araba 2004 megane dCi 80 bg. donanım gırtlakta. tabi biz motoruna düşelim dedik. bizim tarla işlerinde giden araba, fabia ile gitmediğim için ankaraya dönüşte araca çökmek durumunda kaldım
:D:D (artık fabia geçemiyor)
bugün eryamandan havaalanına gittim geldim ve bir yakıt tüketim testi uyguladım. ağzım hala yerlerde çeneme dizim çarpıyor :kiki::kiki::kiki::kiki:
öncelikle kimse düşük rakıma gitmişsin diyemesin diye testi git, aynı yoldan geri gel yöntemi ile uyguladım, yani rakım farkını 0 a sabitledik. hilaf yok
(bi tükana uğradım semt içinde bi kaç km ordan fazla çıkabilir, ortalamayı düşürecek bi hareket değil asla, dur kalklı filan)
öncelikle giderken Cruise Control ile hızı 4. vites 70 km/s e sabitledim. :hanz:
e tabi çevreyolu+protokol yolunda (malum ankara yolları 200 e kadar müsaade ediyor :hanz:) sıkılmamak için tek çözüm
klima çarpmasın kafa ısınsın diyerekten let the sunshine in :hanz::hanz::hanz::kiki:
SEYAHAT BOYUNCA, HEM GİDİŞ HEM GELİŞTE KLİMA %75 KAPASİTE İLE SÜREKLİ AÇIKTI... havaalanına varış verilerinide fotoladım, fikir olsun.
efenim varış ortalaması gördüğünüz üzre 3.4 litre :hanz::hanz::hanz::hanz:
yapılan yol.
ve bu yol boyu giden litre
klimalı o kadar yolda bi 1.5 litrelik pet bile dolmamış :kiki::kiki::kiki:
efandıııım 3.4 olan ortalama havaalanındaki dur kalklar ile 3.6 olmuştu, 3.6 dan dönüşte 4. vites 70 yerine 5.vites 90 a sabitledim, bağdaşı kurdum çıktım yola
dönüş verileri, klima yine açık tabi belirttiğim üzere.
yine aynı
:D:D:D
o kadar yolu şuncacık mazotla yapıyor, kafayı yememek elde değil, farlar otomatik yanıyor, klima açık, donanım çok fazla bunlar hep yakıt, lastikler
205 taban, 16 jant....
ve depoda gördüğünüz kadar kalan mazotla verdiği menzil bu kullanım ile...
gelelim sadede;
forumca pek reno sevmediğimiz malum, ama anlatacaklarım var.
arabada yalıtım hat safhada, 4000 devre çıkan dizel motor sesi benim fabianın 2500 üne eşit. (hoş, zaten sınıfları farklı ama yine diyeyim diyeceğimi...)
çukurlar bozukluklar neredeyse fabiama göre hissedilmiyor.
araba ciddi derece güvenli çok ince detayları var. zaten euroNcap kıralı bi otomobil.
en basitinden fabida camı açıp kolumu koyamıyorum kapıya hem yer yok hem kavruluyor sıcakta, ama bunda orası masa gibi düz ve kumaş, tam kol koymalık.
farlar kendinden yükseklik ayarlı mercekli xenon, auto yapınca hiç ellemiyon kendi biliyo işini
sevdim bunu
sürücü koltuğunda bel desteği var, benim gibi sırıklara şart emme...
gelelim beğenmediklerime.
şanzıman borumb.k bi olay, vites kolu ofsayt bi kere zaten, geçişler süngersi, net değil, garip sesler çıkarıyor
sürüş pozisyonu ve araba çok yüksek, son sürat denemesi yapıcaktım ama SUV sürer gibiydim işin aslı tırstım birazda sağ ön lastik patlak
şanzıman oldukça kısa oranlı. 1.2.3 de adeta asılıyon ötüyo yürümüyo, amaaaaa işte can alıcı nokta, ben fabiaya 2000 devrin altında söz geçiremezken, bu zibidi 3. vites 1200 devirde titremeksizin yol alıyor.
gelgelelim bu dCi motor alt devirlerde gidiyo olsada üst devirleri tam fiyasko, kibar kadınlar gibi cızıklıyo ve yürümüyo, lakin bizim TDI aslan gibi kükrüyor ve şanzımanı sayesinde yürüyor.
''her türlü 1.5 dCi 80 bg megana ben fabiamla tokadı basarım''
aslında özünde az yakmasının sebebi bu kısa şanzıman denebilir.