0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
birde bir internet sitesinde markayı belirtmeden bi markanın servis sorumlusu şöyle yazmıştı ( hatırlayabildiğim kadarı ile ) turbo motorlu araç alan arkadaşlar aracı her çalıştırdıklarında bir kaç dakika turbonun hazır olması için beklemeleri gerek ayrıca stop ettirmeden öncede bellir bir süre beklemek gerek turbonun soğuması içinbu şekilde kullanılmayıp turbo sorunu ile servise gelen ve bu yüzden kullanım hatası sayıldığı için madur olan bir çok kullanıcı var die bilgi vermişti
yo zaten arkadaş dizel için bahsetmemişti genel turbolu araçların hepsi içinve bu söylediği şikayetler yeni 2009 da çıkan bir kasa için örnek verdi ayrıcailk başta söylememişti hangi markada çalıştığını burda marka vermiyim ayıp olur
Bence sorun değil verebilirsiniz ben tek turbo sorunlu motor olarak 1.9 TDI modelini biliyorum bunu servisteki arkadaşlarda söylüyor turbo arızası oluyormuş sürekli.. Benim tavsiyem 1.6 TDI motoru bekleyin eylülde jetta bu motorla gelicek aralık ayındada octi gelicek büyük bir ihtimallede DSG seçeneği var daha ne olsun derim
1.9 TDI biraz kaba bir ifade; daha da ayrıntı verelim: Mehmet Gazihan'ın belirttiğine göre 105'lik 1.9 TDI'ın turbosu biraz hassasmış.:ok: Ama kendisi buna rağmen bu motora bu haliyle fazla zorlamadan chip tuning ile güç ilave etmekte sakınca görmediğini belirtti. Yani söz konusu "turbo hassasiyeti"nin ortaya çıkması kullanıma bağlı. Bir de şu var; 1.9 TDI kadar da "turbo motor konusunda bilgisiz" kesimin gözdesi olan başka bir motor yok. Özellikle Caddy ve Transporter'lar 105'lik 1.9 TDI'ın namını tehlikeye düşürebilecek en önemli araçlar. (bu araçları kullananlar malesef biraz langır lungur kullanıyor... kaç kere ilk marşta gaza basan Transporter/Caddy sahibine denk geldim)
bence bu kadar beygir arttıracaklarına arabaların kilolarını düşürselereskiden astra segmentindeki araçlar 1000 kg ve çevresindeydi şimdi ise 1350 lere geldilerbu arada teşekkürler arkadaşlar ancak skodanın bana hitap eden bir araç olmadığı kanaatine vardımdüşünceler ve yazılarınız için tekrar teşekkürler
Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeye gerek yok, ancak motoru stop ettirmeden önce bir kaç dakika beklemek yüksek devirlerde dönen turbonun yağlanma işlemi olmadan durması için gereklidir. turbonun ömrü daha uzun olacaktır
1.6 TDİ bekleniyooor.