:


2.0 ın son sürati kaç ki? :hanz:


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ero__;30241
2.0 ın son sürati kaç ki? :hanz:

:hanz:Yav bozmasana motivasyonu,350 km süraty yapçak arabayı nsası alacaz:kiki:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;30233
:+1:
 
 
sizin roomi kaç motor acaba?

Bahsettiği değerlere dayanarak 1.4 benzinli Roomster olduğunu tahmin ediyorum.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: fenomen;30231
benim yaş 40 olduğu için normaldir bana göre 180km hız.:hanz:ayrıca a5 kasa kaç kg?ayrıca a5 belkide daha ataktır a4 den.benim ki 102hp sizin ki 115hp olabilir.

A5 kasa A4'den 50 kg daha ağır. Ama çok daha şık bir şanzımanı var. Araç hantallık yaşamamak adına oldukça kısa bir şanzımana sahip. A4'ten atak olma ihtimali yüksek bana göre.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;30245
:hanz:Yav bozmasana motivasyonu,350 km süraty yapçak arabayı nsası alacaz:kiki:


:hanz:

Adrenalini bence yüksek süratte değil de kalkış ve ara hızlanmada arayın. Daha çok haz alacağınızı garanti ederim :ok:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;30247
:hanz:
 
Adrenalini bence yüksek süratte değil de kalkış ve ara hızlanmada arayın. Daha çok haz alacağınızı garanti ederim :ok:

 
Aynen katılıyorum. Hele ki 1.6 MPI ile 6500 deviri zorlaya zorlaya kullanmak lazım zevk almak için.:hanz:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;30248
Aynen katılıyorum. Hele ki 1.6 MPI ile 6500 deviri zorlaya zorlaya kullanmak lazım zevk almak için.:hanz:

İyi de mpi ataklığı 2500-4500 d/dev bandında.Ortalama 3500 d/dev de mükemmel.6500 d/dev anca sürate hizmet edebilir.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;30249
İyi de mpi ataklığı 2500-4500 d/dev bandında.Ortalama 3500 d/dev de mükemmel.6500 d/dev anca sürate hizmet edebilir.

 
Öyle düşünmeyin, bu motor sanıldığı gibi düşük devir makinesi falan değil.:) Aksine çok başarılı bir üst devir performansı var. 5600 devir gibi erken bir devirde maks güç vermesi sizi yanıltmasın. Zira bu devirden sonra hemen güç kaybetmiyor. 6000 devirde hala 100 hp civarı bir güç üretiyor. Hatta 6500 devre kadar da halen 95 hp güç üretiyor. (güç tork eğrisi bunu söylüyor)
 
En iyi hızlanma için 6500 devre kadar zorlamanız şart. "Bu araç 4500'den sonra verimli değil" derseniz saniyeler kaybedersiniz.:)
 
Ayrıca en agresif rampa tırmanışı yapacağınız devrin 4000-4500 arası olacağını düşünüyorum. 3500 kesinlikle bu devirlerden üstün olamaz; sadece bu yüksek devirlere ihtiyaç duymadığınızda kullanmanızı tavsiye ederim. 4000-4500 bizim "yardırma"larımızı tanımlıyor daha ziyade.:D
« Son Düzenleme: 17 Ağustos 2009, 23:59:25 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Bir de araçlarınızı ne kadar zorladığınız mevz-u bahis. Yani motor açmak!

İşin özü böyle ne kadar yaptınız?

http://www.youtube.com/watch?v=XVtbrm3RZAc

Böyle yapmıyorsanız motorunuzdan tam performansı beklemeniz yanlış olur...


gogo969

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;30251
Öyle düşünmeyin, bu motor sanıldığı gibi düşük devir makinesi falan değil.:) Aksine çok başarılı bir üst devir performansı var. 5600 devir gibi erken bir devirde maks güç vermesi sizi yanıltmasın. Zira bu devirden sonra hemen güç kaybetmiyor. 6000 devirde hala 100 hp civarı bir güç üretiyor. Hatta 6500 devre kadar da halen 95 hp güç üretiyor. (güç tork eğrisi bunu söylüyor)
 
En iyi hızlanma için 6500 devre kadar zorlamanız şart. "Bu araç 4500'den sonra verimli değil" derseniz saniyeler kaybedersiniz.:)
 
Ayrıca en agresif rampa tırmanışı yapacağınız devrin 4000-4500 arası olacağını düşünüyorum. 3500 kesinlikle bu devirlerden üstün olamaz; sadece bu yüksek devirlere ihtiyaç duymadığınızda kullanmanızı tavsiye ederim. 4000-4500 bizim "yardırma"larımızı tanımlıyor daha ziyade.:D
:+1:katılıyorum nacizane düşüncelerinize:D:+1:


Çevrimdışı sarp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Alıntı:
dgn´isimli üyeden Alıntı
:+1:


sizin roomi kaç motor acaba?


Bahsettiği değerlere dayanarak 1.4 benzinli Roomster olduğunu tahmin ediyorum.:ok:

 
 
 
roomster 1.4 tdı
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;30251
Öyle düşünmeyin, bu motor sanıldığı gibi düşük devir makinesi falan değil.:) Aksine çok başarılı bir üst devir performansı var. 5600 devir gibi erken bir devirde maks güç vermesi sizi yanıltmasın. Zira bu devirden sonra hemen güç kaybetmiyor. 6000 devirde hala 100 hp civarı bir güç üretiyor. Hatta 6500 devre kadar da halen 95 hp güç üretiyor. (güç tork eğrisi bunu söylüyor)
 
En iyi hızlanma için 6500 devre kadar zorlamanız şart. "Bu araç 4500'den sonra verimli değil" derseniz saniyeler kaybedersiniz.:)
 
Ayrıca en agresif rampa tırmanışı yapacağınız devrin 4000-4500 arası olacağını düşünüyorum. 3500 kesinlikle bu devirlerden üstün olamaz; sadece bu yüksek devirlere ihtiyaç duymadığınızda kullanmanızı tavsiye ederim. 4000-4500 bizim "yardırma"larımızı tanımlıyor daha ziyade.:D
dogru söylüyo düzlükte 2500-3000 devirde ikna edercesine gidyo ama ufak  bi rampada hemen bayılıyo eger babam gibi 120 yi yüksek sürate yakın saymıyosanız 4000 devirden assagı düsürmemek lazım
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar ben yaylaya gittiğimde daha önce görmediğim/bilmediğim bir yere gitmiştim birden dik bir rampayla karşılaştımve hemen aynı diklikte virajlı rampa,2 den bire düşürdüm ama yinde yemedi epey pati çektirdik,ama daha sonra aynı yere geldiğimde durdum 1 le çıktım bu defa gazı fazla vermişim acaib çıktım.Acaba devirini tam ayarlayamadığımdan mı,yoksa gaz pedalının telsiz oluşundan mı,yani sensörlü oluşunun etkisi varmı yoksa octilerin genel karakteristiği mi?rampalarda daha önceden alt vitese geçip yeteri kadar devirlenmezse yığılma oluyor,sizin tavsiyeleriniz nedir?Ben Göcek rampasına çıkarken yüksek devirde kullanırsam banamısın demeden süper tırmanıyor ama birden gelince rampa yemiyor resmen yığılma oluyor.Burdan harketle;
1-araçta asr olmasının ne kadar önemli bişi olduğunu
2-yokuş kalkış sistemininde ehemmiyetli bir özellik olduğunu öğrendik
3-bundan böyle yeni araç alırken bunlarıda göz önünde bulundurmanın şart olduğunu öğrenmiş oldum.
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2009, 22:56:08 Gönderen: fenomen »
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


octaviaman

  • Ziyaretçi
Rampa tırmanış derken uzun ve düz tırmanma şeridi çıkıyorsanız tabi üst devirlerde gidecek araba.Beni en çok ve çok etkileyen her zaman için virajlı ve dik rampalarda ki performans.Örnek sabuncubeli izmir yönünre çıkış.S virajda 3000 dev mükemmel bir tırmanışı var arabanın orda.ne olsa önünde çekilin diyor.Yoksa düz tırmanma da zaten devirli girdinmi araba 160-180 km süratle tırmanıyor.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;30919
Rampa tırmanış derken uzun ve düz tırmanma şeridi çıkıyorsanız tabi üst devirlerde gidecek araba.Beni en çok ve çok etkileyen her zaman için virajlı ve dik rampalarda ki performans.Örnek sabuncubeli izmir yönünre çıkış.S virajda 3000 dev mükemmel bir tırmanışı var arabanın orda.ne olsa önünde çekilin diyor.Yoksa düz tırmanma da zaten devirli girdinmi araba 160-180 km süratle tırmanıyor.
sizin aracın motoru mpi mi,fsi mi bu da farkeder sanırım 13 hp fark fena sayılmaz bir güçtür.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ