Ticari kismi cok bilemem ancak,
Keyifle arac kullanan biri olarak bu ay icerisinde `ana` arac ureticilerinin hepsine, gerek mevcut kampanyalar gerekse yilsonu beklentileri cercevesinde arac bakmaya gittim.
Oncelikli kriterim ve aklimdaki ilk soru `bu arac bu parayi eder mi?` idi.
Tabii ki cevap kocaman bir `hayir` oldu.
Kimisi bizim asiri ve bilincsiz arac alma heveslerimizi kullanacak sekilde yuksek fiyattan (ustelik siraya girerek), kimisi eski motor ve teknolojisini kasayi degistirip (kaba tabirle allayip pullayarak), kimisi takas adi altinda elinizdeki arabayi ucuza kapatip yeniyi olmasi gereken fiyattan soyleyerek, bir kismi da elindeki araca ve teknolojisine bakmadan digerlerinden asagi kalmayacak sekilde fiyat cekerek, bana araba satmaya calistiklarini gordum.
Donanim-fiyat karsilastirmalarina hic girmiyorum cunku sitelerindeki konfigurator e girdiginizde her motorda her donanimi, her donanim da her opsiyonu maalesef bulamiyorsunuz.Ya o zaman bana neden secme sansi veriyorsun ki.
Sonra dedim ki arkadas cebinde 0 araba almaya yetecek paran var, neden gidip 2. el bakmiyorsun?
Ama o tarafta da ayri bir rezillik soz konusu.Ayni model, cok yakin ozellikteki ve cok yakin km deki 4-5 aracin arasinda bu kadar mi fiyat farki olur. Ustelik altina pazarlik payi yoktur, aracim hasarsiz ama park yerinde surttuler,sadece 5 parca lokal boya var v.s. gibi komik ifadeler koyarak bunu yapmaya calisiyorlar.Ustelik genel olarak fiyatlar da bir yukseklik var.
Alisveriste 2 tarafta kazanir ama anladigim bu gunlerde hep saticilar kazaniyor.Bu nedenle kim ne kadar satmis acikcasi, distributorun satis politikasindan mi yoksa alicinin zevk-ihtiyaclarindan mi ya da arabanin kalitesinden mi anlamak mumkun degil!!