Subarunun Saf Sürüş Zevki sloganı ile yollara çıkan yeni arkadan çekişli Coupé modeli BRZ, Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS) tarafından yapılan çarpışma testlerini geçerek en güvenilir araç ödülü kazandı.
Subarunun hafifliği, kompaktlığı ve düşük ağırlık merkezi ile dikkat çeken BRZ modeli Kanadada yandan ve arkadan çarpışma testleri ile devrilme darbesi testlerinden başarı ile çıkarak A.B.Dde faaliyet gösteren ve güvenirliğiyle bilinen IIHS, Otoyol güvenliği için Sigorta Enstitüsü tarafından ödüllendirildi. BRZnin yapılan testlerde önden, arkadan ve yandan çarpışmalarda sürücülere ve yolculara maksimum güvenlik sağladığı belirlendi.
Subarunun Kanada Ceosu Shiro Ohto, BRZnin başarısına ilişkin şu açıklamada bulundu: Yeni arkadan itişli sport Coupémiz 2013 BRZnin çarpışma güvenliğinden ödül almasından dolayı heyecan duyuyoruz. Tüm yol koşullarında sürücülerimize güven ve gönül rahatlığı aşılamayı hedeflediğimiz için bizim için her zaman güvenlik ilk sırada yer alıyor. İleri düzey halka şeklinde güçlendirilmiş özel kasa tasarımı, diğer modellerimizde olduğu gibi BRZnin de büyük başarı kazanmasını sağladı.
IIHS, Otoyol güvenliği için Sigorta Enstitüsü Başkanı Adrian Lund ise Subaru, ürettiği her modelle IIHS TOP SAFETY PICK(En İyi Güvenlik Seçimi) ödülünü üç yıl art arda kazanan tek otomotiv üreticisi. Bu ödülü kazanmak oldukça zor olsa da Subaruyu güvenlik unsurunu ilk planda tutarak teknoloji geliştirmesinden dolayı takdir ediyoruz dedi.
Araçlar nasıl değerlendiriliyor?
Enstitünün önden çarpmalara karşı dayanıklılık değerlendirmeleri orta dereceli önden çarpışma testlerine dayanıyor. Yandan çarpışma değerlendirmeleri ise bir aracın yan tarafına saate 31 mil hızda hareket bir bariyerin çarpma anındaki performansına dayalı olarak gerçekleşiyor. Bariyer bir pikap ya da SUV aracın ön tarafını temsil ediyor. Puanlar mankenlerde kaydedilen sakatlanma ölçümlerini, baş koruması konusunda alınan önlemlerin değerlendirilmesini ve aracın aldığı darbe esnasındaki yapısal performansını yansıtıyor.
Arkadan çarpmalardan koruma kriteri iki basamaklı bir prosedüre göre değerlendiriliyor. Puanlandırma için başlangıç noktaları baş desteği geometrisinin ölçümleridir bir desteğin yüksekliği ve normal boydaki bir adamın başının arkasındaki yatay uzunluk. İyi veya makul geometriye sahip koltuk/baş desteği boynu zorlayan bir manken kullanılarak dinamik olarak test ediliyor. Bu test duran bir aracın arkadan saate 20 mil hızla çarpmaya uğramasının simülasyonudur. İyi geometriye sahip olmayan koltuklara düşük not veriliyor.
Tavan dayanıklılığı testinde metal bir plaka saniyede 0.2 inç yer değiştirme oranında tavanın bir tarafına doğru itiliyor. Devrilmeye karşı koruma kriterinden iyi puan alabilmek için 5 inçlik bir çarpışmaya ulaşmadan önce tavanın, aracın kendi ağırlığının 4 katı ağırlığa denk gelen bir kuvvete dayanabilmesi gerekiyor.