Evet, dişliyi değiştirsek anlamında söylüyorum.
İşte ben bunu anlamıyorum. Krankında, dişli oranlarında, tekerlek ebatlarında değişim yapılmamışsa bir araç nasıl oluyor da, 2500d/d' de 100km/s yaparken, işlem sonrası 1500d/d' de 100km/s yapmaya başlayabiliyor? Nihayetinde yapılan işlem mekanik değil dijital bir işlem.Nihayetinde krankın çevirdiği 3. vitesin oranı belli; 3. vitesin çevirdiği diferansiyel oranı belli; diferansiyelin çevirdiği tekerlek ebatı belli. Nasıl oluyor da oluyor bu?
Ha "100km/s' ye daha erken çıkıyor" denir, bunu anlarım.
"Artık rampaları 3. viteste 2500d/d' de değil de, 4. vites 1500d/d' de çıkıyorum" denir bunu da anlarım ancak Can' ın anlattığı kısmı benim için hâlâ muallakta.
Sanırım Can'ın bir yerde gözden kaçırdığı bir durum söz konusu..
Yoksa yukarıda bahsettiğin mekanik işlemler üzerinde değişim olmaksızın yazılımın sonucu etkileyebilmesi sadece max. hız, hızlanma, yakıt v.b. konularda olabilir.
Akif bey şunu da unutmayın.Kim ne derse desin bunu en iyi siz kendiniz test edin ona göre karar verin.İşlem sonunda gücü zaten hissediyorsunuz.Dsg için ise endişe etmeyin.Belli biri deneme süresi veriliyor zaten.Deneyin,görün..
Bu konuda test sonucunda kendi değerlendirmem tabiki önemli.
Benim 20.000TL gibi rakamlar telaffuz edilen DSG nin
kavrama :2.000 TL
mekatronik:7.500 TL maliyeti oldukça yüksek parçalarına olan uzun vadede olacak etkilerine karşı.
Yoksa TSI motorda kullanılan teknoloji, güvenlik, motor ve parçalarına olan güvenim tam. Manuel araçlar için normal kullanıcı için zaten risk görmüyorum.
Koray abininde dediği gibi bunu en iyi kendin test edebilirsin abi. Gökçenin araçtan örnek gösterecek olursak atıyorum 3.viteste 2500 devirde 100 km/h yapıyorsa araç,artık 3.vites 1500 devirde yapıyor. Bu nedenlede hem motor daha az devir çevirip az yakıyor,hemde ömrü uzuyor. Ama gidip sürekli dip gaz dolaşırsan,turbonun yağlanmasını beklemeden kalkıp yağlama kesilene kadar beklemezsen 10.000 km sonra kucağında Turboyla sanayide dolaşırsın
Can, motor sıcaklığı 90 dereceyi görmeden 2000 deviri aracım henüz görmedi. Benim tek tereddütüm DSG. Bildiğim kadarıyla 122 liklerle 140-150-170-180 liklerin mekatroniği aynı değil. Bizim mekatronik max. 250nm torka mukavemetli.
Amacım daha düşük devirlerde yüksek tork ile yakıt tasarrufu sağlamak. Özellikle dur-kalklarla artan yakıt sarfiyatına azaltmak. yazılımla daha düşük devirlerde yüksek torku sağlayıp sürekli limitlerde atıyorum 240-245 nm tork ile dsg üzerindeki yükü arttırıp, makatronik ya da kavramanın ömrüne olumsuz etkisi olur mu?