PSA'nın içinde doğrudan ve dolaylı olarak, peugeot, ford, citroen ve volvo var. Yakın bir gelecekte general motors'un da psa'dan dizel motor alacağı söyleniyor. Yeni astra ve insignia için. Yani kendini kanıtlamış bir motordur. Ford'un PSA'dan ayrılacağı kısmen doğrudur. ford 1,4 ve 1,6 motoru psa ile ortak üretecek ancak 2000 cc dizeli kendi üretecek. yani tam bir kopuş yok. Ford'un derdi daha performanslı makineler yapmak.
1,6'lık makine bakımları düzgün yapıldığında 400-500 bin km motor açtırmayacak bir motor deniyor. tam sentetik yağ kullanmak iyi motorin almak şart mesela. Ben yakıtı aldığımdan beri shell gtl alıyorum motor yağım mobil esp formula 5w30. Bakınca sorun olmuyor.
200bini deviren çok dizel gördüm, taksicilerde var focuslardan 500-600 bin yapıp daha motor yaptırmayanlar var. Motora iyi bakılmazsa turbo hortumları ve turboda sorun olabiliyor. Onun dışında tüketim performans değerleri gayet başarılıdır. Multijet'in 1,6'lık olanını da beğenirim. Bravo'da görmüştüm güzel motor. İyi kullanılan var ise ki bir de otomatik olursa zaten çok zorlanmamış olur, alınabilir. Piyasada c4 çok, direksiyona alışırsanız sorun yok. Ben gıcık oluyorum o direksiyona. Zaten benim gibi düşünenler fazla olduğu için yeni c4'de eski sistem direksiyon var.