Benim Farlarda ilk önce soluklaştı sonra sarardı.Mayıs başlarında sibop yanması nedeniyle 5 gün serviste kaldı o arada asitli bir madde olsa gerek motor kaputu açıkken sağ fardan başlayarak ön saç paneli ve sol farı kapsayacak şekilde savrularak hem siyah boyalı saçı, hemde farların akrilik plastiğini adeta yemiş.Aracı teslim alırken farketmedim. Galiba 10 gün kadar sonra kaputu açtığımda durumu farkettim. Tabi doğru servise gittik ama geçmiş olsun,gak-guk bizden değil sözüm ona suya girmişimde olmuş,tabi farı anladıkta saç neden aynı doğrultuda kevgire dönmüş, dediğimde cevap yok.... Tabi aracı teslim almadan önce farketmediğim için fazlacada bir şey de diyemedim ama bunu yemediğimide hem servis müdürü hemde o anda serviste dolaşan firma sahibinede söyledim. Bu arada, bu akrilik camları temizleyebiliyoruz dediler...(O anda, acaba kastenmi yapılıyor? gibi şeytanın avukatlığına soyunmadım da değil(!) Skoda And' da far temizleme-yenileme işi 70 TL. Bir hafta sonra uzun yola çıkacağım,lanet olsun dedik, mecburen alelacele yaptırdım. İlk önce oldu gibi göründü ama bir ay sonra inanın eskisinden beter oldu. Far plastiği üstünde özellikle o asit nedeniyle bozulan bölümler adeta kevgir gibi binlerce minik çukurlarla dolu ve deliklerin üstü ve yanları yer yer sarı pis bir maddeyle kaplanmış gibiydi.
BURADA HİKAYEYE BİRAZ ARA VERELİM. ESAS SORUN BU AKRİLİK MADDELERİN YANİ FAR CAMLARININ YEDEĞİNİN OLMAMASI VE SERVİSİN İFADESİNE GÖRE,HEM YOKMUŞ HEMDE DEĞİŞTİRİLEMEZMİŞ. İYİ DE DEDİM O ZAMAN NEDEN FARIN ÜST KENARINDA 2 ADET ÇELİK KELEPÇE KULLANILIYOR DİYE SORDUM, CEVAP YOK (!). KOMPLE FAR DEĞİŞECEKMİŞ. FARIN TANESİ 400 TL HALBUKİ FELİCİA-COMBİ VE FAVORİT-FORMENDE FARLAR CAMDI,KIRILIRSA UCUZ İSTERSEN YERLİ, ORJİNAL İSTERSEN %50 PAHALI DEĞİŞTİREBİLİYORDUN.ÜSTELİK BU AKRİLİKLER BİRAZ DİKKATLİ İŞLEMLE CAMDAN ÇOK DAHA KOLAY SÖKÜLEBİLİYOR.
AÇIKÇASI BU KONUDA CİDDİ BİR SORUN OLDUĞU KESİN.Neyse,Temmuz sonuna doğru yolum Koçtaş' a düştü,dolanırken oldukça kullanışlı görünen Performans POWER marka bir oto polişaj makinası gördüm. Marka aslında beş para etmez Çin mallarından ama indirime girmiş 39.90 TL Bana ucuz geldi. Yanındada yine indirimli tanesi 3 TL'ye yün ve pamuklu çeşitli inceliklerde polisaj keçeleri .Bir anda jeton düştü. 40 TL polisaş makinesi, 2' şer adetten çeşitli kalınlıklarda 6 adet keçe ve 1500-2000 ve 3000 numara su zımparası 6 adet ile en küçük boy Belco oto cilası ile yine tüpte Sıfır pasta, toplam Koçtaş fiyatlarıyla 78 TL verdim. Bulunduğum yerde oto sanayiine gitsem polisaj mak.hariç daha ucuzada maledebilirdim. Hemen eve gelip icraata başladım (!) ilk önce elime rahat oturacak ebatta sert gri renkli bir KOLTUK-YATAK süngerinden 4 cm kalınlıkta olacak şekilde kestim(Bu aslında olmazsa olmaz,Elle zımpara yaparsanız düzgün bir yüzey elde etmeniz zor) ve ilk önce 1500 numara zımparayı bu süngere sardım ve kaportacıların yaptığı gibi ıslatarak akriliğin üzerindeki bozuk kesimleri ve konu ettiğim garip sarı pis tabaka gidene kadar temizledim. Aynı şekilde sırayla 2000 ve 3000 numara su zımparaları ile işleme yine ıslatarak elimle ara ara sürekli kontrol ederek pürüzsüz yüzey elde edene kadar devam ettim.(Islatma işini diğer elinize bir başka süngere su emdirerek üstten hafif hafif zımpara yaptığınız yere akıtacaksınız.Su kullanmazsanız zımpara hemen doluyor ve özelliğini kaybediyor ve akriliğide çizebiliyor-Aynen kaporacı usulü yapacaksınız)İşlem tamamlanınca ıslak bezle iyice temizleyin ve kurulayın.Kuru bir pamuklu beze(eski fanile parçaları en ideali olabilir) bir miktar sıfır pasta ile yüzeyi iyice ovalayın ama bastırmadan. Zaten bu işlem sonucunda da parlama başlıyor.Temiz bir pamuklu bezle pasta artıklarınıda temizleyin. Akrilik yüzeye bir pamuk yada pamuklu bezle cilayı sürün ve bastırmadan polisaj makinesine en ince keçeyi takarak polsaja başlayın ve sakın bastırmayın. Devir yüksek olduğu için akrilik yüzey ısınıp tüm yaptığınız işi bozabilir. Aslında yaparken farkettim ki polisaj makinesinede gerek yok, cilayı elinizin ağırlığı ile her bir far için 3-4 dakika yedirerek ovalarsanız aynı sonucu elde ediyorsunuz.Sonra kuru bir bezle iyice cila kalıntılarını temizleyin. İŞLEM TAMAMDIR.
Sadece matlaşma veya sararmadan şikayetçi olanlar 2000 yada 3000 numara su zımparası kullanarak yada matlaşma ve/veya sararma sadece kalın-ince ve sıfır pasta kullanbarakta işi halledebilirler. Geri kalan işlemler aynı.Benim o anda aldığım cila standard bir oto boya cilasıymış.Sonradan öğrendim, bu cilaların silikonlu olanları da varmış.Bu tip cilaların ömrü diğerlerine göre çok çok uzunmuş.Özellikle bu tip cilaların üstleri su ve toz tutmuyormuş.Polisaj makinesi almadan en fazla 25 TL' ye en az 3-4 defa kullanacak şekilde farlarınızı yenileyebilirsiniz.Herşey el becerinize kalmış.
Bu arada, bu işler için farları sökmeye KESİNLİKLE gerek yok. Üstelik işi zorlaştırırsınız,temizleme işlini yapartken fara zor hakim olursunuz. Sadece, ister polisaj makinesi kullanın, ister el ile yapın, fark etmez. 4 cm genişliğinde maskeleme kağıt bant ile tamponun far kısmına denk gelen yerlerini ve çamurluğun fara bakan kısmını 2 kat olarak mutlaka maskeleyin. Aksi halde ne kadar dikkat ederseniz edin tampon yada çamurluğun boya ve verniğini yiyorsunuz. Deneme ile sabittir.Ben geç uyandım, siz tedbiri baştan alın.
Kolay Gelsin........
N O T :Forumda ne var ne yok diye dolanırken far temizleme konusunda fotograflı anlatımla kit kullanarak yada kitsiz çok detaylı bir bölüm buldum.Bu topiği açanlara teşekkür ederim.Konu 2009 dan bu yana canlı kalmış.Emeği geçenlere teşekkür. Linki aşağıda:http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=206