škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

acil yardım!!!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tanererdem

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
arabanın farı gece bi kısılıyor bi yükseliyor. ve benzinde giderken devir düşüyor ve stop ediyor. sonra tekrar çalışıyor ama?? başına gelen oldumu hiç???


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
akü ve şarj dinamosunu kontrol ettirdiniz mi?


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;378452
akü ve şarj dinamosunu kontrol ettirdiniz mi?

:ok: akü şarj almıyor. akü lambası yanmıyor mu? benzin pompası dahil herşey direksiyonda dahil aküye bağlıdır. yani akü olmadan araba yürümez. dinamo üstündeki kayışı kontrol edin. gevşemiş mi? sağlamsa dinamoda problem vardır. akü de bitmeye yakın olabilir.


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Muhtemelen şarj sistemi ile ilgili bir problem. Normalde araç motor çalışırken elektrik ihtiyacını şarj sistemi ile karşılar, aküyü kullanmaz. Şarj sisteminde problem varsa, aküden elektrik kullanmaya çalışıyor. Akü kapasitesini zorladığı için de far şiddetinizde dalgalanma oluyor.
Alternatör arızası, kayış arızası/gevşekliği, elektrik kablo/soket arızası temassızlık gibi sebeplerden olabilir. İyi bir oto elektrikçi, 2 dk. içerisinde problemin kesin kaynağını tespit edecektir.

Geçmiş olsun..


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Konjektör Bozulmuştur Yada Alternatörün Kömürleri.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atilla;378463
Muhtemelen şarj sistemi ile ilgili bir problem. Normalde araç motor çalışırken elektrik ihtiyacını şarj sistemi ile karşılar, aküyü kullanmaz. Şarj sisteminde problem varsa, aküden elektrik kullanmaya çalışıyor. Akü kapasitesini zorladığı için de far şiddetinizde dalgalanma oluyor.
Alternatör arızası, kayış arızası/gevşekliği, elektrik kablo/soket arızası temassızlık gibi sebeplerden olabilir. İyi bir oto elektrikçi, 2 dk. içerisinde problemin kesin kaynağını tespit edecektir.
 
Geçmiş olsun..

atilla dediğin herşey ve tesbitlerin doğru da alternatör yada dinamo şarjı aküye verir. akü üstünden elektrik dağıtımı yapılır. sürekli şarj ettiği için akünün boşalmasını önler. akünün bir başka özelliğide bulunduğu amperin üstüne çıkmasını önlemek ve dolayısıyla arabanın elektrik aksamına zararı engellemektir.60A ise 60A; 72A ise 72A gibi çünkü alternatör bazen fazla şarj etme gibi problemler çıkarır.


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Amper önemlı değil akü 1000 ah olsun sisteme zarar vermez çünkü sistem ne çekerse o akar akım gider (amper) sisteme zarar verecek olan yuksek voltajdır buda konjektör tarafından regüle edilerek 14.4 volta sabitlenir.
Kısacası sistem ne kadar akım çekerse kaynak onu gönderir. Ama gerilimde oyle degildir kaynakta ne varsa salar sisteme :)


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kaptan52;378485
Amper önemlı değil akü 1000 ah olsun sisteme zarar vermez çünkü sistem ne çekerse o akar akım gider (amper) sisteme zarar verecek olan yuksek voltajdır buda konjektör tarafından regüle edilerek 14.4 volta sabitlenir.
Kısacası sistem ne kadar akım çekerse kaynak onu gönderir. Ama gerilimde oyle degildir kaynakta ne varsa salar sisteme :)

 
:ok: bak o doğru ben konjektörü unuttum gitti. 20 senedir kitap yalamadık tabi unuttuk gitti. teşekkür ettim.:clap:


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;378477
atilla dediğin herşey ve tesbitlerin doğru da alternatör yada dinamo şarjı aküye verir. akü üstünden elektrik dağıtımı yapılır. sürekli şarj ettiği için akünün boşalmasını önler. akünün bir başka özelliğide bulunduğu amperin üstüne çıkmasını önlemek ve dolayısıyla arabanın elektrik aksamına zararı engellemektir.60A ise 60A; 72A ise 72A gibi çünkü alternatör bazen fazla şarj etme gibi problemler çıkarır.

Doğru dağıtım akü üstünden olur genelde. Mesela motor çalışmaz iken aküyü ölçün, 11 küsür volt okursunuz. Çalışırken ölçün 13,8-14,4 V. okursunuz... Test için şunu deneyebilirsiniz; motor çalışır durumda iken akü kutup başlarını sökün, stop ederse, elektriği direk aküden alıyordur cihazlar, etmezse değil... Genelde etmez..(Farklı model araçlarda farklımıdır bilmiyorum, ama sanmıyorum)

Bu noktada problem yok.. Ama şarj sisteminde problem varsa, cihazlar, sadece aküdeki elektriği kullanmak zorunda kalıyorlar...
Yani mesela kayışta gevşeklik olduğunu düşünelim, arada bir alternatörü çeviriyor, arada bir çevirmiyor. Bu durumda ne olacak? Alternatörü çevirdiği anda cihazlara "kaliteli elektrik" gidecek. Çevirmediği anda da, akünün elektriği gidecek. Birde akü zayıfsa durum ne olacak? O zaman işte farların şiddeti, bir artacak, bir azalacak...

60 yerine 72 Ah. olması problem yaratmaz sistem sağlıklı ise... Yani büyük bir su varili düşünün, altında da bir musluk var. Varil, 1 ton olsada 10 ton olsada, sizin alacağınız su miktarı, musluğu ne kadar açtığınızla bağlantılı olacak...
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2012, 10:15:11 Gönderen: atilla »


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;378486
:ok: bak o doğru ben konjektörü unuttum gitti. 20 senedir kitap yalamadık tabi unuttuk gitti. teşekkür ettim.:clap:


Hah bak bunun altına imza atarım :)
Motor meslek lisesi ve makina mühendisiyim. 20 sene önce, arabayı tüm cıvatalarına kadar söküp bir çuvala doldurun bana verin, ben onu tıkır tıkır toplar çalıştırırdım. (Adettendir, bir iki cıvata arttırırdım bile:)

Ama teknoloji öyle hızlı gelişiyor ve değişiyor ki, bazen bildiklerimizi unutmuş oluyoruz, bazen de teknoloji değişmiş, haberimiz olmuyor :))


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atilla;378513
Hah bak bunun altına imza atarım :)
Motor meslek lisesi ve makina mühendisiyim. 20 sene önce, arabayı tüm cıvatalarına kadar söküp bir çuvala doldurun bana verin, ben onu tıkır tıkır toplar çalıştırırdım. (Adettendir, bir iki cıvata arttırırdım bile:)

Ama teknoloji öyle hızlı gelişiyor ve değişiyor ki, bazen bildiklerimizi unutmuş oluyoruz, bazen de teknoloji değişmiş, haberimiz olmuyor :))


Eskiden aa akü bitmiş derdik vurdururduk, takviye çekerdik v.s şimdi akü bir zayıflıyor veya cortluyor sistemde bozmadığı yer kalmıyor birde üstüne :D şimdiki arabalarda takviye bile risk bazen illa bir yerinden kıllık çıkartıyor çünkü :D, havluyu attığı yerde dokunmadan hiçbirşeye değiş komple :D fazla teknolojiyi sevmiyorum artık :D racona ters :D
Şimdi bu arkadaşın sorunda da kimbilir nereden çıkacak karın ağrısı.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atilla;378512
Doğru dağıtım akü üstünden olur genelde. Mesela motor çalışmaz iken aküyü ölçün, 11 küsür volt okursunuz. Çalışırken ölçün 13,8-14,4 V. okursunuz... Test için şunu deneyebilirsiniz; motor çalışır durumda iken akü kutup başlarını sökün, stop ederse, elektriği direk aküden alıyordur cihazlar, etmezse değil... Genelde etmez..(Farklı model araçlarda farklımıdır bilmiyorum, ama sanmıyorum)
 
Bu noktada problem yok.. Ama şarj sisteminde problem varsa, cihazlar, sadece aküdeki elektriği kullanmak zorunda kalıyorlar...
Yani mesela kayışta gevşeklik olduğunu düşünelim, arada bir alternatörü çeviriyor, arada bir çevirmiyor. Bu durumda ne olacak? Alternatörü çevirdiği anda cihazlara "kaliteli elektrik" gidecek. Çevirmediği anda da, akünün elektriği gidecek. Birde akü zayıfsa durum ne olacak? O zaman işte farların şiddeti, bir artacak, bir azalacak...
 
60 yerine 72 Ah. olması problem yaratmaz sistem sağlıklı ise... Yani büyük bir su varili düşünün, altında da bir musluk var. Varil, 1 ton olsada 10 ton olsada, sizin alacağınız su miktarı, musluğu ne kadar açtığınızla bağlantılı olacak...

bilgi için sağol atilla bu dediğin yeni modellerde olabilir. benim o konuda bilgim yok ama genede araba çalışır vaziyette iken deneme yapmıyim. içinden akım geçiyor bi tarafımıza birşey olur mazallah.:kork2::)
 
Alıntı yapılan: FF;378554
Eskiden aa akü bitmiş derdik vurdururduk, takviye çekerdik v.s şimdi akü bir zayıflıyor veya cortluyor sistemde bozmadığı yer kalmıyor birde üstüne :D şimdiki arabalarda takviye bile risk bazen illa bir yerinden kıllık çıkartıyor çünkü :D, havluyu attığı yerde dokunmadan hiçbirşeye değiş komple :D fazla teknolojiyi sevmiyorum artık :D racona ters :D
Şimdi bu arkadaşın sorunda da kimbilir nereden çıkacak karın ağrısı.

keşke o vurdurma işi olsa enjektörlü arabalarda olmuyor malesef. akü bitti mi olduğu yerde kalıyor araba. katılıyorum; takviye işide sıkıntı arabada o kadar elektronik zamazingo varki riske bende girmezdim. teknoloji işte


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;378781
keşke o vurdurma işi olsa enjektörlü arabalarda olmuyor malesef. akü bitti mi olduğu yerde kalıyor araba.

enj. yada karb. fark etmez, manuel olan her araba vurdurulabilir...
sadece otomatik vites araç vurdurulamaz...
manuel olan diğer tüm araçlar için, ne kadar doğru olduğu tartışılır tabi ama mümkündür.... dizel benzin de fark etmez...


Çevrimdışı crazybado

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;378818
enj. yada karb. fark etmez, manuel olan her araba vurdurulabilir...
sadece otomatik vites araç vurdurulamaz...
manuel olan diğer tüm araçlar için, ne kadar doğru olduğu tartışılır tabi ama mümkündür.... dizel benzin de fark etmez...


Enjeksiyonlu daha doğrusu beyinli araçları vurdurmak pek iyi değil,geçen akü almaya akücüye gittim biri geldi polo'sunun aküsü bitince vurdurmuş aracın beyni yanmış baya masraf çıkarmış aklınızda bulunsun


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;378818
enj. yada karb. fark etmez, manuel olan her araba vurdurulabilir...
sadece otomatik vites araç vurdurulamaz...
manuel olan diğer tüm araçlar için, ne kadar doğru olduğu tartışılır tabi ama mümkündür.... dizel benzin de fark etmez...

Alıntı yapılan: crazybado;378833
Enjeksiyonlu daha doğrusu beyinli araçları vurdurmak pek iyi değil,geçen akü almaya akücüye gittim biri geldi polo'sunun aküsü bitince vurdurmuş aracın beyni yanmış baya masraf çıkarmış aklınızda bulunsun

:ok: tşk.ler... her zaman olacak diye bir kural yok, yani her vurdurulan beyinli aracın beyni yanmaz... imkanların yetersiz olduğu bir noktada kalınırsa beyin falan düşünmeden denenir bence...