škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

superb ile ilgili deneyimlerim

YEKE · 10 · 4304

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
arabam superb 2.0 140 hp dün boş bir zamanımda çevre yolunda bir deneme yaptım. 'D' konumunda maksimum hız 3500 devirde ve 185 km/s hız oldu gazı köklemeye devam ettiğim halde üstüne çıkmadı. 'D' konumunun maksimum çıktığı nokta bu. rodaj süresi bitmediği için 'S' konumuna alamadım. bu arada emmisinin oğlu Q5'i de eksoz dumanına boğdum.:adm: bir artistlik yapıp beni geçmeye çalıştı, çalıştı, çalıştı...
 
far yıkama sistemi, silecek konumu 1 ve üstünde iki saniye kadar basılı tutarsanız çalışıyor. bunu yüksek süratlerde denemeyin. far yıkayıcının nikelajlı kapağı yerinden çıkıp uçuyor. iki küçük yuvarlak çıkıntı plastikle tutturmuşlar. gene de çıkıntılar kırılmadan uçtuğuna sevindim. and otoya gittim. bayağı bir ilgilendiler. bu arada o parça sürekli düşüyor olacakki depoda yığınla vardı. ben bulamam diyordum ama. tanesi 27.45 tl. hemen yaptırdım.
 
yolda giderken pencere açtım biraz; bazı arkadaşlar pat pat ses geliyor dediği için deneyeyim dedim. bu ses özellikle arka pencere açıldığında çok oluyor. bu ne yazıkki pencerenin dizaynından oluyor. başka bir yerden gelmiyor. boşuna aranmayın çaresi yok.
 
mercedes sahiplerinin kullanırkenki hissini hissettim. şehiriçi giderken arabalar araba lüks mü gözüküyor nedir. bana yaklaşmadılar, yaklaşanlar uzaklaştı. çarparız gibisinden. acayip güzel birşeymiş. logoyu görseler hadi lan derlerdi heralde.:++:
 
ilk nazar boncuğumuda yaptım. keçiören köprüsüne çıkarken çift sıra gidiyorduk. kenarda 5 cm'lik bir kaldırım vardı. jant geniş olduğu için biraz sürttüm. iki tane 1 cm'lik çizik oldu. jant küçük olsa tekere değer birşey olmazdı. büyük jant şehiriçi için iyi birşey değil. buradan jant büyütmek isteyen arkadaşlarada gönderme yapayım. öte yandan da çevre yolunda yüksek süratte tek parmakla rahat kontrol ediyordum buda artısı.
 
kullandıkça deneyimlerimi yazmaya devam edicem.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
deneyimlere devam. bugün 6,5 saatlik bir süre içinde arabaya bakım yaptım. önce suladım. arkasından köpük attım. bir daha sulama, sonax turuncu şampuanla yıkama. sonra fk1000p. (turtle ptfe kadar olmasada parlatması uğraştırıyor. arkadaşların niye satmak istediğini anladım. turtle'ın nano waxı kadar güzeli yokmuş dedirtti.) arkasından plak2 ile paspasları ve plastik aksamları temizledim. kokusu çok güzeldi.tinerciler gibi 5 dk. oturup kokladım. baktım güzel kokuyor arabanın içindeki bütün plastik aksamlara uyguladım parfüm sıkmaya gerek kalmadı. jantlara gerek olmadığı halde gene turtle'ın jant cilasını sürdüm. meguiars'ın protectantını ön konsola sürdüm ama kokusu berbattı. motor temizdi ellemedim forest başka bahara kaldı. carpex'in genel temizleyicisiylede geri kalan kısımları temizleyip bitirdim. telefon arızalı olduğu için resim çekemedim özür.

neyse esas konuya gelelim. yıkama aşamasında anahtar kontakta idi. kapılar kilitlenmesin diye bırakmıştım. bu arada kedi gözleri sürekli yanıyordu. işi bitirip arabaya bindim. araba çalışmadı. arıza: airbag yazıyordu. dedim bir yerine sıvı mı kaçırdık. arka cam üzerinde servis numarası vardı 0800 ile başlayan aradım. numara kullanılmıyor dendi. and otodaki atölye şefi kartını vermişti. onu aradım. akü bitmiş dedi. komşudan arabasını istedim. bağlantı yapmak için. bendeki kablo inceymiş çalıştırmadı. kalın olanından olacakmış. şefi aradım böyle böyle. hemen   yol yardımı aradı. yarım saate geldiler. oraya kadar tamam. kabloyu taktı arabayı çalıştırdı. 100 kağıt istedi. o ne ya dedik. birgün öncede diğer arabanın aküsü bitmişti. benzinlikten mecbur kalıp mutlu akü silverını 155 tl ye aldım. normalde alsam 125-130 arası. dedim dün böyle oldu. sen benden akü parası alıyorsun. bizim şef öyle demiş 100 tl alacaksın diye 80'e bağladık ama içime oturdu.

superblere bu 60 amperlik akü az aslında 72'lik olsa iyi olurdu. arabanın her yerinden bir ışık çıkıyor anasını satiim. buna akü mü dayanır. yarın gidip kalın bağlantı kablosu alıp arabaya koyucam. bilseydim böyle gider marketten alırdım kabloyu.

arabada eşek ölüsü üç kişi zor çıkardık garajdan. Allahtan viteste "N" vardı da hallettik. hep diyordum bunu ne halta koymuşlar, hiç kullanmıyoruz diye işimize yaradı. böyle bir iş başımıza geldi. uyarayım.
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2012, 18:10:47 Gönderen: YEKE »


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Araç sifir degilmi neden erken bitmiş akû
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;395382
arabam superb 2.0 140 hp dün boş bir zamanımda çevre yolunda bir deneme yaptım. 'D' konumunda maksimum hız 3500 devirde ve 185 km/s hız oldu gazı köklemeye devam ettiğim halde üstüne çıkmadı. 'D' konumunun maksimum çıktığı nokta bu. rodaj süresi bitmediği için 'S' konumuna alamadım.
 
 
 
Bizde 1.6 TDI var 1.000km deyken ilk yüklenmemde 195km/h rahat gördü.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;397011
Araç sifir degilmi neden erken bitmiş akû


araba garajda yattı. bayağı bir hemde. 6.aya girdi araba 560 km'de arabaya kıyamıyorum eskiyle idare ediyoruz. bir çıkarayım dedim jantı uff ettik. salıya inşallah bir izmir yapıcam araba kendine gelecek. bendeki kablo 200 ampermiş. araba çalışmadı. 400'lük aldım. "booster cable" marka bauhausda 27.50 tl. praktikerde 29.50 tl, metroda 37.50 tl. 600 amperlik (39.50 tl) vardı ama onun kablo uzunluğu kısaydı. bu 2.5 metre.

Alıntı yapılan: Akif Hoca;397018
Alıntı yapılan: YEKE;395382
arabam superb 2.0 140 hp dün boş bir zamanımda çevre yolunda bir deneme yaptım. 'D' konumunda maksimum hız 3500 devirde ve 185 km/s hız oldu gazı köklemeye devam ettiğim halde üstüne çıkmadı. 'D' konumunun maksimum çıktığı nokta bu. rodaj süresi bitmediği için 'S' konumuna alamadım.
 
Bizde 1.6 TDI var 1.000km deyken ilk yüklenmemde 195km/h rahat gördü.


'D' konumu ekonomik tüketim olduğu için motoru zorlamıyor. 'S' ye almak lazım daha denemedim. videosundan izlediğim kadarıyla 'S' konumu 4500-6500 devir aralığında seyrediyor. hızı sen hesapla.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Hìmmm anlamisam
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
forumda birkaç yerde yazmıştım burada devam ediyorum. nihayet izmire gittim. tatil diye ama  ev tamiri ve bahçe temizleme ot yolma falan. ayağımızı denize sokmadan geri döndük. ankaraya tatile geldim anlayacağınız. arabayı 2600 km'ye getirdim. rodajı atlattık.

giderken 650 km'yi 140 tl'lik dizelle gittim. po card'da 40 tl vardı. bana 100 tl'ye geldi gidiş.  gelirkende 180 tl civarı yaktım. sürekli yokuş ve biraz gaza basmamdan dolayı.

cruise control'u kullanma imkanım oldu. hakikaten faydalı bir meret. gaz pedalı çok yumuşak ve hızı sabitliyemiyorsunuz. bir süre sonra ayak düşüyor ve sürat artıyor. tabiki yakıtta. neyse hızı 120 km'ye sabitledim. yokuş aşağı giderken 2.2 lt, yokuş yukarı giderken 9.6 lt'ye çıkıyor. ama genelde 4.4 lt ile gittim. hız sabit olunca yakıt dengeli harcanıyor. sadece bir mahsuru var. yokuş aşağı giderken motor freni yapıp 120 km'ye kendini sabitlediği için gene yakıt yakıyor. normal kullanımda yokuş aşağı gazdan ayağınızı çektiğiniz için yakıt yakmıyor. bir dezavantajı bu.

klimanın yükü 2. kademede rölantide 0.9 lt hareket halinde 1.3lt'ye çıkıyor. bu demektir ki klimalı 140 bg, klimasız 170 bg ile aynı yakıtı yakıyor.

yolculuk esnasında bir takım gürültüler farkettim. arka koltuk cebine koymuş olduğum pet şişenin sesini 300 km kadar sonra farkettim. ses duyduğunuz zaman önce cepleri kontrol edin, ses sanki kapıdan geliyormuş gibi oluyor. bagajdan gelen ses yangın söndürücüden geliyormuş. sabitleyince ses kesildi. bir ara cama birkaç defa taş çarpma sesi geldi. cam gitti dedim. halbuki ses soğutucu torpidoya attığım pet şişeden geliyormuş. annem farketti. araba yeni olduğu ve klima gazı yeni olduğu için mi bilmem. suyu hakikaten soğutuyor.

far yıkamanın nikelajlı kapağı yine uçtu. aradım ama bulamadım. ankaraya gelir gelmez hemen servisten yenisini aldım. 5 tl bahşişle yine 32.50 tl bayıldık. bir ayda bu üçüncü oldu. sanırım yayı gergin olduğu için kapanırken kapağı atıyordu. ustaya söyledim biraz gevşetti. 1 veya daha üstü konumlarda 2 saniyeden fazla basarsanız far yıkama devreye giriyor. ben kullanmaya korkuyorum açıkçası gene gider diye. bu arada yolculukta 1 konumunda tutarsanız. damla geldiğinde kendi otomatik siliyor. önümdeki arabalar su sıktığında benim arabada silecekleri çalıştırıyordu. su sıkmama gerek kalmadı.

yoğunluk yan aynalarda olmak üzere ön kısım komple kan revan içindeydi. bu kadar böcek pisliği görmemiştim. ( tahminim araba öyle hoşlarına gitti ki öleceksek bunda ölelim demişlerdir.:adm:)fk 1000p sürdüğüm halde zor çıkardım. size tavsiyem film çektirirken ön kısım ve yan aynalara da çektirin. böcekler ancak bu şekilde kolay çıkıyor. yan aynalarda bir avantajda biri sürterse hemen siliyorsunuz geçiyor.

garaj kapısını açarken yola çekiyorum arabayı bu arada park sensörleri devreden çıkıyor. girerken elle devreye sokuyorum. durma esnasında arabayı stop etmiyorum ondan dolayı olabilir diye düşünüyorum.

arabaya sinek girmişti yan cama kondu camı açayım gitsin dedim. camı açınca sineği kapının içine soktu.

kaymak asfaltta teker sesi gelmiyor ama soğuk asfaltta bayağı bir ses giriyor içeri.

izmirde bu araba ile ilk cezamı yanlış park ettiğim için yedim. bankaya gittim. önceki plaka sahibinin 2006'dan kalma cezası varmış pazartesi gidip dilekçe vericem. bu iştede bir hayır var. plaka devrinde niye buna bakmazlar anlamam.


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
kazasız belasız sürüşler dilerim.benim yetide de  camı açınca pat pat sesi oluyor çözümüde sağ arka camı hafif açın o ses kayboluyor :)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;397056
araba garajda yattı. bayağı bir hemde. 6.aya girdi araba 560 km'de arabaya kıyamıyorum eskiyle idare ediyoruz. bir çıkarayım dedim jantı uff ettik. salıya inşallah bir izmir yapıcam araba kendine gelecek. bendeki kablo 200 ampermiş. araba çalışmadı. 400'lük aldım. "booster cable" marka bauhausda 27.50 tl. praktikerde 29.50 tl, metroda 37.50 tl. 600 amperlik (39.50 tl) vardı ama onun kablo uzunluğu kısaydı. bu 2.5 metre.
 
Alıntı yapılan: Akif Hoca;397018

'D' konumu ekonomik tüketim olduğu için motoru zorlamıyor. 'S' ye almak lazım daha denemedim. videosundan izlediğim kadarıyla 'S' konumu 4500-6500 devir aralığında seyrediyor. hızı sen hesapla.

 
 
Dip gaz yaptığınızda vites konumu D-S farketmeden araç kick-down moduna geçip yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlar.
Maksimum hız için konum farketmez, siz yeterki ayağınızı pedala yaslayın.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Dip gaz yaptığınızda vites konumu D-S farketmeden araç kick-down moduna geçip yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlar.
Maksimum hız için konum farketmez, siz yeterki ayağınızı pedala yaslayın.[/QUOTE]

pedalı kökledim zaten hatta iki defa denedim. ataklık tamam o kısım doğru araba çabuk yükseltiyor devri ama 'D' konumunda en son 185'te kaldı. artık motor korumaya mı aldı. ya da 'D' ekonomik vites olduğu için mi izin vermedi orasını bilmem.