Yine üzgünüm ama...
2003 model accent crdi için Karabük'te bir öğretmen ile anlaştım. 138 bin km'de...14'ün biraz üzerine alıyorum nasipse. Araba beyaz ve 1 kapı hariç boyasız.
Dışarıda araba arayacak motivasyonum ve enerjim olmadığından, dizel olsun istediğimden, Karabük'te de bu bütçeye başka elle tutulur araba göremediğimden 3 silindirliyi alıyorum. Bugün öyleisne bi bakmaya gitmiştim akşama doğru, arabayı baya temiz gördüm. Sanayiye götürdüm, ustam beni görünce bi gülümsedi
motoru iyi dedi ama motorda sıkıntı olduğunda bu 3 silindirlilere biz bakmıyoruz dedi. yapılınca pek randıman vermiyor, ama bozulur mu, pek bozulanını görmedim dedi.
Zaten durumu doğrultana kadar işimizi görsün yeter, fazla binme niyeti ile almıyorum.
Gelelim ilk izlenimlere,
Sanayiye git-gel 20 km kullandım. 82 hp'lik motor bana baya tatminkar geldi. Kalkışta ilk 2 viteste patinaj çekiyor. 5. viteste 3000 devirde 130 kmh yapıyor (ceratoda 140 idi). Ceratoya göre alt devirleri daha istekli, üst devirleri daha zayıf. Ama cerato kalitesini baya bi aratacak bana o kesin. Aralarında dağlar kadar fark var... Bozuk yollara da girdim, alt takımı iyiydi, bozuk yolda Era'dan kesin iyi, cerato ayarında. Çok bi yol tutuş sergileyeceğini düşünmüyorum, pek deneyemedim ama...
Rölantide tam traktör
Cordoba'dan belki çok az daha sessizdir ama Ceratoya göre rölantisi çok gürültülü. Hızlandıkça yol gürültüsü baya artıyor, Ceratoda hızlansanız da içerisi çok sessizdi. Rölantideki gürültülü vaziyetin aksine hızlandıkça motor sesi pek gelmiyor (tıpkı tdi gibi) Zaten dizel istememin en büyük sebebi, 100'den sonra arabanın bağırmaması.
Özetle, parasına göre iyi geldi bana. Kaporta anlamında, iç kabin anlamında, eski sahipleri (adliye per. & öğretmen) anlamında, güç anlamında, ufak ayrıntıların temizliği anlamında içime sindi. Biraz gürültülü oluşu, biraz "ucuz üretilip ucuz satılan araba"lardan oluşu, biraz 3 silindir oluşu dezavantaj olsa da "işimizi görsün" yeter.
Vakti gelince o da tozlu sayfalardaki yerini alır