Magneti Marelli yeri gelir VW' e de ateşleme üniteleri üretir. Bu demek değildir ki VW' i de Ferrari üretir veya Ferrari' nin desteği vardır. Ateşleme sistemleri üreticisidir.
Pininfarina Ferrari' den bağımsız bir tasarım firmasıdır. İsteyen herkese tasarım yapar.:wnk:
Magneti marelli'yi Ferrari demiyorum zaten. Fiat grubunun bir üyesidir magneti marelli. Ateşleme sistemlerinide ihale ile başka şirketlere yapabilir burada sorun yok. Ama Fiat'a bağlı bir şirkettir Opelinde dizel motorlarnı Fiat veriyor cdti motorları multijetle aynı. Bu sektörde olaylar böyle ama Magneti marelli Fiat'ın çatısı altındadır.
1996-2000 arası Fiat ile ferrarinin yapmış olduğu bir çok iş var tempra 2.0 16 V motoruda bunun bir ürünüdür. aynı motoru alfa 155'de kullanmıştır. Bu motorlar Fiat grubu çatısı altında çıkar ve alfa romeo , lancia , ferrari ,maseratide bu motorlar üzerinde kendi fiikirlerini düşüncelerini koyarak geliştirirler. Ve o motorları her üreticisine koyar Fiat. Günümüzde t-jet , Multiair ,Multijet motorlarını Alfa romeo , Lancia ve Fiat'ın kullandığı gibi veya maserati gran turismo ile Alfa romeo 8 C'nin motorunu ortak kullandığı gibi .
Pininfarina ise italyan bir tasarımcıdır. Genelde ferrari ve maserati arabalarını tasarlar diğer üreticilerede para ile tasarım yapar bunu herkes biliyor . İtalyandır ama Ferrari geçmişten gelen duygusal bağı vardır.
Fiat teknoloji olarak üstün bir firmadır kendi içinde kendi arabaları için çalışır ve kar amaçlı diğer şirketlerede yardım eder bir örnek daha Fiat fiorino , ducato , ve scudonun peugeot ve citroen ile ortak üretilmeleri gibi
Konuyu nereye çekiyorsunuz .
Bindiğiniz her arabada muhakkak bir fiat eli vardır
Yeni nesil dizel motorlarınızı övüyorsunuzya Common rail'e geçtik diye onun sahibi Fiat'tır buda dipnot olarak söylemeliyim.
ben size genel bilgi için
http://www.fiatgroup.com adresini gösterebilirim
ÖN KANADA İYİ BAKIN NİYE BAŞKA ARABADA DEĞİLDE FERRARİ OTOMOBİLİNDE YAZIYOR BU ?