škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yardım!! Arabamı değiştireceğim (mi) ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
hocam şu söylediğin özelliklerle alacağın tek araba yeni ford focus sedan 1.6 dizel. performans, ciddiyet, ufak vs vs. deneme sürüşü var. dene sonra toyota için ben performans arabasına bindiğimi sanmışım dersin.


Çevrimdışı Ümit

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 342
    • Profili Görüntüle
Cruze de güzel falanda pek önerenleri görmedim, D segmentide almak istemediğiniz için biraz Focusu düşünün
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2012, 09:54:28 Gönderen: Ümit »


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Focus her zaman beğendiğim bir araç oldu. Çok kullandım. Performans olarak fazlasıyla yeterli, kalite olarak o segment için yeterli. Zaten aklımdaki modellerden birisi kendisi...

Cruze, belli açılardan hakettiği değeri görmüyor gerçekten. Sebebi marka imajı ve satış sonrası ile alakalı olsa gerek. 2.0 Dizeli 50 küsür TL. fiyat olarak da çok makul. Ama hiç binmedim...


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Octavia 1.6 tdı düşünmez misiniz çok güven veren ve keyifli bir araba zaten 2.el bakıyorsanız focus un ikinci elinde, temiz araba bulamazsınız genelde kiralama firmaları alıyor o arabayı, ben size octavia 1.6 tdı öneririm.


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Focus olursa kesinlikle 0 alırım, ikinci el için ancak tanıdığım birinin aracını alırım. Dediğiniz gibi şirket arabaları ve kiralamadan çıkan araçlar genelde 2.elde...

Octavia tasarım olarak çok beğendiğim araçlardan birisi. Skoda da eski skoda değil, dolayısıyla araçta kalite problemi yaşanacağını çok sanmıyorum. O yüzden güvenilebilir bir araç olarak gözüküyor. Fakat octi seçimi durumunda 1.4 tsi motor daha avantajlı gözüküyor, hem performans hem yakıt açısından. Düşünüyorum, bu kasada bu motor tatmin edici olur mu diye, kesinlikle olur herhalde.

Octaviayı hiç kullanmadım, dolayısıyla teknik bir yorum yapmam mümkün değil, ancak buralardaki arkadaşlardan bildiğimiz kadarıyla işte.  Bayilerdeki test sürüşü falan hikaye benim için. En az 1 gün farklı şartlarda test edip gerçek durumu görmek lazım...
Zaten, 1-2 gün bile kullanmış olsam, o zaman çok rahat fikir oluşturabileceğim...

0'ı makul fiyatlarda, ikinci elde ise 40'lı rakamlara tertemiz arabalar var gördüğüm kadarıyla.

Forumdaki octici arkadaşlardan bol bol destek ve görüş bekliyorum bu araçla ilgili...


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
aynı benim gibi sizind kafanız karışık.bende aracımdan çok memnunum.o yüzden yeni aldıgım araçtanda memnun olurmuyum arayışındayım.ama benim kaşıntım dizele geçmek için.suanda aklımda opel astra veford focus birde cerato dizelleri var .amacım aracımın üzerine çok para eklemeden az km li yine başımı agrıtmayacak bir dizele geçmek ama skodanın sorunsuzlugunu diger saydıgım markalarda bulabilir miyim.?kafamı karıştıran konu bu
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Evet durum aynı :) Kullandığım arabada en ufak bir problemim olsa, hiç marka fanatiği falan değilim, anında satarım Toyotayı... Ama elin Japonu sorunsuz yapmış işte:) Alacağın arabada karşına ne çıkacağı konusu soru işareti yaratıyor...

Octaviayı biraz daha büyük olduğu için düşünüyordum. Malum çoluk çocuk biraz daha rahat olur belki diye..


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atilla;374754
Focus her zaman beğendiğim bir araç oldu. Çok kullandım. Performans olarak fazlasıyla yeterli, kalite olarak o segment için yeterli. Zaten aklımdaki modellerden birisi kendisi...

Cruze, belli açılardan hakettiği değeri görmüyor gerçekten. Sebebi marka imajı ve satış sonrası ile alakalı olsa gerek. 2.0 Dizeli 50 küsür TL. fiyat olarak da çok makul. Ama hiç binmedim...


Chevrolet'in servisleri pahallı çünkü :)

Alıntı yapılan: atilla;374794
Evet durum aynı :) Kullandığım arabada en ufak bir problemim olsa, hiç marka fanatiği falan değilim, anında satarım Toyotayı... Ama elin Japonu sorunsuz yapmış işte:) Alacağın arabada karşına ne çıkacağı konusu soru işareti yaratıyor...

Octaviayı biraz daha büyük olduğu için düşünüyordum. Malum çoluk çocuk biraz daha rahat olur belki diye..


Bu sınıflarda motor/mekanik bakımından en sorunsuz araçlar japonlardır :) başka hiçbir markada bu sınıflarda böyle sorunsuz bulamazsınız, özellikle Honda motoru, bildiğin taş, taş :)


Çevrimdışı 19tumen

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 437
    • Profili Görüntüle
100 bin psikolojik sınır biraz titiz ve dikkatli araç kullananlar için; değiştirme sürecine girdiyseniz devamı muhakkak gelir: Kendinizi ikna etmiş olmalısınız ki model arayışındasınız. Yazdıklarınızdan beklentinizin daha çok kendi konforunuzdan dahası aracın dayanıklılığı ve sağlamlığı olduğunu anlıyorum.
                   
                     İstediğiniz segmentteki araçların hemen hepsi size onu sağlayacaktır. 2010 yılından itibaren üretilen araçların mekaniği ile elektronik ekipmanları nerdeyse eşit seviyedeler.
                    Marka takıntınız yoksa kesenize ve gözünüze hoş görünen bir marka model tercih edebilirsiniz.

Ford Focus ile C-MAX (2010+) da kendini ispat etmiş,konforda ve yol tutuşunda pek sorun çıkarmayan araçlardır.


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Yok 100000 psikolojisine takılmıyorum hiç. Tam aksine Toyota için çok düşük bir rakam bu... Eee sahibi de motorcu olunca daha da şanslı:) Bu motora şu ana kadar yağ koymaktan başka bir şey yapmadım. En ufak bir yorgunluk belirtisi bile yok, bu motoru 300-400 bin kullanan bir sürü insan var... Ben de en az o kadar kullanabilirim...

İşim nedeniyle sık sık dolaşan birisiyim arabayla. İşimin yapısı gereği de müşteriye "pardon araba bozuldu, onun için 1 saat geç kaldım" deme şansım yok. Onun için, evet haklısınız, sorunsuzluk önemli...

Bütün araçlar eşit seviyede yorumunuza da birebir katılıyorum, altına imza atarım. Artık markalar arasında çok büyük farklar kalmadı. Uzun yıllar önce, lisedeyken yazları Topkapı sanayide tamircide çalışırdım. Murat 124 gelirdi, 131 gelirdi, bir de opel gelirdi, ford gelirdi.. Bunlar arasında at arabasıyla uzay mekiği kadar fark vardı neredeyse, ağzımız açık bakardık orasını burasını sökerken:)

En sorunsuzu denilecekse, civic 1.tercih olabilir. 8-10 yıllık anormal derecede oturmuş bir motor, şanzıman ve mekanik var. Yeni kasa çıktı ama, bu anlamda eski kasadan farkı yok. Sorunsuzca yıllarca binilebilir, hatta sorunsuzluktan sıkılabilir insan:)

Toyotada benim öyle olmuştu. Aracı aldım, yıllarca araba olayından koptum neredeyse, fiyatlarını bile bilmezdim, hala sorunsuz, o yüzden arabanın makyajıyla uğraşıp kendimi teselli ediyorum, bol bol cila mila idare ediyorum:) Motora mekaniğe el atmak nasip olmadı daha..(olmasın da)... Benimki de ne biçim şikayet değil mi? :)

Bir diğer alternatif te corollanın yeni kasasını beklemek, seneye geliyor. Çok memnun olduğum halde, corollayı corolla ile değiştirmememin tek sebebi, güncel kasanın çok itici gelmesi... Kasa ömrünü doldurdu ama hala alışamadım buna:) Belki yeni kasaya aşık olurum:) (Gerçi Toyota'dan şüpheliyim, bundan daha kötüsü de çıkabilir...:)


Çevrimdışı Perfect

  • Is Numero Uno
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
    • http://www.facebook.com/Perfectotobakim
C segmentinde bana kalırsa alınabilecek 4 araç var

Golf,Focus , Guiletta dizel otm. isteniyor ise'de i30

Ben olsam bu 3 ü arasında tercih yaparım gerisi pek ilgimi çekmiyor.. Fransızlar uzak olsun zaten,Japonlar da henüz avrupa araçlar kadar kalite anlamında başarıyı yakalayamadı bence (lancer,civic,corolla vb.)

Octavia da olabilir ama eskidi artık daha yeni nesil araçlar varken ben olsam düşünmezdim sonuçta az bir rakam değil şimdi c segmenti bir araç almaya kalksanız en az 50 bin tl veriliyor..

Yukarıda saydığım 4 aracın 4 üne de uzun süre sorunsuzca binersiniz.. Bir tek Golf ün 7 ileri Dsg si için bunu söyleyemem bir de i30 un bolca olan elektronik oyuncakları için emin olamam..

i30 ve Gui 2. el anlamında sıkıntı yaratır biraz ileride o kadar..
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2012, 17:27:04 Gönderen: Perfect »


Çevrimdışı 19tumen

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 437
    • Profili Görüntüle
Japon araçlarının motor ve mekanik konusunda başarısı gerçekten takdir edilen bir durumdur. Şahsi olarak bu araçlara hem iç malzeme kalitesi ile yedek parça konusunda olumsuz örnekleri (her yerde bulamama,malze azlığı ve tekel oluşu)olduğu ve ücret olarakta diğerlerine göre biraz daha katmerli olduğundan sıcak bakamıyorum. :)


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 19tumen;374837
Japon araçlarının motor ve mekanik konusunda başarısı gerçekten takdir edilen bir durumdur. Şahsi olarak bu araçlara hem iç malzeme kalitesi ile yedek parça konusunda olumsuz örnekleri (her yerde bulamama,malze azlığı ve tekel oluşu)olduğu ve ücret olarakta diğerlerine göre biraz daha katmerli olduğundan sıcak bakamıyorum. :)


Benim kullandığım E12 kasa (2002-2007) corollada yedek parça sıkıntısı hiç yaşamadım. (Gerçi lazım da olmadı). İç malzeme kalitesi tatminkar. Güncel kasada ise (2007 sonrası) iç malzeme kalitesi konusunda katılıyorum size..

Japon araçlarında toyota ve honda da problem olmuyor. Ama mesela mazda ve mitsubishi de çok mükemmel araçlar, fakat dediğiniz problemlerden ötürü belirli bir düzeye gelmiyor... (Yedek parça, servis vb.)


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
hocam çok araştırma
 
en beyazından donanımını sen seç octavia al.  makam dersen var. bagaj desen var. sorunsuzluk dersen var. gösteriş dersen var. iç mekan genişliği desen var. uzun yolda yormaz. yakıtı fazla yakmaz. bakması ucuz beslemesi kolaydır. akmaz kokmaz her zaman kapı önünde yatmaz.