škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octi ile adrenalin

fenomen · 37 · 12153

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sarp;30302
Alıntı:
dgn´isimli üyeden Alıntı
:+1:
 
 
sizin roomi kaç motor acaba?
 
Bahsettiği değerlere dayanarak 1.4 benzinli Roomster olduğunu tahmin ediyorum.:ok:
 
roomster 1.4 tdı

 
Çok şaşırdım doğrusu. Bahsettiğiniz hızlara daha iyi ayrodinamik değerlere sahip 1.4 TDI modelleri ancak ulaşabiliyor. Muhtemelen aracınız gerçekten iyi durumda.:ok:
 
 
 
Alıntı yapılan: fenomen;31005
sizin aracın motoru mpi mi,fsi mi bu da farkeder sanırım 13 hp fark fena sayılmaz bir güçtür.

Hocam bildiğim kadarıyla bahsedilen araç MPI motorlu. Aradaki fark, olsa olsa şanzıman oranlarıyla ilgili olur. Daha önce de belirtmiştim; A5, A4'e göre çok daha başarılı şanzıman oranlarına sahip.
 
Kaldı ki, arada ne tür bir fark olduğu, hatta fark olup olmadığı da tam anlaşılamaz. Siz farklı bir sürücü olarak farklı bir yerde deneyim yaşamışsınız, Octaviaman farklı şartlarda farklı bir deneyim yaşamış. Kaldı ki sizin aracınızın motorunun durumu da bilinmiyor. Model yılı daha eski olduğundan doğal olarak performans düşüklüğü beklenebilir.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı sarp

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Arabayı yeni aldığımda 3500 km kadar uzun yol yapmam gerekiyordu.
İzmir-Mersin gidiş geliş
İzmir-Eskişehir gidiş dönüş
İzmir-Denizli gidiş geliş
 
Çok iyi bir rodaj dönemi geçirdim, bir yarış atı yarışlara nasıl hazırlanırsa aynı o şekilde sıkıştıra sıkıştıra ama yavaş yavaş açıldı motor. :ok::ok:
 
Herşeyi ben yaptım demiyorum. kimi motor sağır olurya 1000 de 1
 
benimkide 1000 de 1 çok iyi olan sanırım:):)
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
ben tam 4500 lerde 200 e oturtuyorum kadranı ama roomsterda şanzıman daha kısa, redline'ı aşması lazım 200 için, valla çok iyi.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
performas konusunda rampalarda bile gayet memnunum,ama ani beklenmedik dik rampayla karşılaştığımda ve devirsiz yakalandığımda yığılmalar oluyor.Ama benim en sıkıntı çektiğim şey,rampada kalkışta aracı arkaya kaçırmakdan korktuğum için ya inip arkaya taş koyuyorum yada gaz dozajını tam iyi ayarlayamadığımdan pati çektiriyorum.Galiba bu da ehliyeti sürücü kurslarından aldığımdan veya tecrübesizlik de diyebilirim.Onun için başka araç alacak olursam esp,asr,yokuş kalkıs sistemi de olsun diyeceğim.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
debriyajınızın kavramasını kavrarsanız :) geri kaçmaz, tam debriyaj dipteyken freni bırakıp gaza basmayın önce çekip boşluğunu alın, tabi mesafesi artık hünerinize kalmış.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
rampada en iyi yöntem el frenini kullanarak kalkmaktır yarım debriyaj da denir pati çektirmemek için en iyisi:)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Ben bir de bu "rampaya devirli girme" olayına taktım. 1. vitesin her devrinde çekmiyor mu bu araç ? Yani 1. vites 1500 devirde debriyaj takviyesi olmadan yürüyemiyor mu ?
 
Eğer yürüyemiyorsa "atmosferik benzinli motor" açılımımdan tamamen vazgeçerim zaten.:hanz:
 
Şayet (ki eminim yürüyordur) 1. vitesin alt devirlerinde araç sıkıntısızca yürüyorsa, üst viteste sıkıntı yaşamamak için vites değişim devrini en az 5000 civarında tutmak yeterli olacaktır.
 
Eğer vitesi erken büyütüyorsanız, yapılacak bir şey yok. Bizim tork canavarı dediğimiz 1.4 TDI'da rampa kalkışında 1. vitesten 2. vitese geçerken 2000'de vites büyütürseniz lark diye yığılır araç. En azından 3000 devir kullanmak lazım ki bir sonraki viteste devir 2000 üstünde olsun.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]