Birşey sormak istiyorum.
Ön tampona da takmak istiyorsunuz sanırım peki arka tampona taktığınız modelü kullanarak önden sinyali nasıl alacaksınız sonuçta sadece geri vitese taktığınız zaman çalışıyor park sensörü.
Yani öndeki sensör de geri vitese takmadan nasıl çalışacak?
Buarada bende uzun bir zamandan beri araştırıyorum fakat hem ön hem arka olarak almayı istediğim için bulamadım öyle bir park sensörü.
Bulduklarımda ciddi pahalıydı.
Eğer sizin uygulayacağınız şekilde olursa bende sizin ki gibi yapmayı isterim yada 2 adet park sensörü alarak uygulamaya gideceğim.
Benim düşündüğüm şu şekilde:
Aynı modül kullanılarak hem ön hem arka çalıştırılacak. İki alternatif var:
1.Elektrik direk kontak çıkışından alınarak hem ön hem arka daima aktif olacak. Yani araç çalışır durumdayken vitesten bağımsız, sürekli devrede olacak.
2. Elektrik yine kontaktan alınacak, araça çalışır durumda iken önler aktif olacak. Sisteme bir röle eklenecek, Geri vitese alındığı zaman arka sensör çalışacak. (Arka sensör çalışırken önler isteğe göre iptal edeilebilir veya aktif tutulabilir, benim düşüncem aktif tutulması daha faydalı.)
Modül, yanlış hatırlamıyorsam, 50mA. gibi düşük bir akım çekiyor. Yani sürekli olarak aktif durumda olmasının aracın elektrik sistemine büyük bir yük getirmesi sözkonusu değil. Bu sebeple bana en mantıklı gelen, hiç röle, düğme vb. ile uğraşmadan, hem ön hem arkayı sürekli aktif tutmak... Sadece istenildiği zaman devreden çıkarılabilmesi için (mesela, İstanbul köprü trafiğinde sürekli tampon tampona aşk yaşarken:) soför mahalline bir buton konulabilir..