Alper, bence öncelikle ses problemi olan noktaları belirlemende fayda var. Normalde gerek Alfa, gerekse Volvo, ses açısından fena araç değildir. Ama dediğin gibi eğer imkan varsa daha sessiz hale getirilebilir.
Yazında tümsekteki trim seslerinden bahsetmişsin. Eğer derdin bu sesler ise, çukurda, tümsekte trimde gıcırdamalar ve tıkırtılar oluyorsa, bitüself/firex vb. işini görmeyecektir. Bunlar ı gidermek için trim parçalarının bağlantı/ek yerlerine, tırnaklarına vb. izolasyon uygulaman gerekir. (Bir kaç yıl önce benim toyotada bilumum plastik parçalarına ve tırnaklarına sünger/elektrik bandı/yağlama metodları ile izolasyon yaptım, ne gıcırdama ne tıkırtı var, süper oldu)
Onun dışında, yukarıda Akif Hoca'da kısaca bahsetmiş, araçta temelde 2 tür gürültü kaynağı var: 1. araçtaki metal parçaların hareket halinde titreşimi nedeniyle oluşan gürültü 2. Dış ortamdan gelen gürültü (mesela dışarıdaki aracın kornasının sesini duyman gibi)
1.si için metal parçaların titreşimini azaltman gerekir. Yani boş teneke sesi veren her parçanın izolasyonu. Bitüself vb. bu işe yarayacaktır. Mesela kapı sacında, tavan sacında, bagaj içerisinde kullanabilirsin.
2. si için ise dışarıdaki gürültünün kabin içerisine girmesini engellemek gerekir. Firex vb. ürünler de burada işe yarayacaktır.
Tabi tüm bunlara kafa yorarken, kapı/cam fitillerini unutmamak gerekir. Bunlardaki eskimeler tahminlerden daha fazla gürültüye neden oluyor.
Bu kapsamda bence düşünce tarzı şu şekilde olmalı:
1. Öncelikle kapı/cam fitillerinin kontrolü/tamiri/değişimi
2. Kabin içi gıcırtı/tıkırtıya neden olan plastik parçaların tespiti ve izolasyonu
3. Büyük boyutlu tenekelerin
(kapı sacı vb.) bitüself vb. ile titreşiminin azaltılması
4. Kabin içine ses girişi olabilecek yerlerin izolasyonu (Kapı, ön göğüs içi, arka pandizot, tavan ve taban...)
Alfa'da tabana yapılan işlemden bahsetmişsin. Bu dışarıdan gelen yol/lastik/rüzgar sesinin kabin içerisine girişini engelleme açısından fayda sağlar. Fakat tabanda, dış tarafta izolasyon (pütür vb.) yoksa titreşim açısından çok fayda sağlamayacaktır. Yolda giderken lastikten sıçrayan ve tabana veya çamurluk içine çarpan bir taşı düşün. Eğer bu taş tenekeye çarparsa, onun yarattığı titreşim tüm araca yayılacaktır. Ve bir şekilde araç içine gelecektir. Ama bunu engelleyen birşey varsa, işte o zaman daha iyi sonuçlar alınacaktır.
Alacağın ürünlerin markasına vb. takılma, sadece biraz araştırma yapıp ses iletim katsayılarını falan bul internetten. Hangisi sesi daha az geçiriyorsa, en iyi malzeme odur.