süspansiyonu eleştirmişler
lk sürücü incelemesi: Skoda Rapid 1.2 TSI S Skoda Rapid deneyimsiz hisseden bir şasi engel Skoda bir ferah, değer bilinçli bir çaba olduğunu
Bu kez ön-motorlu olmasına rağmen Rapid, tabela için bir dönüş işaretleri
PrevNext by
Hilton Holloway 26 Haziran 2012
Nedir? Bu arasındaki şirketin aralığı içine hangi yuvaları Skoda yeni hızlı hatchback, bir
Fabia supermini ve köklü
Octavia aralığı. Ayrıca Hindistan ve Çin için ısmarlama sürümleri (bir salon gövde ve daha ziyade krom trim aldığı) yapılacaktır olan Rapid, en göze çarpan değeri modeli olarak tasavvur edilmiştir
Skoda line-up. Ayrıca Skoda yeni tasarım dili ve kurumsal ızgara tasarımı tanıttı.
Hızlı gelişi 2018 yılına kadar küresel 1.5m araba satmak için markanın amacı parçasıdır. Geçen yıl, Skoda etkileyici 880.000 araç değiştirdi ama bu neredeyse sadece yedi yıl içinde iki katına çıktı çalışıyor bırakır. Skoda global otomotiv pazarının yüzde 36 için 'kompakt bir segment' bugün hesapları çağırır, ancak şirket bu 2020 yılına kadar yüzde 50 civarında çıkacağı tahmin nedir.
Rapid kavramı özgün 1996 Octavia ve 1991 Seat Toledo çok benzer. Bu (aynalar boyunca sadece 1.94m) bu sınıfın bir araba (4.48m) için çok uzun ama nispeten dar. Sedan stil büyük bir ambar bagaj kapağı ve 550 litre olarak, birçok yönetici salonları ile eşleşen, dev çizme gizler.
Skoda o zaman kanıtlanmış teknoloji ise 'dışında, Rapid altında ne olduğunu söylemeyeceğim. Kısmen Polo, büyük olasılıkla set birden fazla VW bileşenlerin bir karışımıdır. Önyükleme çok derin nedenlerinden biri - Bu McPherson gergi kolları peşin ve geri konvansiyonel ve çok kompakt kiriş aks alır. Arka parça ön 37mm daha geniş olduğunu, daha doğrusu mimarinin karışımı 'n' maç doğanın altını çiziyor.
Onun VW Grubu öncekilerden farklı olarak, ancak, Rapid arka legroom için bagaj hacmi ticaretini yapmaz. 'Modüler platform' ile 2.6m dingil Mk1 Octavia ve arka bacak mesafesi belirgin iyi kıyasla oldukça uzundur. Ayrıca baz model için 1140kg de geliyor, ilk Octavia modeli daha az 150kg ağırlığındadır. Altı hava yastığı, ABS ve ESP Avrupa'da standarttır.
Birleşik Krallık fiyatlandırma 1.2-litrelik üç silindirli, 74bhp benzinli motor giriş seviyesi için değil, uzakta altı ay içinde İngiliz satış ile sadece £ 12.995 az başlayacak, Skoda Birleşik Krallık kalan olası fiyatlandırma üzerinde herhangi bir daha fazla ipucu veriyor değil aralığının Eylül ayına kadar, Rapid Paris Motor Show'da halka ilk yaptığında.
Kenara giriş seviyesi motor, 84 ve 104bhp 1.2-litre dört silindirli turbo benzinli motor ve 121bhp 1.4 TSI benzinli motor dahil seçmek için diğer beş EU5 oranlı motorlar, olacaktır. 88bhp ve 104bhp formları iki 1.6-litre TDI motorlar eski 12 ay için mevcut olmayacak olsa vardır.
Beş-ileri manuel kutuları tüm motorlarında, apart en güçlü 1.2 TSI standart vardır. A 7 vitesli DSG 'kutusu düşük güç dizel motoru 1.4 TSI ve isteğe bağlı standarttır. Birleşik Krallık'ta, S, SE ve fiyatları ile aynı zamanda piyasaya Elegance Tam şartname seviyesi üç donanım seviyesi olacak.
Ne bir şey? Ana etkileyici, ama şasi arıtma hakkında bazı endişeleri ile.
Rapid biraz dar olmasına rağmen, ince orta konsol iki yetişkin için yeterli kurtaracağız omuz oda yardımcı olur. Hatta makul uzun bacaklı sürüş pozisyonu için belirlenen koltuk, ben yedek inç diz oda bir çift ile kendimi arkasında oturup olabilir. Ve uzun boylu, altı ayak altında bir dokunuşla, ben de yeterli arka baş mesafesi daha vardı. Gerçekten büyük bir açılış ile birlikte, Rapid gerçekten uygun aile ölçekli alanı sunuyor. Bu sektörde Konvansiyonel hatchbacks bagaj yutmak için Rapid yeteneğini bir mum tutmak değildir.
Başka pratik avantaj Rapid yılan-kalçalı vücut için var araba dar boşluklar ve park yerleri içine kayma ile manevra farkına daha kolay olmasıdır. Bir MPV veya Golf sınıfı hatchback ile karşılaştırıldığında, Rapid dar alanlarda bir esinti, küçümsenmeyecek bir avantajdır.
Kolayca bu arabanın en etkileyici teknik yönü turbo benzinli motor oldu. Bu otoyol üzerinde, kendi segman altında sadece 1000 mil, ve gemide iki terbiyeli boyut yetişkin olmasına rağmen o, punchy esnek ve rafine idi. Bir (vites oldukça pürüzsüz) beş vitesli 'kutusu aracılığıyla sürücüler rağmen, üst oranı yeterince uzun motor otoyol hızlarında biraz üzerinde 2500rpm at üzerinde dönüm izin vermek oldu. Kombine çevrim üzerinde 55.4mpg bir sözü ile bu birim modern benzinli motorlar giderek daha pahalı olan dizel motorları daha yeni otomobil alıcı için daha anlamlı hale nasıl gösterir.
Ayrıca nota layık frenler (güçlü ve kolay bir modüle), uyum, en ritzily mamul malzemelerden yapılmış olmasa da, kabin bitirmek ve fayda, sıkı inşa ve bazı kalite şalt yararlandı edildi vardır. Neat dokunur gibi yakıt deposu kapağı ve yolcu koltuğu altında yüksek görünürlük yelek altında yaşayan buz kazıyıcı gibi boldur. Etkisi ön cam silecek motoru kabin oldukça net bir şekilde duyulmasını olabilir zaman boşta, en tuhaf, şımarık idi.
Bu özel test otomobil ile olumsuz kaba kenarlı şasi oldu. Doğru, sürücüsünden hafif dokunuşla, bu mütevazı hızlarda oldukça güzel boyunca akmaya yapılan ve açık yolda hız insana yakışır bir dönüş vardı olabilir.
Ama beton otoyol bir bölümünde eklem serisi üzerinde, Rapid oldukça kötü keyifli. Kırık asfalt ile işaretlenmiş ülke yollar üzerinde, yüzeyin çok telgraf ve süspansiyon kabin içine çok gürültü transfer eğilimli idi. Uzun, quickish, virajlarda, direksiyon da kayda değer bir his, biraz sıkıcı eksikliği ile sonuçlanan hafifletmek olur.
Ancak, 1.6-litre dizel motora ikinci bir test otomobili, çok daha az daha dikti ve uzun virajlarda ucu-ayak üzerinde oldukça az hissettim, zayıf yüzeyler ile tedirgin oldu. Aynı 17in tekerlekler üzerinde yuvarlandı Her iki araba, bu yüzden belirgin farkı sadece aşağı bu erken testi araba önemli örnek farklılıklar olabilir.
Almalı mıyım? Bunu söylemek için henüz çok erken. Daha kesin fiyatlandırma olmadan ve Birleşik Krallık yollarda üretim araçları denemek olmadan, o, Rapid büyük bir fiyata çok geniş aile arabası ya da bir Kia C'eed GB arazi olarak neredeyse pahalı bir araba olup olmadığına karar vermek çok zor bir fark daha az gelişmiş şasi engellenmiştir.
Skoda Rapid 1.2TSi S Fiyat: 14.000 £ (EST)
0-62mph: n / a;
Maksimum hız: n / a;
Ekonomi: 55.4mpg;
CO2: 119g;
kerbweight: 1190kg (EST);
Motor tipi, montaj: dört silindirli turbo benzinli , enine, 1197cc,
Güç: 4800rpm de 84bhp,
Tork: 1500-3500rpm de £ 118 ft;
Şanzıman: 5 ileri manuel