1994 yılında ehliyetimi aldığımdan beri gerek babamın gerek bazen abimin, şu anda eşimin ve tabiki kendimin arabalarımızı hep servise ben götürmüşümdür, muhtelif markalardan araçlarımız oldu, markaları tofaş, fiat, opel, toyota, honda, vw, audi eğer atladığım yoksa... ailemiz otomotiv kökenli ( kamyon, kamyonet bayilikleri yaptık vaktiyle ) etrafımızda bir iki markanın bayiliğini yapan tanıdıklar var ( kullandığım markalarda hiç olmadı ) benim edindiğim fikir şudur;
eskiden bayilere zorla servis açtırırlardı ve o departman zarar yazardı, sırf bu yüzden bayiliğini ilerletememiş tanıdığım var... plazaya geç, kocaman servis aç altına dediler hyundai'de... son yıllardaysa araçlar elektronikleştikçe insanlar korkmaya ve yetkili servislere garanti süreçlerinde mutlaka, garanti sonrasında da boynu bükük gittiklerinden bir çoğu küstahça bile davranışlarda bulunabiliyorlar ve kayda değer para kazanıyorlar, Allah daha çok versin... bizzat sorun yaşamadım ama donanımlıyım yaşarsam karşımdakini "üzerim"...
benim ve belkide birçoğumuzun yaptığı şudur, garanti boyunca yetkiliye giderim, garanti sonrası özele giderim... ikinci safhada da şöyle bir ek yaptım... ben özellikle vw-audi grubu için kendime 2001 yılında bir usta buldum... o nereye ben oraya şeklinde istanbul kazan ben kepçe geziyoruz
şöyle tanıştım kendisiyle; 1998 model bir passatımız vardı, garantisi dolunca yenibosna civarı bir özele gittim ilk periyodik bakımda yanımda yağımla... sonra 5-8 ay geçti ön takımdan ses geldi, o sıralar 2001 krizi vardı hatırlayanlar bilir, bu özel servis bana ön takımdan yalan olmasın 8-9 parça değişmesi gerektiğini söyledi, araç 3-3,5 yaşında... sakin sakin kullanılıyor ve maksimum 45.000 km'de... hemen çıktım oradan, bahçelievlerden geçerken kadir has üninin yanında aksoy oto vardı vw özel servisi, oraya girdim, metin ustayla tanıştım, 1 rot kolunu yada 1 rot başını değiştirdi, bütün sorununum çözüldü, 11 yıldır 3-4 farklı yerde çalıştı şu an maslakta son 1-2 ayda ayrılmadıysa, bende cebi var ararım giderim derdime hep makul sınırlar dahilinde çare olmuştur...
yetkili servislerinde muhakkak işini layıkıyla yapanları var, isim vermeyeceğim...
ama ben yetkili bir servisle sorun yaşarsam ilk önce distribütöre, ardından da hangi markaysa o markanın ülkesindeki ana müdürlüğe yazı yazarım, aynı komşumun başına hem opel aracıyla hemde mini cooper aracıyla Türkiyedeki yetkililerle uzlaşamadığı sorunlar geldi, Almanyayla yazışarak hepsine çare buldu... çünkü malesef oradaki müşteri satıcı ilişkisinde müşteri daha kıymetli, doğalı da bu zaten ama bizimkiler hep bir "bizim vatandaş hakkını aramaz, en fazla burada bana ses yükseltir ama sırtıma kırbaç vuracak asıl adama ulaşmaz" mantığına sahipler... ben kolay para kazanamıyorum kardeşim!!! herkesin parası kendine kıymetli!!! sittin sene sana hakkımı yedirtmem!!! demeliyiz... ve bence Japonyaya yazmalısınız bütün servis kayıtlarınızla vs. özellikle de rencide edildiğiniz kısmı muhakkak altını çizerek belirtin.
geçmiş olsun, umarım içinize sinecek bir çözüm yoluna ulaşırsınız