škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI chiptuning

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: K1_Performance;416074
Fiyatı gene Mehmet beyle görüşürsünüz ben bilmem :) Performans ve yakıta gelince şöyle söyleyim.Yazılım sonrası aracın 350-800km arası bir km yaptıktan sonra araca uyumu tam oluyor diyebilirim.Bu gücü tam olarak hissedersiniz.Özellikle sürekli kullandığınız yerlerde kullanınca daha net anlıyorsunuz.Bu işin psikolojik yanıda var birazcık :) ama yazılım bitip hemen denediğinizde de mutlaka anlarsınız farkı.Tasarruf işine gelince ben 1depo sonrası başlar diyorum çünkü yazılım yapan ilk zaman gaza gelip biraz basıyor er tasarruf da olmuyor :)

Evet Bu Kısım Önemli :) İlk Başta Tam Hissedemeyebilirsiniz Bir 500 Km Sonra Tam Olarak Oturuyor Sistem. Bunun Sebebide Sistemin Eski Trimler Üzerinde Çalışması Kurulu Olmasıdır , Yeni Değerler Yüklendigi İçin Yavaş Yavaş Sistem Tam Anlamıyla Oturuyor..

Ben Kendim  İçin Söylim Yazılımın Tasarruf Konusuna Pek Katılamıyorum Nedeni İse İnsan Rahat Duramıyor Basıyor :rm:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
1.6 TDI CR bir motor için,chip şart. Bu anlatılmaz yaşanır. Şu an alışma aşamasında olduğum için ve Can'da buna tanık olduğu için işin gerçeği sağlıklı bir test yapamadık heyacanlandık :D havalar düzelince HD videolar cekerek hem kendi merakımızı hem sizlerin merakını gidermiş oluruz.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: kadir_;416004
Bu arada chipci arkadaşlar burdayken sorayım turbo lpgli araçlara yazılım yaptınız mı yaptıysanız yorumlar olumlu oldu mu?

1.8t passat çok yapıldı.Sıkıntı olmaz hatta lpg de avansı biraz daha açmak mümkün.Lpg avansı sever.

Alıntı yapılan: kaptan52;416078
Evet Bu Kısım Önemli :) İlk Başta Tam Hissedemeyebilirsiniz Bir 500 Km Sonra Tam Olarak Oturuyor Sistem. Bunun Sebebide Sistemin Eski Trimler Üzerinde Çalışması Kurulu Olmasıdır , Yeni Değerler Yüklendigi İçin Yavaş Yavaş Sistem Tam Anlamıyla Oturuyor..

Ben Kendim  İçin Söylim Yazılımın Tasarruf Konusuna Pek Katılamıyorum Nedeni İse İnsan Rahat Duramıyor Basıyor :rm:

Evet bu kısım önemli :)

Alıntı yapılan: kaptan52;416007
:adm: Yaparız 12 İleri Vitesli Bir Şanzıman Uğur Abi :D

Bahsettiğim Parametre Arabanın Yazılımında Böyle Çıkıyor




İçine Girincede Bu Şekilde.. 180 İ 260 Yaptımı Hız Limiti 260 Olmuş Oluyor.  EGR İptalide Aynı Şekilde Yazılımdan Yapılabiliyor (Her Araçta Değil ) Bununda Haritaası Var Haritası Editleniyor :)




Her araçta bu şekilde kolay olsa keşke limit iptali :)
Egr de dediğiniz gibi yazılımdan iptal edilebiliyor.Mesela 1.3 mjt araçlar da tamamen iptal edemezsiniz ama egr çalışmasını düzenleyebilirsiniz yazılım üzerinden


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: K1_Performance;415959
Akif bey şunu da unutmayın.Kim ne derse desin bunu en iyi siz kendiniz test edin ona göre karar verin.İşlem sonunda gücü zaten hissediyorsunuz.Dsg için ise endişe etmeyin.Belli biri deneme süresi veriliyor zaten.Deneyin,görün..

 
Bu konuda test sonucunda kendi değerlendirmem tabiki önemli.
Benim 20.000TL gibi rakamlar telaffuz edilen DSG nin
kavrama :2.000 TL
mekatronik:7.500 TL maliyeti oldukça yüksek parçalarına olan uzun vadede olacak etkilerine karşı.
Yoksa TSI motorda kullanılan teknoloji, güvenlik, motor ve parçalarına olan güvenim tam. Manuel araçlar için normal kullanıcı için zaten risk görmüyorum.

 Benim tek tereddütüm DSG. Bildiğim kadarıyla 122 liklerle 140-150-170-180 liklerin mekatroniği aynı değil. Bizim mekatronik max. 250nm torka mukavemetli.
Amacım daha düşük devirlerde yüksek tork ile yakıt tasarrufu sağlamak. Özellikle dur-kalklarla artan yakıt sarfiyatına azaltmak. yazılımla daha düşük devirlerde yüksek torku sağlayıp sürekli 240-245 nm tork ile dsg üzerindeki yükü arttırıp, makatronik ya da kavramanın ömrüne olumsuz etkisi olur mu?


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: K1_Performance;416114
1.8t passat çok yapıldı.Sıkıntı olmaz hatta lpg de avansı biraz daha açmak mümkün.Lpg avansı sever.


Benim aracımda 1.8T AGU motor var ben ömürden ve turbodan tırsıyorum şuan 230 binde :)


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: Akif Hoca;416119
Bu konuda test sonucunda kendi değerlendirmem tabiki önemli.
Benim 20.000TL gibi rakamlar telaffuz edilen DSG nin
kavrama :2.000 TL
mekatronik:7.500 TL maliyeti oldukça yüksek parçalarına olan uzun vadede olacak etkilerine karşı.
Yoksa TSI motorda kullanılan teknoloji, güvenlik, motor ve parçalarına olan güvenim tam. Manuel araçlar için normal kullanıcı için zaten risk görmüyorum.

 Benim tek tereddütüm DSG. Bildiğim kadarıyla 122 liklerle 140-150-170-180 liklerin mekatroniği aynı değil. Bizim mekatronik max. 250nm torka mukavemetli.
Amacım daha düşük devirlerde yüksek tork ile yakıt tasarrufu sağlamak. Özellikle dur-kalklarla artan yakıt sarfiyatına azaltmak. yazılımla daha düşük devirlerde yüksek torku sağlayıp sürekli 240-245 nm tork ile dsg üzerindeki yükü arttırıp, makatronik ya da kavramanın ömrüne olumsuz etkisi olur mu?

Siz sıfırdan kalkmak gibi,arabayı kompressöre bindirmek gibi birşeyler yapmadığınız sürece sıkıntınız olmaz Akif bey.Mekatronik problemleri emin olun çoğunlukla kullanıcı kaynaklı oluyor.İstekleriniz zaten=chiptuning.Amaç zaten araçları %95 oranında kullandığımız devir bandını iyileştirmek.Atıyorum orjınalde yazılımda araba 1500 devirde 160nm üretiyorsa siz yazılım sonrası burda 200nm görmezsiniz.Dengeli bir şekilde tüm devir bandına uygulama yapılır.O yüzden en ufak tereddütünüz olmasın.Çok sayıda araç hali hazırda 260nm civarı yürüyor hiç bir problem olmadan.Kısacası doğru kullanımla hiç bir sıkıntı olmaz
Alıntı yapılan: kadir_;416120
Benim aracımda 1.8T AGU motor var ben ömürden ve turbodan tırsıyorum şuan 230 binde :)

Aracın kmsinden ziyade motor sağlığı nasıl orası önemli.230bın olup sıkıntısız olabilir.Herşey önce kontrol edilir.Araca önce bir check up yapılır ona göre de yapılmaya  uygun ise yapılır.Ben 175bın altında daha 1.8 görmedim :D Motor ömrünü tekrar söylüyorum ne kadar düşük devir bandı o kadar ömür. Bu 2+2=4

Ayrıca DSG 6 İleri versiyonu 350nm 7 ileri için ise 250nm torka dayanıklıdır denir ama bunun böyle olmadığını her türlü iddaa ederim.Polo gti örneği verdim bu sadece 1 örnek.Polo 7 ileri dsg 250nm tork üstü problem diyorlar.Millet stage 2 yazılım 300+ nm lerde yürüyor.Benim örneğim ortada 352nm araç şu an


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Koray Bey merhaba; başka bir platformda Mehmet Bey'e sorduğum soruları size de sormak isterim;
 
Benim aracım 2011 model Skoda Superb 1.4 TSI. Chip tuning düşünüyorum ancak çoğu kişi gibi benim de kafamda soru işaretleri var. Sorularımı birkaç maddede yazayım, yanıtlayabilirseniz çok sevinirim:

1.Daha önce benim araca uygulama yaptınız mı acaba?
2.Uygulama sonrası tamamen limitlerde kalmak suretiyle ulaşılacak sonuçlar nedir acaba?
3.Kısa, orta ve uzun vadede karşılaşılabilecek problemler var mıdır?
4.İşlem için araçta herhangi bir sökme-takma, araca müdehale gerekir mi ya da uygulama nasıl yapılıyor?
5.Uygulama sonrasında herhangi bir nedenle tamamen orijinal değerlere, aracın orijinal haline dönebiliyor muyuz?
6.Yetkili servis aracı cihaza bağladığında ya da başka bir şekilde chip tuning yapıldığını anlayabilir mi?
 
Şimdiden teşekkürler.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Bu topic tutar :D
-------------------------------------------------


Çevrimdışı mscsi

  • Tuner
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ecoperformans.com
Alıntı yapılan: K1_Performance;416117
Her araçta bu şekilde kolay olsa keşke limit iptali :)
Egr de dediğiniz gibi yazılımdan iptal edilebiliyor.Mesela 1.3 mjt araçlar da tamamen iptal edemezsiniz ama egr çalışmasını düzenleyebilirsiniz yazılım üzerinden

 Hex adresini bildikten sonrası kolay, zaten hepsi piyasaya düşmüş durumda.  @Ersin Çalışmaya devam, winols'a geç artık :)


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: enoktakenokta;416127
Koray Bey merhaba; başka bir platformda Mehmet Bey'e sorduğum soruları size de sormak isterim;
 
Benim aracım 2011 model Skoda Superb 1.4 TSI. Chip tuning düşünüyorum ancak çoğu kişi gibi benim de kafamda soru işaretleri var. Sorularımı birkaç maddede yazayım, yanıtlayabilirseniz çok sevinirim:

1.Daha önce benim araca uygulama yaptınız mı acaba?
2.Uygulama sonrası tamamen limitlerde kalmak suretiyle ulaşılacak sonuçlar nedir acaba?
3.Kısa, orta ve uzun vadede karşılaşılabilecek problemler var mıdır?
4.İşlem için araçta herhangi bir sökme-takma, araca müdehale gerekir mi ya da uygulama nasıl yapılıyor?
5.Uygulama sonrasında herhangi bir nedenle tamamen orijinal değerlere, aracın orijinal haline dönebiliyor muyuz?
6.Yetkili servis aracı cihaza bağladığında ya da başka bir şekilde chip tuning yapıldığını anlayabilir mi?
 
Şimdiden teşekkürler.


Merhaba Ender bey;
1-Evet çok kez tsi yapıldı
2-145hp-260nm
3-Araç sürekli üst devir bandında kullanılmaz,bakımlar zamanında olursa sıkıntı olmaz tam tersine chiptuning her zaman fayda sağlar.
4-2010 model üstü vag tsi uygulama bu şekilde.2010 altında ise obd port üzerinden uygulanıyor.

Bu da uygulama yapıldıktan sonra bir foto.Sıfır hata denebilir.
[/QUOTE]
5-Evet her zaman orjinale dönülür ve bir yedekte size verilir.
6-Obd üzerinden zaten anlamaları mümkün değil.Kendi yaptıklarını anlamıyorlar ki adamlar :) Diğer ihtimal çok düşük olsa da şu şekilde olur.Bir nedenden beyinde fiziksel müdahale var mı diye kontrol ederlerse ancak o şekilde anlayabilirler ama 4.madde de verdiğim örnekteki gibi yapılan bir işi servisin anlaması imkansız diyebilirim..Tek ihtimal detaylı beyin incelemesi ama bu da merkeze gidip uzun araştırmalar sonucu ancak çıkarsa çıkar.Ben bu şekilde çözdükleri bir durumla karşılaşmadım.Ben bile nerden açtığımı,nereye müdahale ettiğimi bulamıyorum çoğu zaman.


Çevrimdışı mscsi

  • Tuner
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ecoperformans.com
Alıntı yapılan: enoktakenokta;416127
6.Yetkili servis aracı cihaza bağladığında ya da başka bir şekilde chip tuning yapıldığını anlayabilir mi?

 Bununla ilgili size diğer forumdan özel mesaj yazmıştım, burada da görünce hatırlatmak istedim. Flash Counter alıyor ECU, ayrıca Flasher ID olayı var. Kia ve Hyundai servislerinde son güncellemeli GDS'leri araca takınca direkt olarak "Yetkisiz Giriş" diye zilleri çalıyor :)  (Görseli kaldırdım hata veriyordu, uyduruk çin malı 9 dolarlık vag-com ile bile tespit edilebiliyor)   Serviste bunun ötesi var unutmayın. Belki bugün uyarmıyor ama yarın uyarmayacağını kimse garanti edemez.
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2012, 15:02:15 Gönderen: mscsi »


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
mscsi resimleri kontrol edermisiniz ben beyaz bir ekran görüyorum


Çevrimdışı mscsi

  • Tuner
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ecoperformans.com
İlginç az önce çıkıyordu. Neyse bu başlığı okuyabilirsiniz.  http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2462443-Detectable-ECU-modification-flash-counter  
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2012, 15:04:20 Gönderen: mscsi »


Çevrimdışı K1_Performance

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
    • http://www.chiptuning.com.tr
Alıntı yapılan: mscsi;416137
İlginç az önce çıkıyordu. Neyse bu başlığı okuyabilirsiniz.  http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2462443-Detectable-ECU-modification-flash-counter

O sayfada da aynı malesef:)

Alıntı yapılan: mscsi;416137
İlginç az önce çıkıyordu. Neyse bu başlığı okuyabilirsiniz.  http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2462443-Detectable-ECU-modification-flash-counter  

Bunu CMD ile silmek mümkün


Çevrimdışı mscsi

  • Tuner
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ecoperformans.com
Daha önce serviste güncelleme yapıldıysa ve kayıt alındıysa?