škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI chiptuning

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı raufz

  • vRs
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;415760
abi CRDI'ler piyasadaki muadil motorlarına nazaran harbiden daha fazla yakıt tüketiyorlar. beygirleri yüksek ama aynı oranda torkları yüksek değil. yanlış bilmiyorsam 128'liklerin torku 260. PSA grubunun 112 beygirlik motorları bile 270 nm tork veriyor, hatta overboost ile 285 nm'ye çıkıyor. o yüzden CRDI motorları pek verimli bulmuyorum


senin bildiğinin aksine crdi motorlar piyasadaki dizel motorların birçoğuna göre çok daha verimli (vag hariç..) ve daha uzun ömürlü oldugunu düşünüyorum...
standart programlarıyla çok yaktıgını söyleyen birçok kullanıcı gördüm ama yazılım sonrasında bu durum normale dönüyor...

aşşağıdaki linkten 128 lik motorun yakıt tüketimini inceleyebilirsin trafiksiz yolda
http://www.youtube.com/watch?v=b9twMFYKbRE
tabi bu demek degildirki psa dan az yakıyor orası tartışılır..


assagidaki dyno grafiginden de ne kadar az islemle ne kadar performans cıkabilecegi fikrine sahip olursun 128 lik motordan :)
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/18824_414569088612277_185327495_n.jpg


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;408793
O üründe işe yarar, ayrı manuel olarak elle yapılıyor. buradaki fiyatı epey yüksek. aynı araca sahip bir kullanıcı tanıdığın biri yoksa tam ayarı yapana kadar biraz uğraşırsın. avantajı; garantin varsa servise girmeden söküp, sıfır riskle kullanırsın. Kablo alarak yeni aracında da kullanabilirsin.
2. el olarak satışını yapabilirsin..
 
Aracının garantisi yoksa chiptuning daha iyi bir seçim olur. Avantajı; ayar v.s. sorunu yok. dezavantajı; ekonomik olarak dönüşü yok.


Chip tuning garantiyi etkilemiyor zaten :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;415801
Chip tuning garantiyi etkilemiyor zaten :)

Servis anlamadığı sürece etkilemez:)


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;415803
Servis anlamadığı sürece etkilemez:)


Anlayabilmesi için ya aşırı yüklü yada dyno olması lazım o yüzden sıkıntı yok :kiki:
-------------------------------------------------


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Trdeki servislerde yapılan yazılımı anlayabilecek teknik altyapı yok.En basiti bu yüzden anlamazlar.Dyno olsa kesin onu da yanlış ölçerler :)


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: raufz;415800
senin bildiğinin aksine crdi motorlar piyasadaki dizel motorların birçoğuna göre çok daha verimli (vag hariç..) ve daha uzun ömürlü oldugunu düşünüyorum...
standart programlarıyla çok yaktıgını söyleyen birçok kullanıcı gördüm ama yazılım sonrasında bu durum normale dönüyor...

aşşağıdaki linkten 128 lik motorun yakıt tüketimini inceleyebilirsin trafiksiz yolda
http://www.youtube.com/watch?v=b9twMFYKbRE
tabi bu demek degildirki psa dan az yakıyor orası tartışılır..


assagidaki dyno grafiginden de ne kadar az islemle ne kadar performans cıkabilecegi fikrine sahip olursun 128 lik motordan :)
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/18824_414569088612277_185327495_n.jpg


ben yazılım ile ilgili bir yorumda bulunmadım ki, stock hali ile kesinlikle diğer motorlardan daha çok yaktığını (ki bunda herkes hemfikir) belirttim.

yazılım olayı işin içine girerse her türlü parametre değişebilir, her motor istenen kıvama az yada çok getirilebilir. ama benim için asıl olan fabrikadan çıkan halidir. sonuçta chip tuning işlemi keyfi bir işlemdir ve oranladığımızda dizel araç sahiplerinin çoğu fabrikadan çıktığı gibi kullanır aracını uzun süre boyunca.

bu sebeple bu motorların fabrikasyon çıkış halleri fazla yakıt tüketmeleri ve torklarının nispeten düşük olması nedeniyle 1.6 motorlar içinde diğerlerine göre daha verimsizdir.


Çevrimdışı mscsi

  • Tuner
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ecoperformans.com
Merhaba "Chip Tuning'i servis anlamaz/anlayamaz" olayı geçmişte kaldı, örneğin bazı servis cihazları (GDS v.s.) obd üzerinden geçmiş erişimleri denetliyebiliyor. Beyin açıldıysa zaten olay bitmiştir. Her gün aynı arabaya defalarca binen ve tecrübe eden ustanın anlayamayacağı yazılıma para verdiyseniz o ayrı, evet onu servis anlayamaz :)
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2012, 11:28:58 Gönderen: mscsi »


Çevrimdışı fastbreak79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 590
    • Profili Görüntüle
Çok fena chiptuning yaptırasım geldi 1.6 TDI' ların(manuel vites) 145-155 bg. arasına yükseltilebildiğini öğrenince. :)


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: fastbreak79;415812
Çok fena chiptuning yaptırasım geldi 1.6 TDI' ların(manuel vites) 145-155 bg. arasına yükseltilebildiğini öğrenince. :)
Dsg de olsa o beygirler oluyor sadece tork 300lü rakamlarda sabitleniyor.Manuel olunca tork da ciddi anlamda yükseliyor.Yakıt tasarrufu da cabası.1.6 tdı a kesinlikle chip yapılmalı bence.


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Ne kadar değiştiğini burdan anlamak mümkün.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: K1_Performance;415818
Ne kadar değiştiğini burdan anlamak mümkün


hocam şöyle şeyleri paylaşıyorsun bizim içimizi bitiriyorsun :D 1 yıllık bir borcumuz var, seneye o bitince EGR temizliği ile birlikte girişmeyi planlıyorum kısmetse


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: K1_Performance;415817
Dsg de olsa o beygirler oluyor sadece tork 300lü rakamlarda sabitleniyor.Manuel olunca tork da ciddi anlamda yükseliyor.Yakıt tasarrufu da cabası.1.6 tdı a kesinlikle chip yapılmalı bence.

 
Koray Bey, TSI 122 likler için DSG de mevcut, sizin görüşlerinizi alabilir miyim?
yakıt tüketimi,
maksimum hız,
DSG-Tork meselesi,
Turbonun küçüklüğü/dayanımı,
Ecu nun durumu,
Bu konularda az da olsa bilgim var,
biraz ayrıntılı cevaplarsanız memnun olurum.


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: schumici;415821
hocam şöyle şeyleri paylaşıyorsun bizim içimizi bitiriyorsun :D 1 yıllık bir borcumuz var, seneye o bitince EGR temizliği ile birlikte girişmeyi planlıyorum kısmetse


EGR yi temizlemekle hiç uğraşmayın yazılım ile birlikte egr iptalini de yaptırın kurum bağlamaktan kurtulun.Egr başabeladan başka birşey değildir.Motorun ömrünü yer bitirir.
Alıntı yapılan: Akif Hoca;415825
Koray Bey, TSI 122 likler için DSG de mevcut, sizin görüşlerinizi alabilir miyim?
yakıt tüketimi,
maksimum hız,
DSG-Tork meselesi,
Turbonun küçüklüğü/dayanımı,
Ecunun durumu,
Bu konularda az da olsa bilgim var,
biraz ayrıntılı cevaplarsanız memnun olurum.


Yakıt tüketimi:
Eğer üst devir bandında kullanım olmuyorsa sürekli,benim şahit olduğum kişilerin geri dönüşü ortalama 100 km de 1lt yakıt tasarrufu sağladığı yönünde.Hiç tasarruf sağlamayıp aynı yakıtla fakat performanslı sürüşe sahibim diyen kişiler de var.
Bu bir örnek ama yazılım sonrası ilk ölçüm bu.Tahmini 4-5lt arası tüketir bu araç.1.4 TSI 180hp gti bu.Az çok bilgi verir diye bu örneği veriyorum.


maksimum hız:
Son sürat da değişim zaten oluyor.

Dsg tork:
Burda önemli olan nokta şu.Dsg yi yüke bindirmedikçe dsg kolay kolay problem çıkarmaz.Nette problemli diyenlerin çoğunluğu (istisnalar hariç) dsg yi yanlış kullanımdan kaynaklı sıkıntı yaşıyor aslında.Kimse benim hatam var demiyor.Tabi bu işin şans faktörü de var.7ileri verisyonda biliyorsunuz en çok mekantronik sıkıntısı var.Sıfırdan kaldırma yada elle kontrolde aracın viteslerini seri bir şekilde düşürme yaparsanız dsg sıkıntı çıkarıyor.Mesela sport modda araç çok daha sağlıklı vites düşürme yapıyor.Elle kontrol biraz kontrolsüz yapılanca sıkıntı çıkıyor malesef.300nm aralığı hem keyifli hem de kimsenin aklında soru işareti bırakmıyor.Limitler de bir kullanım olmuyor bu şekilde.Hali hazırda 30bın km devirmiş 350nm torkla catır catır gazlayan yok mu var.Hiç bir sıkıntı da yok.Servisler insanın gözünü biraz fazla korkutuyor.

DSG ve tork eğrisine en iyi örnek sanırım bu olur.Hala limitör iptali falan da yok.


Turbonun küçüklüğü/dayanımı:
Turbolar zaten kaliteli ve uzun ömürlü turbolar.Öyle kolay kolay sıkıntı olmaz bunlarda.Küçük ama işlevi büyük bir turbo.Yazılım ile aklana gelen ilk şey turboma şu olur bu olur vs ama aslında olayı biraz düşündüğünüz de tam tersine motora da turboya da binen yükü azaltıyorsunuz.Hp ve tork dengeniz artması sayesinde aracı daha alt devir bandında daha az gaza basarak kullanabiliyorsunuz.Bu da her açıdan fayda sağlayacak bir faktör.

Ecunun durumu:
Tsilarda yeni nesil tricore dediğimiz mikroişlemciler var.Bosch marka beyinler ve içinde beyini dış etkenlere karşı koruyacak her türlü ekipman mevcut.Herhangi bir sıkıntı görmedim ben şu ana kadar.
2010 model üstü vag tsi uygulama bu şekilde.2010 altında ise obd port üzerinden uygulanıyor.


Bu da uygulama yapıldıktan sonra bir foto.Sıfır hata denebilir.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2012, 14:07:56 Gönderen: K1_Performance »


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: K1_Performance;415839
EGR yi temizlemekle hiç uğraşmayın yazılım ile birlikte egr iptalini de yaptırın kurum bağlamaktan kurtulun.Egr başabeladan başka birşey değildir.Motorun ömrünü yer bitirir.
Aslında dediğiniz gibi yapmak en mantıklısı. Hem mekanik hem elektronik Egr iptali, carbon clean ve chip tuning üçlüsünü gerçekleştirdikten sonra başka hiç bişeye ihtiyaç kalmaz :)


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: schumici;415842
Aslında dediğiniz gibi yapmak en mantıklısı. Hem mekanik hem elektronik Egr iptali, carbon clean ve chip tuning üçlüsünü gerçekleştirdikten sonra başka hiç bişeye ihtiyaç kalmaz :)


Aynen öyle.Ülkemizdeki mazot kalitesini düşününce egr iptali her açıdan mantıklı zaten.Şu an bazı firmalar ya egr koymuyor yada kendileri bunun iptalini satışa sunulmadan yapıyor.Başa bela çünkü.Carbon clean uygulamasını da düzenli yapmak önemli.Belli km de düzeni yapılırsa her daim sağlıklı bir motor olacaktır