atilla dediğin herşey ve tesbitlerin doğru da alternatör yada dinamo şarjı aküye verir. akü üstünden elektrik dağıtımı yapılır. sürekli şarj ettiği için akünün boşalmasını önler. akünün bir başka özelliğide bulunduğu amperin üstüne çıkmasını önlemek ve dolayısıyla arabanın elektrik aksamına zararı engellemektir.60A ise 60A; 72A ise 72A gibi çünkü alternatör bazen fazla şarj etme gibi problemler çıkarır.
Doğru dağıtım akü üstünden olur genelde. Mesela motor çalışmaz iken aküyü ölçün, 11 küsür volt okursunuz. Çalışırken ölçün 13,8-14,4 V. okursunuz... Test için şunu deneyebilirsiniz; motor çalışır durumda iken akü kutup başlarını sökün, stop ederse, elektriği direk aküden alıyordur cihazlar, etmezse değil... Genelde etmez..(Farklı model araçlarda farklımıdır bilmiyorum, ama sanmıyorum)
Bu noktada problem yok.. Ama şarj sisteminde problem varsa, cihazlar, sadece aküdeki elektriği kullanmak zorunda kalıyorlar...
Yani mesela kayışta gevşeklik olduğunu düşünelim, arada bir alternatörü çeviriyor, arada bir çevirmiyor. Bu durumda ne olacak? Alternatörü çevirdiği anda cihazlara "kaliteli elektrik" gidecek. Çevirmediği anda da, akünün elektriği gidecek. Birde akü zayıfsa durum ne olacak? O zaman işte farların şiddeti, bir artacak, bir azalacak...
60 yerine 72 Ah. olması problem yaratmaz sistem sağlıklı ise... Yani büyük bir su varili düşünün, altında da bir musluk var. Varil, 1 ton olsada 10 ton olsada, sizin alacağınız su miktarı, musluğu ne kadar açtığınızla bağlantılı olacak...