škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tork Hakkında Bilgi

Kara · 47 · 12336

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Sıradan arabalarda benzinli 1.2 ler 110 Nm, 1.4 ler 120 Nm 1.6 lar 150 Nm üzerindeyse verimlidir bence...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Herscel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kara;395632
Peki aynı motordan nasıl daha farklı güç elde edilebiliyor.
Örnek vermek gerekirse, bende VW Bora TDI 90 hb araç vardı ama aynı motorla ertesi yıl 110 ve 130 bg lik araçlar satışa sunulmuştu. konuyu biraz daha derinleşireyim, şöyle birşey mümkün mü (1.4 250 nm tork - 1.6 200nm tork) yani dha küçük hacimli bir motordan daha yüksek bir tork elde edilebilir mi? birde hacmine göre ne kadar tork üretmesi kabul görür örn 1.4 motorun yada 2.0 motorun ne kadar tork üretmesi gerekirki iyi değerlere sahip olsun. şöylemi sorayım 1.9 dizel motorun 130 bg olması bence çok verimli ve keyifli bir kullanım sunuyor. nedir beklemeiz gereken motor hacmine göre tork değerleri?


Motorların çalışma prensipleri doğrultusunda havanın yakıtla beraber silindirin içinde yanması sonucunda hava ısınır. Hepimizin küçükken en basitinden balonlardan bildiğimiz şekilde ısınan hava genleşir. İşte silindirin içindeki ısınan hava genleşerek pistonları hareket ettirir ve motora hareket bu şekilde sağlanır. Motordan alınan bu güç büyük çoğunlukla bu yanmanın değişen parametreleriyle alakalıdır.

Farklı motorlardan ziyade aynı tip motorlardan alınan güçlerin farklılık göstermesi büyük çoğunlukla giren havanın basıncının arttırılmasına bağlıdır. Yeni nesin motorlarda turbocharger ve bazen supercharger kullanılmaktadır. ( bknz. turbo ve süperşarj) Turbocharger ve Supercharger isimlerinden de bağlantı kurulabileceği gibi şarj yani dolum işleminde ( silindir içine daha fazla havayı doldurma) kullanılırlar. Daha fazla sıkışmış hava = daha fazla genleşme = daha fazla güç olarak sonuç verir.

Örneğin; VW-Grup 1.6 102bg  248nm torka sahip motor varken 1.4 tsi 122bg 200nm tork veya 1.4 tsi 160bg 240nm torka sahip golfler mevcuttur. Burada 1.6 olan motor atmosferik besleme
1.4 tsi 122bg olan model turbo besleme
1.4 tsi 160bg olan model ise hem turbo hemde supersarj beslemelidir.

Zira çok sade ve yalın şekilde anlatmaya çalıştım. Bunun sonucunda görebileceğiniz gibi daha düşük motorlardan, yardımcı ekipmanlar sayesinde daha fazla güç ve tork alımı mevcut olabiliyor.

Ayrıca motor güçleri tamamen tercih meselesi. Babama 85bg 185nm tork megane yeterli gelirken bana 109ps 250nm tork focus bazen yeterli gelmiyor ki yazılım yaptırıp 135bg 300nm torka çıkartmayı düşünüyorum.


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Herscel;404806
Motorların çalışma prensipleri doğrultusunda havanın yakıtla beraber silindirin içinde yanması sonucunda hava ısınır. Hepimizin küçükken en basitinden balonlardan bildiğimiz şekilde ısınan hava genleşir. İşte silindirin içindeki ısınan hava genleşerek pistonları hareket ettirir ve motora hareket bu şekilde sağlanır. Motordan alınan bu güç büyük çoğunlukla bu yanmanın değişen parametreleriyle alakalıdır.

Farklı motorlardan ziyade aynı tip motorlardan alınan güçlerin farklılık göstermesi büyük çoğunlukla giren havanın basıncının arttırılmasına bağlıdır. Yeni nesin motorlarda turbocharger ve bazen supercharger kullanılmaktadır. ( bknz. turbo ve süperşarj) Turbocharger ve Supercharger isimlerinden de bağlantı kurulabileceği gibi şarj yani dolum işleminde ( silindir içine daha fazla havayı doldurma) kullanılırlar. Daha fazla sıkışmış hava = daha fazla genleşme = daha fazla güç olarak sonuç verir.

Örneğin; VW-Grup 1.6 102bg  248nm torka sahip motor varken 1.4 tsi 122bg 200nm tork veya 1.4 tsi 160bg 240nm torka sahip golfler mevcuttur. Burada 1.6 olan motor atmosferik besleme
1.4 tsi 122bg olan model turbo besleme
1.4 tsi 160bg olan model ise hem turbo hemde supersarj beslemelidir.

Zira çok sade ve yalın şekilde anlatmaya çalıştım. Bunun sonucunda görebileceğiniz gibi daha düşük motorlardan, yardımcı ekipmanlar sayesinde daha fazla güç ve tork alımı mevcut olabiliyor.

Ayrıca motor güçleri tamamen tercih meselesi. Babama 85bg 185nm tork megane yeterli gelirken bana 109ps 250nm tork focus bazen yeterli gelmiyor ki yazılım yaptırıp 135bg 300nm torka çıkartmayı düşünüyorum.


güzel anlatmışsınız elinize sağlık.Sadece şunu söylemekle yetineceğim,şahin cayene turbo S de yapılıyor bu yöntemle ve de gerçek cayene turbo S ile yarışıyor.Ama sonuçta o bir şahin,motoru da,fren sistemi de,yürürü de...
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı Herscel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adorno;404862
güzel anlatmışsınız elinize sağlık.Sadece şunu söylemekle yetineceğim,şahin cayene turbo S de yapılıyor bu yöntemle ve de gerçek cayene turbo S ile yarışıyor.Ama sonuçta o bir şahin,motoru da,fren sistemi de,yürürü de...


Şahin-Cayenne projesi nasıl bilmiyorum fakat o denli büyük işlemlerde genellikle motoru swap dedikleri değiştirme yöntemi izleniyor. Yani aslında o 1.6 şahin motoru değil. Motoru,aktarma organları, fren diskleri vs elemanları aslında değiştirilmiş. Sadece üstünde şahin yazısı ve şahin görünümlü bir kaportası oluyor.


Çevrimdışı immortalboss

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ben de kısaca bir açıklama yapayım.Ama benim açıklamam öyle bilimsel değil.
Bu tork.Torq
http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4
Bu da beygir.Hp
http://www.youtube.com/watch?v=-U6Ki4UNwNY


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
tork özetle ön koltuktaysan seni arka koltuğa; arka koltuktaysan seni bagaja sokmaya çalışan güçtür.


Çevrimdışı ST-max

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Gayet basit şekilde;
hp=devirxtork/5252 formülüyle bulunur.

Çarpanların yerleri değiştirilebilir.


Çevrimdışı Herscel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: immortalboss;407486
Ben de kısaca bir açıklama yapayım.Ama benim açıklamam öyle bilimsel değil.
Bu tork.Torq
http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4
Bu da beygir.Hp
http://www.youtube.com/watch?v=-U6Ki4UNwNY



yalnız o supra da o turbo ile hem tork var hem beygir:)


Çevrimdışı Kara

  • Eski VW
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Herscel;404806
Motorların çalışma prensipleri doğrultusunda havanın yakıtla beraber silindirin içinde yanması sonucunda hava ısınır. Hepimizin küçükken en basitinden balonlardan bildiğimiz şekilde ısınan hava genleşir. İşte silindirin içindeki ısınan hava genleşerek pistonları hareket ettirir ve motora hareket bu şekilde sağlanır. Motordan alınan bu güç büyük çoğunlukla bu yanmanın değişen parametreleriyle alakalıdır.
 
Farklı motorlardan ziyade aynı tip motorlardan alınan güçlerin farklılık göstermesi büyük çoğunlukla giren havanın basıncının arttırılmasına bağlıdır. Yeni nesin motorlarda turbocharger ve bazen supercharger kullanılmaktadır. ( bknz. turbo ve süperşarj) Turbocharger ve Supercharger isimlerinden de bağlantı kurulabileceği gibi şarj yani dolum işleminde ( silindir içine daha fazla havayı doldurma) kullanılırlar. Daha fazla sıkışmış hava = daha fazla genleşme = daha fazla güç olarak sonuç verir.
 
Örneğin; VW-Grup 1.6 102bg 248nm torka sahip motor varken 1.4 tsi 122bg 200nm tork veya 1.4 tsi 160bg 240nm torka sahip golfler mevcuttur. Burada 1.6 olan motor atmosferik besleme
1.4 tsi 122bg olan model turbo besleme
1.4 tsi 160bg olan model ise hem turbo hemde supersarj beslemelidir.
 
Zira çok sade ve yalın şekilde anlatmaya çalıştım. Bunun sonucunda görebileceğiniz gibi daha düşük motorlardan, yardımcı ekipmanlar sayesinde daha fazla güç ve tork alımı mevcut olabiliyor.
 
Ayrıca motor güçleri tamamen tercih meselesi. Babama 85bg 185nm tork megane yeterli gelirken bana 109ps 250nm tork focus bazen yeterli gelmiyor ki yazılım yaptırıp 135bg 300nm torka çıkartmayı düşünüyorum.
Peki hocam neden turbo beslemeli veya neden atmosferik beslemeli motor tercihi yapılır birbirine göre artı ve eksileri nelerdir üreticiler hangi motoru kullanacağını sadece yakıt-performans değelerine göremi belirliyor ?


Çevrimdışı Herscel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Kara;408171
Peki hocam neden turbo beslemeli veya neden atmosferik beslemeli motor tercihi yapılır birbirine göre artı ve eksileri nelerdir üreticiler hangi motoru kullanacağını sadece yakıt-performans değelerine göremi belirliyor ?




Atmosferik besleme olmuyor genelde, yani atmosferik olunca ekstradan bir besleme olmuyor.

Markaların ürettikleri veya kullandıkları motorlar tamamen şirket stratejisine ve amaçlarına bağlı. Turboşarj(şu an kullanılan en günceli) beslemeli motorların bence artıları eksilerinden çok daha fazladır. Yakıt ve performansın yanında birçok kriter var. Misal olarak aynı güçteki atmosferik motorlara göre müşterilerini kurtardıkları vergiler, çevreye katkı için düşük emisyonlar, gücün yanında yüksek düzeydeki torkları vs bu motorların artılarıdır. Eksilerinden aklıma gelenler ise ilk üretim ve sonrasındaki parça ve bakım maliyetleridir.


not: Bu arada şimdi farkettim. 1.6 102bg 148 nm tork olacak atmosferik motorlar.


Çevrimdışı atmosferr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: immortalboss;407486
Ben de kısaca bir açıklama yapayım.Ama benim açıklamam öyle bilimsel değil.
Bu tork.Torq
http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4
Bu da beygir.Hp
http://www.youtube.com/watch?v=-U6Ki4UNwNY


sanki bana birincisi beygir, ikincisi tork gibi geldi:hmm: yanlış mı biliyorum acaba :hmm:


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
1.4 122 lik motor turbo besleme mı? 125 lik yazılım lı olanlar yanı şuperb motorları da kopresör+turbo değilmı?  Bu arada kompressor ıle supercharge aynı sey mı?


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Evet. kompresörde bir çeşit süperşarj oluyor.1.4 TSI 122 hp lerde turbosarj , 160-170 hp lik versiyonlarda turbo+kompresör var diye biliyorum.


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Pekı 122 lik ve 125 lik yazılimların arasnda 3 hp fark var. Bır fark olusturuyor mu bu guc farkı. Audı 125 lık kullanıyor cunkı vw ıse 122?
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2012, 12:07:48 Gönderen: kerem61 »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kerem61;414030
1.4 122 lik motor turbo besleme mı? 125 lik yazılım lı olanlar yanı şuperb motorları da kopresör+turbo değilmı?  Bu arada kompressor ıle supercharge aynı sey mı?
Her ikisi de sadece turbo kullanan motor.
Kompresör de turbo da aşırı besleme tabir edilen sistemler. Amaçları aynı ancak çalışma prensipleri farklı. Turbo, egsoz gazının çıkarken bir türbini döndürmesi esasıyla çalışır; kompresör ise hareketi direkt kasnaktan alarak çalışır.