Yeniden merhaba arkadaşlar.
Dün, Galatarasaylılar Fatih Terim ve Ünal Aysal'ın da katıldığı Skoda Rapid- Citigo tanıtımlarının ardından Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu ile görüştüm. Özellikle Yeti ile ilgili aklınızda yer eden soruları da ilettim. Skoda Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Vahland da tanıtımdaydı ve makam aracı Suberb idi:)
-Kendisi de bir Yeti 2 bin motor TDI 4X4 kullanıcısı olan Kadirbeyoğlu, bu arabayı Skoda'ya verdiği 17 yıllık emek sonunda aldığını belirterek beni baya baya şaşırttı. Hani neredeyse, ''Mahmut abi al benimkini kullan, araba senin köpeğin olsun'' diyecektim : )
-Skoda Yeti'nin 1.6 dizeliyle ilgili çok sayıda DSG talebi olduğunu Mahmut Bey de biliyor. Bu konu kendisine de çok sık iletilmiş. Ve sadece Yeti değil, Süberb için de bu talep söz konusu. Lakin, görünürde 1.6 TDI DSG çıkarılacağı ile ilgili bir karar yok. Bu talebi sayın Vahland'a iletmişler ve o da ''değerlendirme'' sözü vermiş.
-Kimi arkadaşların, Skoda Yeti 1,6 TDI DSG seçeneğinin, Tiguan'ın satışlarını düşürmemek ve prestijini sarsmamak için özellikle çıkartılmadığı yorumlarını da sordum Mahmut beye. Bu yorumları kesin bir dille reddediyor. Öyle bir şeyin kesinlikle söz konusu olmadığını söylüyor Mahmut Bey. Bunun tek nedeni varmış: Avrupa'da üretilen Skoda Yeti'nin, çok sık alındığı ülkelerde genellikle 4x4 2 bin dizel motoru talep ediliyomuş. Oralarda 2 bin motorlu arabalardan vergi farkı almadıkları için insanlar, 1,6 yerine, daha güçlü olan 4x4 arabaları tercih ediyormuş ve bu yüzden 1,6 DSG üretme (üretimi zor olduğu için herhalde) üretme gereği duyulmuyormuş.
-Sayın Vahland Türkiye'deki pazarı ve Skoda'nın yakaladığı satış rakamını çok takdir etmiş. DSG ile ilgili sürpriz bir karara imza atabilir.
-Diğer bir soru da, Greenline'ne 17 inç jant ve sunroof seçeneğinin verilip verilmeyeceğiydi. Bu soruya da kesin bir cevapla ''hayır'' dedi Mahmut bey. Çünkü bu araçların üretim amacı emisyon düşüklüğü ve yakıt ekonomisiymiş. Böyle bir durum söz konusu olamazmış. Ama DSG'li 1,6 TDI araç üretimi yapılacaksa şayet, bunun içeriğinde her türlü donanım-opsiyon olabilecekmiş.
-Yine yeni kasa beklentisi içinde olanlara da bir haberi var Mahmut beyin. Böyle bir durum söz konusu değil. Çok beğenilen ve satış grafiği gayet iyi olan Yeti'nin Türkiye'dekinin aksine tasarımı, her yerde kullanılışlılığı aç ısından çok beğeniliyormuş. Bu yüzden tipini değiştirmeyle ilgili herhangi bir tasarruf da söz konusu değilmiş. Yani yeni kasa bekleyenler en az bir 5-6 yıl daha bekleyecek maalesef. Ama aynı şeyi Oktavia için söylemiyor. Oktavia, önümüzdeki 6 ay içinde büyük sürprizlere gebe, söyleyeyim. Bkelenmesi gerekir : )
-Bu arada Yeti, Skoda'da Oktavia'dan sonra en çok satılan 2. araç konumunda. Yakın bir zamanda, Oktavia'yı yakalaması bile gerçekleşebilir.
Şimdilik bu kadar. Notlarıma bakmam lazım ayrıca. Aklıma geldikçe yazarım.