škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Frenlerim kilitlendi...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı jodgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Dün 2008 model 1,6 octi ile bayağı dik bir yokuşa 2 viteste klima açıkken trmanışa geçtim, birazda yavaş girdim yokuşa herhal yokuşun bitimine 1-2 metre kala araba çıkamaz oldu, gazı sonuna kadar kökledim yok banamısın demedi, sonra hızlı bir şekide 1. vitese attım, tekrar gazı sonuna kadar kökledim araç çıkmadı ve ben oracıkta apışıp kaldım, motor sustu, yokuşun başında octimle sırıtıyorum bütün millete,
 
Kontak kapalı, aracı saldım geriye hafiften frenlere basarak, yokuşun yarısında frenler kilitledi, hızla geriye doğru gidiyorum, bir panik ki hiç sormayın nereye çarpıpta duracağım diye Allah'tan el frenini kademe kademe çekerek aracı zorla durdurdum, ama o 10 saniyelik aradaki stres bana yeter
 
Frenleri kontrol ettim altına birşeymi takıldı diye yok, frenler kütük gibi olmuş basmıyor, tekrar kontağı açtım düzeldi normale geldi, sonuç stres stres stres...
 
Varmıdır bi anormallik, yoksa kontak kapalı olduğundan firenler mi şişti...


fabialife

  • Ziyaretçi
şöförlüğün 1. kuralı araba kullanılırken hiç bir suretle kontak kapatılmaz; çünkü Westinhouse devrede olmadığı için frenler tutmaz. direksiyon pompası devrede olmadığı için de direksiyon sertleşir dönmez.
sen de araba çalışmadan saldığın için frenler tutmamış, gayet normal.
bir de rampa çıkarken arabayı devirden düşürmemek lazım, baktınki gaz verdiğin halde araba devirden düşmeye niyetlendi, hemen bir vites küçült.
o zaman sıkıntı çıkmaz ama araba toparlamayacağı 1.000-1.500 devirlere düştükten sonra 1. vitesede atsan zaten toparlamaz stop eder.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fabialife;383813
şöförlüğün 1. kuralı araba kullanılırken hiç bir suretle kontak kapatılmaz; çünkü Westinhouse devrede olmadığı için frenler tutmaz. direksiyon pompası devrede olmadığı için de direksiyon sertleşir dönmez.
sen de araba çalışmadan saldığın için frenler tutmamış, gayet normal.
bir de rampa çıkarken arabayı devirden düşürmemek lazım, baktınki gaz verdiğin halde araba devirden düşmeye niyetlendi, hemen bir vites küçült.
o zaman sıkıntı çıkmaz ama araba toparlamayacağı 1.000-1.500 devirlere düştükten sonra 1. vitesede atsan zaten toparlamaz stop eder.
:+1::+1:
Hatalı kullanımdan dolayı da bir sorun oluştuğunu düşünmüyorum..


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Kontak Kapalıyken Motor Westinhouse'a Hava Basamaz Ama Bu Değildirki Fren Tutmaz.. Sadece Daha Fazla Güç Uygulamanız Lazım. Westinghousenin Amacıda Bu Zaten.


Çevrimdışı B.fabia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1838
    • Profili Görüntüle
geçmiş olsun. verilmiş sadakanız varmış. tecrübe oldu size.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı jodgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Fren tutmama değil, fren pedalı kaskatı kesildi, sanki pedalın altında birşey varda basmana engel oluyormuş gibi


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Kontak kapalıyken bir süre sonra aynen böyle kaskatı olur..


Çevrimdışı anarche

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 365
    • Profili Görüntüle
Anlattığınız olayın aynısı benim başıma da gelmişti. Kontağı kapattığınız için olan bir olay.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Motorun susmuş olması egsoz manifoldundan aldığı vakumla az ayak gücünü çok daha fazla fren gücüne çeviren Westinghouse denilen aparatın işlevini yitirmesine neden olmuş, aynen arkadaşların açıkladığı gibi.

Bu arada, şirketteki Jetta' da ışıklarda beklerken freni pompalayınca pedal sertleşiveriyor. Çok az yürüse bile normale dönüyor. Bu normal midir veya nedir?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;383862
Motorun susmuş olması egsoz manifoldundan aldığı vakumla az ayak gücünü çok daha fazla fren gücüne çeviren Westinghouse denilen aparatın işlevini yitirmesine neden olmuş, aynen arkadaşların açıkladığı gibi.

Bu arada, şirketteki Jetta' da ışıklarda beklerken freni pompalayınca pedal sertleşiveriyor. Çok az yürüse bile normale dönüyor. Bu normal midir veya nedir?


Pek o şekilde olmaması lazım, motor çalışdığı sürece sistemde birşey yoksa pedal aynı şekilde çalışması lazım. O dediğini bende yaparım bazende öyle olmaz hiç ama benimde dikkatimi hep çeken sabah ilk marştan önce pedal taş gibi oluyor ama gün içerisinde 2-3 saat bırakıp geleyim öyle olmuyor mesela. Akşamdan kalınca kafayı mı çekiyor napıyor :D


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;383862
Motorun susmuş olması egsoz manifoldundan aldığı vakumla az ayak gücünü çok daha fazla fren gücüne çeviren Westinghouse denilen aparatın işlevini yitirmesine neden olmuş, aynen arkadaşların açıkladığı gibi.

Bu arada, şirketteki Jetta' da ışıklarda beklerken freni pompalayınca pedal sertleşiveriyor. Çok az yürüse bile normale dönüyor. Bu normal midir veya nedir?


Aynısı bende de oluyor. 3-4 kez pompalayınca FUUF,FUUF,FUF,FUUFF ediyor kaskatı kesiliyor,sonra kalkıp 5 metre gidince düzeliyor :D


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;383862
Motorun susmuş olması egsoz manifoldundan aldığı vakumla az ayak gücünü çok daha fazla fren gücüne çeviren Westinghouse denilen aparatın işlevini yitirmesine neden olmuş, aynen arkadaşların açıkladığı gibi.

Bu arada, şirketteki Jetta' da ışıklarda beklerken freni pompalayınca pedal sertleşiveriyor. Çok az yürüse bile normale dönüyor. Bu normal midir veya nedir?

Normal Olan Odur Uğur Abi. Düzgün Çalıştıgının Belirtisi Budur.Testide Buna Benzer Şekilde Yapılır :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
5 metreye gerek yok 20cm kıpırdasın yeter normale dönebilmesi için.:D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;383927
5 metreye gerek yok 20cm kıpırdasın yeter normale dönebilmesi için.:D


Bizim araçta kıpırdamadan normale dönüyor.Bir sorun mu var acaba?:D