Kia iyidir. En azından malının arkasında durur, sorun çıktığında kullanıcı hatası diyip kitlemeye çalışmaz.
Türkiye'de kullanıcı hatası deyip kitlemeye çalışmayan marka yoktur. Hepsi bunu yapar. Başıma geleni anlatayım karar verin. Aracım 2010 Cee'd Sw Concept A/T. Aracı aldığımda sol ön kapı üst folyosu buruşuktu. Bilerek aldım çünkü o rengi istiyordum ve başka araç yoktu. Sonra değiştiririz dediler. Ben aracı aldıktan hemen sonra aldığım bayi kapandı. (Ki distribütörün bayisiydi, Anadolu Kia) Başka bir servise götürdüm değişim için, servis müdürünün ilk söylediği söz buna hırsız girmeye çalışmış, kullanıcı hatası sayılır değişim olmaz mümkün değil oldu. Ben de bunu bilerek isteyerek aldım, dışardan müdahale ile olduğunu ispatlayamazsanız sizi mahkemeye veririm dedim. Bu sözüm üzerine Çelik motora değişim için sordular ve değişti. Değişim ne kadar sürede oldu biliyor musunuz? 3 ay. Ama ben sorunun camın fitili sıkıştırıp folyoya baskı yapmasından olduğunu söyledim dinlemediler. Uzman olmaya gerek yoktu kim baksa görürdü durumu. Buruşmanın olduğu yerde kapı fitili de ezikti. Bunlar ne yaptı folyoyu dedğiştirdi, ezik fitili düzeltti. Sonuç, folyo düzeldi, fitil daha beter hale geldi. Bu sefer fitil değişti. Tam 2 ayda. Son durum ne kapı yeni kapı fitili daha geniş bir alana yayılmak suretiyle ezik. Şimdi yine beylerin kapı fitili göndermesini bekliyorum. Tüm söylememe rağmen cama bir türlü el atmıyorlar. Belki de bu tür küçük olaylarla distribütörü yontuyorlar. Bozulan xenon balastının 5 ayda değiştiğinden bahsetmiyorum bile. O da ben Çelik motoru arayınca değişim oluyor. Servis kim, Ankara Mebbaşayar. Basit bir olay 2,5 yıldır çözülemiyor. Benim gibi kaç kişi bu tür durumlardan şikayetci, çoook . Peki durumu düzeltme çabası var mı? yok. Müşteriyi salak yerine koymayı bir marifet sanıyorlar.
Anlattığım olayda hangi hırsız camın kapandığı noktadan araca girmeye çalışır ki, öyle olsa bile küçük bir alan deforme olacak, çizik olacak vs., oysa milim çizik yok folyo ve fitilde. Demek ki, yersen muhabbeti yapılacak, hatta olay gerçek olsa bile hırsız hatası (çünkü hırsız da salak), müşteri hatası olacakmış. Bunda distribütörün ne suçu var denebilir ama, benim servis yetkisi verdiğim yerden sürekli şikayet gelecekse ya durumu düzeltirim, ya da o yetkiyi onlardan alırım. Sonuçta insanlar araçlarını bayiye güvenip almıyorlar, distribütöre güvenip alıyorlar. Türkiye'de, Kia'nın geçmişten gelen ve hala süren güven sorunu olduğu için insanlar Kia'nın araçlarından uzak duruyorlar. Bu da bir gerçek.
Ben bütün bu olumsuzluklara rağmen aracımdan memnunum ve uzun yıllar binmeyi düşünüyorum. Sonuçta sorunsuz bir motora sahip bir araç ve bakım için yapılacaklar belli. Yetkili servis dışında gerekenleri yaptırır paşa paşa binerim.