hocam şöyle şeyleri paylaşıyorsun bizim içimizi bitiriyorsun 1 yıllık bir borcumuz var, seneye o bitince EGR temizliği ile birlikte girişmeyi planlıyorum kısmetse
EGR yi temizlemekle hiç uğraşmayın yazılım ile birlikte egr iptalini de yaptırın kurum bağlamaktan kurtulun.Egr başabeladan başka birşey değildir.Motorun ömrünü yer bitirir.
Koray Bey, TSI 122 likler için DSG de mevcut, sizin görüşlerinizi alabilir miyim?
yakıt tüketimi,
maksimum hız,
DSG-Tork meselesi,
Turbonun küçüklüğü/dayanımı,
Ecunun durumu,
Bu konularda az da olsa bilgim var,
biraz ayrıntılı cevaplarsanız memnun olurum.
Yakıt tüketimi:
Eğer üst devir bandında kullanım olmuyorsa sürekli,benim şahit olduğum kişilerin geri dönüşü ortalama 100 km de 1lt yakıt tasarrufu sağladığı yönünde.Hiç tasarruf sağlamayıp aynı yakıtla fakat performanslı sürüşe sahibim diyen kişiler de var.
Bu bir örnek ama yazılım sonrası ilk ölçüm bu.Tahmini 4-5lt arası tüketir bu araç.1.4 TSI 180hp gti bu.Az çok bilgi verir diye bu örneği veriyorum.
maksimum hız:
Son sürat da değişim zaten oluyor.
Dsg tork:
Burda önemli olan nokta şu.Dsg yi yüke bindirmedikçe dsg kolay kolay problem çıkarmaz.Nette problemli diyenlerin çoğunluğu (istisnalar hariç) dsg yi yanlış kullanımdan kaynaklı sıkıntı yaşıyor aslında.Kimse benim hatam var demiyor.Tabi bu işin şans faktörü de var.7ileri verisyonda biliyorsunuz en çok mekantronik sıkıntısı var.Sıfırdan kaldırma yada elle kontrolde aracın viteslerini seri bir şekilde düşürme yaparsanız dsg sıkıntı çıkarıyor.Mesela sport modda araç çok daha sağlıklı vites düşürme yapıyor.Elle kontrol biraz kontrolsüz yapılanca sıkıntı çıkıyor malesef.300nm aralığı hem keyifli hem de kimsenin aklında soru işareti bırakmıyor.Limitler de bir kullanım olmuyor bu şekilde.Hali hazırda 30bın km devirmiş 350nm torkla catır catır gazlayan yok mu var.Hiç bir sıkıntı da yok.Servisler insanın gözünü biraz fazla korkutuyor.
DSG ve tork eğrisine en iyi örnek sanırım bu olur.Hala limitör iptali falan da yok.
Turbonun küçüklüğü/dayanımı:
Turbolar zaten kaliteli ve uzun ömürlü turbolar.Öyle kolay kolay sıkıntı olmaz bunlarda.Küçük ama işlevi büyük bir turbo.Yazılım ile aklana gelen ilk şey turboma şu olur bu olur vs ama aslında olayı biraz düşündüğünüz de tam tersine motora da turboya da binen yükü azaltıyorsunuz.Hp ve tork dengeniz artması sayesinde aracı daha alt devir bandında daha az gaza basarak kullanabiliyorsunuz.Bu da her açıdan fayda sağlayacak bir faktör.
Ecunun durumu:
Tsilarda yeni nesil tricore dediğimiz mikroişlemciler var.Bosch marka beyinler ve içinde beyini dış etkenlere karşı koruyacak her türlü ekipman mevcut.Herhangi bir sıkıntı görmedim ben şu ana kadar.
2010 model üstü vag tsi uygulama bu şekilde.2010 altında ise obd port üzerinden uygulanıyor.
Bu da uygulama yapıldıktan sonra bir foto.Sıfır hata denebilir.