škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI chiptuning

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
o araçta downpipe dpf iptali turbo büyütme egzos filtre gibi işlemler var ve bir videosunda bildiğin simsiyah duman atıyor egzosdan. yukarıdaki golf sadece yazılım ile o değerler alınmış


Çevrimdışı mscsi

  • Tuner
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ecoperformans.com
Bu araçların motorları kaldırsa bile motor sonrası aktarım organları bu yükleri uzun süre kaldıramaz, abanmayı marifet sanıyor bazıları, yazık günah.



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Baylas;408784
Yani şimdi bu ürün işe yaramaz mı?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-racechip-pro-skoda-fabia-1.6-tdi-90-hp-chiptuning-germany-104662266/detay


Onan 330€ verene kadar gazihan 650 tl ye kendisi yapıyor zaten :) Hem daha verimli oluyor :)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Baylas;408784
Yani şimdi bu ürün işe yaramaz mı?
 
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-racechip-pro-skoda-fabia-1.6-tdi-90-hp-chiptuning-germany-104662266/detay

 
O üründe işe yarar, ayrı manuel olarak elle yapılıyor. buradaki fiyatı epey yüksek. aynı araca sahip bir kullanıcı tanıdığın biri yoksa tam ayarı yapana kadar biraz uğraşırsın. avantajı; garantin varsa servise girmeden söküp, sıfır riskle kullanırsın. Kablo alarak yeni aracında da kullanabilirsin.
2. el olarak satışını yapabilirsin..
 
Aracının garantisi yoksa chiptuning daha iyi bir seçim olur. Avantajı; ayar v.s. sorunu yok. dezavantajı; ekonomik olarak dönüşü yok.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;408792
Onan 330€ verene kadar gazihan 650 tl ye kendisi yapıyor zaten :) Hem daha verimli oluyor :)

 
Kadir e katılıyorum..


Çevrimdışı gurcell

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
    • http://www.quattrogarage.com
Diesel box'lar uzun vadede sadece yakıt pompanızı bozmaya yarar. Başka bir şeye değil. İçindeki direnç sayesinde , common rail basınç sensöründen ecu'ya giden voltajı kandırıp , common rail'de basınç az diyerek pompaya fazla yakıt bastırmak.

Tabii pompa basıncı artınca pompanın ömründen çalıyorsunuz...


Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Sizlerden anladığım kadarı ile pek bir artısı yok sanki ben meraktan sormuştum sizlerde beni fazlası ile aydınlatacak açıklamaları yapmışsınız teşekkür ederim.


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Akif Hoca;408793
O üründe işe yarar, ayrı manuel olarak elle yapılıyor. buradaki fiyatı epey yüksek. aynı araca sahip bir kullanıcı tanıdığın biri yoksa tam ayarı yapana kadar biraz uğraşırsın. avantajı; garantin varsa servise girmeden söküp, sıfır riskle kullanırsın. Kablo alarak yeni aracında da kullanabilirsin.
2. el olarak satışını yapabilirsin..
 
Aracının garantisi yoksa chiptuning daha iyi bir seçim olur. Avantajı; ayar v.s. sorunu yok. dezavantajı; ekonomik olarak dönüşü yok.


Yazılımın ekonomik olarak dönüşü aracı ne sıklıkta ve nasıl kullandığınıza bağlı olarak değişir.Km çok yapıyor ve alt devir aralığında kullanıyorsanız yakıtta elde edeceğiniz tasarruf ile verdiğiniz para cebinize geri dönecektir.Bir nevi depozito gibi düşünebilirsiniz.Özellikle 1.6 tdi için bu geri kazanımı kısa zamanda görürsünüz.Tabi üst devir bandında bir kullanım var ise işin içinde normal şartlarda beklenmediği gibi yazılım ile de tasarruf beklemek hayal olur.

Alıntı yapılan: Baylas;408929
Sizlerden anladığım kadarı ile pek bir artısı yok sanki ben meraktan sormuştum sizlerde beni fazlası ile aydınlatacak açıklamaları yapmışsınız teşekkür ederim.


Artış illa ki var ama şu şekilde düşünülmeli box.Eğer bir arabaya hiç bir şekilde güç alınamıyor ve bu arabadan güç artışı bekleniyorsa box son çare olarak kullanılabilir.1.6 TDI grubuna yazılım kısa zaman önce çıktı ve öncesinde herkes box kullanıyordu çünkü tek yol box kullanmaktı.Box ile yapılabilecekleri yazılım ile yapılanlarla kıyaslamak mümkün değil çünkü yazılım ile hem daha dengeli,sağlıklı ve performanslı bir güç elde edersiniz.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: K1_Performance;415687
Yazılımın ekonomik olarak dönüşü aracı ne sıklıkta ve nasıl kullandığınıza bağlı olarak değişir.Km çok yapıyor ve alt devir aralığında kullanıyorsanız yakıtta elde edeceğiniz tasarruf ile verdiğiniz para cebinize geri dönecektir.Bir nevi depozito gibi düşünebilirsiniz.Özellikle 1.6 tdi için bu geri kazanımı kısa zamanda görürsünüz.Tabi üst devir bandında bir kullanım var ise işin içinde normal şartlarda beklenmediği gibi yazılım ile de tasarruf beklemek hayal olur.
 
 
 
Artış illa ki var ama şu şekilde düşünülmeli box.Eğer bir arabaya hiç bir şekilde güç alınamıyor ve bu arabadan güç artışı bekleniyorsa box son çare olarak kullanılabilir.1.6 TDI grubuna yazılım kısa zaman önce çıktı ve öncesinde herkes box kullanıyordu çünkü tek yol box kullanmaktı.Box ile yapılabilecekleri yazılım ile yapılanlarla kıyaslamak mümkün değil çünkü yazılım ile hem daha dengeli,sağlıklı ve performanslı bir güç elde edersiniz.

 
Burada chip tuniningin ekonomik olarak geri dönüşü yok, arabayı sattığınız zaman yazılımı üzerinden box gibi alıp değerlendirmediğiniz anlamında kullanılmıştır.
Yakıt tasarrufu açısından değerlendirildiğinde durum değişir. Her iki seçenekte de yakıt tasarrufu münkün. Araştırdığım kadarıyla özellikle TDI ve CRDI için chiptuning yaptıranlar oldukça memnun.


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Akif Hoca;415689
Burada chip tuniningin ekonomik olarak geri dönüşü yok, arabayı sattığınız zaman yazılımı üzerinden box gibi alıp değerlendirmediğiniz anlamında kullanılmıştır.
Yakıt tasarrufu açısından değerlendirildiğinde durum değişir. Her iki seçenekte de yakıt tasarrufu münkün. Araştırdığım kadarıyla özellikle TDI ve CRDI için chiptuning yaptıranlar oldukça memnun.


Tamam ben olaya şu açıdan yaklaştım.Yakıttan elde edilen tasarrufdan ödenen para geri geldiği için bir sonraki arabada verdiğiniz para da aslında ilk arabanın parası gibi düşünebilirsiniz.Bir nevi kısır döngü :) Box olayında şunu da unutmamak lazım aldığınız yeni arabaya adaptasyonu olacak diye bir durum yok.Soket uymaz soket alırsınız ona bir para ödersiniz.Soketi hallettiniz diyelim arabayla uyumluluğu var.Aynı motora sahip araba da bile sıkıntı çıkabiliyor.Test edip onaylanan bir durum bu.Hiçbiri olmazsa satarsınız ama ne kadara orası biraz muamma.O yüzden bence yazılım daha mantıklı ve firmaya göre değişen kampanyalar da var.Aynı müşteri böyle bir durum yaşadığında 2.yazılım %50 indirimli gibi.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
1.5 crdi ceratonun chip ile 130 hp gibi bi güce çıkarılıp, 5 litre civarı karışık ortalama ile kullanıldığını okudum kia forumunda.

Sonra iyiden iyiye şöyle düşünmüştüm, kullandığım 1.6 crdi ş.dışı yeternce ekonomik, 4.7 görebilmiştim ama ş.içinde az yaktırılamıyordu. Koyversen 9 bile görürdü, normal kullanım 7.5-8. Buna chip yaptırıp ş.içi dah az yaktırmak mümkün mü diye kafa yormuştum ama denemek nasip olmadan satmıştım...

Hala merak ederim bu sorunun cevabını...


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: turker;415759
1.5 crdi ceratonun chip ile 130 hp gibi bi güce çıkarılıp, 5 litre civarı karışık ortalama ile kullanıldığını okudum kia forumunda.

Sonra iyiden iyiye şöyle düşünmüştüm, kullandığım 1.6 crdi ş.dışı yeternce ekonomik, 4.7 görebilmiştim ama ş.içinde az yaktırılamıyordu. Koyversen 9 bile görürdü, normal kullanım 7.5-8. Buna chip yaptırıp ş.içi dah az yaktırmak mümkün mü diye kafa yormuştum ama denemek nasip olmadan satmıştım...

Hala merak ederim bu sorunun cevabını...

abi CRDI'ler piyasadaki muadil motorlarına nazaran harbiden daha fazla yakıt tüketiyorlar. beygirleri yüksek ama aynı oranda torkları yüksek değil. yanlış bilmiyorsam 128'liklerin torku 260. PSA grubunun 112 beygirlik motorları bile 270 nm tork veriyor, hatta overboost ile 285 nm'ye çıkıyor. o yüzden CRDI motorları pek verimli bulmuyorum