škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rekor

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Db1

  • Ziyaretçi
Bursaya giderken supurgelik olmasa 3.8lt. Arac octavia ;)


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Yeni bir yol keşfettim :) Her akşam artık ordan gidiyorum. Yolumu 5km uzattı ama yakıtımı 4,2 lere kadar düşürdü. Biraz yoğun 10 dakikalık trafikten çıktıktan sonra hemen hemen hiç durmuyorum 80-10 km ortalama hız 28 km eve dönüş mesafesi ve ortalamam 4,2 ile 4,5 ler arasında 1 haftadır. Araba yeti grenline ambition.


Çevrimdışı gunerkan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Benzinli yetide rekor bende. Kış mevsimi, eksi derecelerde 4.4/100 Km :hanz:

(4.2 ortalamada yaptım ama kameram yoktu)

http://www.youtube.com/watch?v=TK7OUMeVxA8&feature=plcp


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Alıntı yapılan: gunerkan;386491
Benzinli yetide rekor bende. Kış mevsimi, eksi derecelerde 4.4/100 Km :hanz:

(4.2 ortalamada yaptım ama kameram yoktu)

http://www.youtube.com/watch?v=TK7OUMeVxA8&feature=plcp

Helal  olsun


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
TSI Octavia da 3.8 Lt/100 km ortalamam var.
katedilen mesafe 147 km


Çevrimdışı Blackhawk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Aracımı alalı yaklaşık 3 ay oldu ilk aldığımda değerler 100km\8-11 km arası değişiyordu şehir içinde şehir dışında ise 100km\6-8 arası değişiyordu şuan itibari ile bu rakamlar şehir içi 100km\6.5-8.5 şehir dışında ise 100km\5.5-7 litre civarında dolaşıyor diğer bir örnek bir depo benzinle 450 km şehir içinde gidiyor iken 550 580 km kadar yükseldim şehir dışında ise 700 kadar aracım gidiyor ortalama hızım 100-120 km civarında oluyor genelde şehir dışında benim bu süreçte bu azalmanın rodaj yada motorun açılması ile alakalı olmadığını düşünüyorum yetiyi ve dsg şanzımanı iyi okuma ile alakalı olduğunu düşünüyorum araç ağır ve 1.2 motor kalkışlarda yüksek yakıt tüketiyor fakat yolda seyir halinde çok makul dolayısı ile bu araçla sıkıntılı yollarda ilerlemediğiniz ve ayağınızı frene ve gaza az dokunduğunuz sürece daha iyi değerlere ulaşabilirsiniz bir ikinci tespitim s modunda kullanım bazen normal devirli kullanımdan daha iyi yakıt değerlerine sahip olabiliyor s modu çok yakar die bir kaide yok  yolun durumuna göre s modu kullanilabilir özellikler eğimli yollarda sizlerde deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim


Çevrimdışı tolga7482

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
nasıl yakalıyorsunuz o değerleri anlamıyorum. benim maximum 6,72' ye düştü. ama biraz bastım. yani 140 civarında falan gittim. perşembe tekrar deneyeceğim. bilgi mutlaka düşeceğim. bu arada gaz pedalını nasıl kullanıyorsunuz?


Çevrimdışı KA®ANLIK

  • ST Manager
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 222
    • Profili Görüntüle
    • http://www.techopel.com
benzer değerleri yakalamak için;

1. Mümkün olduğunca az fren kullanmak, ( motor freni kullanmak )
2. yokuş aşağı kullanımda yolun devam durumuna göre viteste inmek ( sıfır yakıt tüketimi)
3. Cruise control varsa, 80-90km hızlarda sabitlemek, yok ise, yol bilgisayarı anlık tüketimi devamlı kontrol ederek, gaz pedalının altında yumurta varmışçasına basmak, ani gaz vermelerden kaçınmak (:
4. bu tüketim değerlerine ulaşmak için asla ve asla 100km üzerine hiç çıkmamak...

kısacası; sabır, hırs, özveri, güven ve tecrübe ile bu değerleri tutturabilirsiniz (:


Çevrimdışı tolga7482

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Meret gaza dokununca gidiyor. fark etmiyor insan. Motor frenine kesinlikle katılıyorum. hem daha güvenli hem balata yemiyor.
otobanda yokuş yukarı meret bir anda 160a dayanmış ben fark etmeden. çokkkk güzel bi motoru var. bi de memlekette %70 vergi vermesek benzine:(


Çevrimdışı Blackhawk

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Yetinin durkalk olayı bi hayli maliyet o yüzden seyir halinde ufak dokunuşlarla araç takip mesafesinde giderseniz yakıt kullanımınız bi hayli düşecektir ve gaz pedalı o kadar hassaski ufak dokunuşlarla hareket sağlanabiliyor ilave olarak aracın aslında hedef kullanımı d7 yani 7.vites bu yüzden bir an evvel 7. vitese ulaşmak en makul kullanım ama bunun için gazlamanıza gerek yok şuan trafiksiz istanbul günlerinde çekmeköy-levent(2.köprüden)-beşiktaş-Taksim istikametini 6.4 ortalama ile geliyorum aslında bu ortalama daha da düşebilir fakat son noktada taksime çıkış bir hayli eğimli buda ortalamayı yükseltiyor aracım 1.2 dsg benzinli yeti. Aslında kullanımı çok güzel bir araç ama dur kalk bu aracın düşmanı tek eksi puanı aynı araçla başka bir şehirde harikalar yaratılabilir saygılar....


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
http://youtu.be/tYghJWMWZ4s
 
2010 model
Skoda Octavia TSI DSG

69.440-69586 km arası
Lastik: Michelin Primacy Hp
Ebat: 205/55/16
Lastik Basınç: 31 Psi

Güzergah:
Sandıklı Rakım: 1150 mt. Sıcaklık 27° C
Denizli Rakım : 350 mt. Sıcaklık 30° C

Standart ağırlığı üzerine yük-yolcu v.s. toplam 250 kg
Yakıt: Petrol Ofisi V/Max Kurşunsuz 95 Oktan
Yağ: Castrol EDGE 5W-30
Son genel bakım 9 ay/10.000 km önce yapıldı.
Not: Gündüz farı, müzik sistemi ve havalandırma sürekli açık, klima kapalı olarak yolculuk tamamlanmıştır.
Mümkün olduğunca hızlanma ve yavaşlamalardan kaçınılmış, cruise control kullanılmıştır.

Katedilen mesafe: 146 km
Ortalama hız: 78 km
Yolculuk süresi: 1 saat 53 dakika
Yakıt tüketimi: 3.8 Lt/100 Km
Güncel yakıt fiyatı Afyon için 4.60 TL
Km 17,5 krş benzin tüketimiJ
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2012, 18:47:06 Gönderen: Akif Hoca »


Çevrimdışı tolga7482

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Bu durumda cruise control şart yani


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Cruise Control ve şartlarında lehinize olması gerekiyor.
Bu güzergahtaki rakım farkı hemen hemen tüm yola yayılmış.
Yol boyunca tatlı bir eğim işinizi kolaylaştırıyor.
Az çok ta arabanın huyunu suyunu bilmek te yarar var.
 
Daha fazla rakım farkı olan yollarda dahi bu tüketime ulaşamıyorum.
Çünkü; rakım farkı 20-30km gibi mesafelerde eriyor. Kalan mesafede
durum lehinize olmadığı için tüketim artıyor.


Çevrimdışı yeti301111

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blackhawk;390435
Yetinin durkalk olayı bi hayli maliyet o yüzden seyir halinde ufak dokunuşlarla araç takip mesafesinde giderseniz yakıt kullanımınız bi hayli düşecektir ve gaz pedalı o kadar hassaski ufak dokunuşlarla hareket sağlanabiliyor ilave olarak aracın aslında hedef kullanımı d7 yani 7.vites bu yüzden bir an evvel 7. vitese ulaşmak en makul kullanım ama bunun için gazlamanıza gerek yok şuan trafiksiz istanbul günlerinde çekmeköy-levent(2.köprüden)-beşiktaş-Taksim istikametini 6.4 ortalama ile geliyorum aslında bu ortalama daha da düşebilir fakat son noktada taksime çıkış bir hayli eğimli buda ortalamayı yükseltiyor aracım 1.2 dsg benzinli yeti. Aslında kullanımı çok güzel bir araç ama dur kalk bu aracın düşmanı tek eksi puanı aynı araçla başka bir şehirde harikalar yaratılabilir saygılar....


Gerçekten sizinle aynı fikirdeyim, araç çok keyifli, istanbul içinde dur kalk olayı ve engebeli yolları aracın yakıt tüketimini inanılmaz arttırıyor.