škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Megane Dyn. dCi ev yapımı test :)

Ziyaretçi · 37 · 19670

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
araba 2004 megane dCi 80 bg. donanım gırtlakta. tabi biz motoruna düşelim dedik. bizim tarla işlerinde giden araba, fabia ile gitmediğim için ankaraya dönüşte araca çökmek durumunda kaldım :D:D:D (artık fabia geçemiyor)

bugün eryamandan havaalanına gittim geldim ve bir yakıt tüketim testi uyguladım. ağzım hala yerlerde çeneme dizim çarpıyor :kiki::kiki::kiki::kiki:


öncelikle kimse düşük rakıma gitmişsin diyemesin diye testi git, aynı yoldan geri gel yöntemi ile uyguladım, yani rakım farkını 0 a sabitledik. hilaf yok :D

(bi tükana uğradım semt içinde bi kaç km ordan fazla çıkabilir, ortalamayı düşürecek bi hareket değil asla, dur kalklı filan)


öncelikle giderken Cruise Control ile hızı 4. vites 70 km/s e sabitledim. :hanz:


 
e tabi çevreyolu+protokol yolunda (malum ankara yolları 200 e kadar müsaade ediyor :hanz:) sıkılmamak için tek çözüm :D




klima çarpmasın kafa ısınsın diyerekten let the sunshine in :hanz::hanz::hanz::kiki:



SEYAHAT BOYUNCA, HEM GİDİŞ HEM GELİŞTE KLİMA %75 KAPASİTE İLE SÜREKLİ  AÇIKTI...




havaalanına varış verilerinide fotoladım, fikir olsun.

efenim varış ortalaması gördüğünüz üzre 3.4 litre :hanz::hanz::hanz::hanz:




yapılan yol.



ve bu yol boyu giden litre




klimalı o kadar yolda bi 1.5 litrelik pet bile dolmamış :kiki::kiki::kiki:

efandıııım 3.4 olan ortalama havaalanındaki dur kalklar ile 3.6 olmuştu, 3.6 dan dönüşte 4. vites 70 yerine 5.vites 90 a sabitledim, bağdaşı kurdum çıktım yola :D :D :D :D

dönüş verileri, klima yine açık tabi belirttiğim üzere.

yine aynı :D:D:D:D





o kadar yolu şuncacık mazotla yapıyor, kafayı yememek elde değil, farlar otomatik yanıyor, klima açık, donanım çok fazla bunlar hep yakıt, lastikler 205 taban, 16 jant....





ve depoda gördüğünüz kadar kalan mazotla verdiği menzil bu kullanım ile...






gelelim sadede;

forumca pek reno sevmediğimiz malum, ama anlatacaklarım var.

arabada yalıtım hat safhada, 4000 devre çıkan dizel motor sesi benim fabianın 2500 üne eşit. (hoş, zaten sınıfları farklı ama yine diyeyim diyeceğimi...)

çukurlar bozukluklar neredeyse fabiama göre hissedilmiyor.

araba ciddi derece güvenli çok ince detayları var. zaten euroNcap kıralı bi otomobil.

en basitinden fabida camı açıp kolumu koyamıyorum kapıya hem yer yok hem kavruluyor sıcakta, ama bunda orası masa gibi düz ve kumaş, tam kol koymalık.

farlar kendinden yükseklik ayarlı mercekli xenon, auto yapınca hiç ellemiyon kendi biliyo işini :D sevdim bunu :D

sürücü koltuğunda bel desteği var, benim gibi sırıklara şart emme...

gelelim beğenmediklerime.

şanzıman borumb.k bi olay, vites kolu ofsayt bi kere zaten, geçişler süngersi, net değil, garip sesler çıkarıyor :D

sürüş pozisyonu ve araba çok yüksek, son sürat denemesi yapıcaktım ama SUV sürer gibiydim işin aslı tırstım birazda sağ ön lastik patlak :D :D :D

şanzıman oldukça kısa oranlı. 1.2.3 de adeta asılıyon ötüyo yürümüyo, amaaaaa işte can alıcı nokta, ben fabiaya 2000 devrin altında söz geçiremezken, bu zibidi 3. vites 1200 devirde titremeksizin yol alıyor.

gelgelelim bu dCi motor alt devirlerde gidiyo olsada üst devirleri tam fiyasko, kibar kadınlar gibi cızıklıyo ve yürümüyo, lakin bizim TDI aslan gibi kükrüyor ve şanzımanı sayesinde yürüyor.

''her türlü 1.5 dCi 80 bg megana ben fabiamla tokadı basarım''

aslında özünde az yakmasının sebebi bu kısa şanzıman denebilir.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2009, 20:01:25 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
renonun dizeli gerçekten az yakıyor ama performans yok.dikkatimi çekti devir göstergesi 7 binde bitiyor  7 bine kadar çıkabiliyo mu?


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;33749
renonun dizeli gerçekten az yakıyor ama performans yok.dikkatimi çekti devir göstergesi 7 binde bitiyor  7 bine kadar çıkabiliyo mu?


yok be nerde. çıktığı 4-5 arası bi yer :hanz:


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
1.6 sı da bunun çok az yakıyor hakanım. Yalnız tabii ki orada göstergede olan YEŞİL IŞIK YANACAAH :) Hız sabitleyici güzel olay.

Yardırking modunda 1.6 benzinli ile mudanyaya gitmişliğim var bir zamanlar. Gayet ekonomik idi o zaman. İçinden bakınca atak gibi görünse de dediğin gibi kısa şanzuş uzamada işi biraz bozuyor. Son sürati 210 küsür gibi bişi idi. Aslında başarılı denebilir ama yine de İĞRENÇ YA İŞTE NEFRET EDİYORUM RENÖDAN :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ero__;33751
1.6 sı da bunun çok az yakıyor hakanım. Yalnız tabii ki orada göstergede olan YEŞİL IŞIK YANACAAH :) Hız sabitleyici güzel olay.

Yardırking modunda 1.6 benzinli ile mudanyaya gitmişliğim var bir zamanlar. Gayet ekonomik idi o zaman. İçinden bakınca atak gibi görünse de dediğin gibi kısa şanzuş uzamada işi biraz bozuyor. Son sürati 210 küsür gibi bişi idi. Aslında başarılı denebilir ama yine de İĞRENÇ YA İŞTE NEFRET EDİYORUM RENÖDAN :)


büyük kuzene aldık 1.6 penzinlisini, dediğin üzre teyit ediyorum, iş benzinli olunca ve 6000-7000 rpm ler devreye girince ş.içi ciddi can alıyor. biz 200-210 arası bişü gördüktü oralarda şişiyor benzinlisi.

sürüş pozisyonu otobanda şerit çizgilerini yutmak isteyenlere ciddi çok ters, yüksek.

ama şehir içinde fabiama göre çok rahat ettim, fabiada yavaş giderken bir alt ve bir üst vites arasında çok kararsızlık yaşıyorum ama bunda kasisten geçip 3 e atsan yiyo mübarek :hanz::hanz:

ama fabiam otobanda çok çok daha üstün. süspansiyonda bile çakar fabito, bu megan bek yımışah :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Renault'u sevmesemde bu tüketim değerlerine ağlamak istiyorum :(
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Çok deli mu reno ve perjo tayfası ben pejo 307 hdi ı 2.vitesta kaldıranı bilirim zırt diye hızlanıyor hemen :D
 
Yakıt çok süper bence.. O kadar yakıta hele o menzil çok süper :D
 
Bu tam istanbulda ş.içi arabası dur kalk :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;33756
Renault'u sevmesemde bu tüketim değerlerine ağlamak istiyorum :(

sevmeyecek bir şey yok gibi o kadarda, ama french oluşu soğukluk sebebi benim için. yoksa güvenlikte çok çok üstün, tüketimde üstün... adamlar o ihtilali boşuna yapmamış.

ama makinede her zaman Hitler malını tercih ederim. uzun ömürlüdür. :hanz:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;33775
sevmeyecek bir şey yok gibi o kadarda, ama french oluşu soğukluk sebebi benim için. yoksa güvenlikte çok çok üstün, tüketimde üstün... adamlar o ihtilali boşuna yapmamış.

ama makinede her zaman Hitler malını tercih ederim. uzun ömürlüdür. :hanz:

Ama tanıdığım fabrika mühendisleri şişirme araç diyor megane için ;) Onlar öyle diyorsa vardır bir bildikleri..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı 9336

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 371
    • Profili Görüntüle
Yakış değerleri çok güzel. Anlatım 10 numara. Ellerine sağlık Hakan.
Sevabına hazır sana da virüs bulaşmışken göstergeleri de siliverseydin. O nasıl tozdur öyle.:wsh2:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Bu gene eski 80'lik... Yeni 85'likler daha da iyi. Alt devirleri daha da dolu.
 
1.4 TDI'ın alt devirleri pek dikkate alınacak gibi değil. Araç alt devirlerde ağlamaklı bir hale bürünüyor.:hanz:
 
Şu alt devirlerimiz biraz daha dolu olsa ekonomi namına da daha iyi çalışabiliriz. 1.4 TDI'ın ciğeri başlığında belirtmiştim; 5. viteste sağlıklı bir şekilde 80-90 km/s hızda gidilmiyor. Ya 100'e çıkmak lazım ya da vites küçültüm hızı 70-80 arasında tutmak lazım...
 
Ben ikisini de mantıksız bulduğumdan düzde 5. viteste 90 ile gidip, en ufak eğimde 4'e çekmeyi uygun buluyorum. Bu şartlarda Cruise Control'ü kullanmak pek kolay olmuyor tabii...
 
======================================
 
 
Şu 85'lik DCI tam ideal bir makine aslında. (80'liği istemem:huh:) Alıp aynen bizim araçlara aktarmak lazım.:hanz:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
yakıs gercekten cok ıyı aracta bır fııl 70 km kadar bu arac (dizel) ıle 190-200 km hızla gıttık bu hıza ragmen tüketim genede ıyıydı


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
şu maksimum tork devrinde tutmak daha iyidir değilmi benzinli için konuşuyorum..Düz yolda  mesela..Motorun en verimli olduğu devir..Mesela 1.2 HTP için 3000 d/dk..Ama max. güç 5500 de..Nasıl olacak ?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;33800
şu maksimum tork devrinde tutmak daha iyidir değilmi benzinli için konuşuyorum..Düz yolda mesela..Motorun en verimli olduğu devir..Mesela 1.2 HTP için 3000 d/dk..Ama max. güç 5500 de..Nasıl olacak ?

 
Yok, tam öyle bir zorunluluk yok aslında. Mesele motorun aracı sıkıntısızca taşıyabileceği en düşük devirlerde kullanmak; ki düz yolda bu değer bayağı düşeceğinden pek sıkıntı yaşanmaz. Örneğin sizin araç 2500'de çok rahat seyreder. (belki 2000, onu siz daha iyi bilirsiniz:ok:)
 
 
Ha, bizim 1.4 TDI'da 5. viteste CC'ye takıp rahatça gitmek istiyorsanız maks tork şart. 2000 devirde araç rampa tırmanırken çok normal olmayan bir ses çıkarıyor.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]