škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bu fabia alınır mı ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı asilkan_25

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Selam arkadaşlar bi fabia buldum bu aracın piyasasını motorunu hiç bilmiyorum. Yardım ederseniz çok minnettar kalırım.

Bulduğum araç 2006 model 108.000 km de 1.2 benzinli tüp yok ve arac COMBİ acaba bu kasa satarken zorlarmı beni ve motor çok yakarmı ?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-huzur-oto-dan-temiz-fabia-kombi-105507930/detay

araç lınki bu bide sol iki kapı değişmiş ve başka değişen boya yok hatasız. Sizce bu araç alınırmı ?

Ve alınırsa nerelerine baktırayım genelde TDİ DCİ kullandım benzinli kullanmadım o yüzden bilmem bide gurbetteyiz tanıdık yok.

Şimdiden teşekkür ederim.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
İyi görünüyor. 1.2'de alırken motoru iyice baktırın.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
araba fena görünmüyor, arka sol stobu kırık, yenisi 70-80 lira...arka silecek yok, muayeneden geçemez, 100 liraya yakın da o tutabilir...bilgisayarlı arıza sorgusu yaptırın, direksiyon pompasına dikkat etsinler, kapı cam mekanizmalarını test edin...
 
varsa servisine, yoksa iyi bir alman ustasına gösterin, kapılardan sorun çıkmaz bence tabii iyi işçilikle yapıldıysa...
kolay gelsin.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı skoda53

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
bu tek hava yastıklı clasic olmalı.yanlış yazmış  bence.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2012, 22:07:26 Gönderen: skoda53 »


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: asilkan_25;412788
Selam arkadaşlar bi fabia buldum bu aracın piyasasını motorunu hiç bilmiyorum. Yardım ederseniz çok minnettar kalırım.
 
Bulduğum araç 2006 model 108.000 km de 1.2 benzinli tüp yok ve arac COMBİ acaba bu kasa satarken zorlarmı beni ve motor çok yakarmı ?
 
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-huzur-oto-dan-temiz-fabia-kombi-105507930/detay
 
araç lınki bu bide sol iki kapı değişmiş ve başka değişen boya yok hatasız. Sizce bu araç alınırmı ?
 
Ve alınırsa nerelerine baktırayım genelde TDİ DCİ kullandım benzinli kullanmadım o yüzden bilmem bide gurbetteyiz tanıdık yok.
 
Şimdiden teşekkür ederim.

@ asilkan_25,
1. Bu araç alınabilir ancak kaportadan anlayan biri ile gidip özellikle aracın sol tarafına bakılması şart. Normal şartlarda yandan alınan hafif derecede darbelerde sadece kapı sacları değiştirilir. Büyük darbelerde kapı iç sacıda deforme olduğundan kapı komple değiştirilir. Ancak darbenin şiddetine göre iki kapı arasındaki direkte ezilebilir yada esneyebilir. Esneme olduğunda tavan sacınıda deformasyona uğratır. Hatta bu deformasyon marşbiyel' ide etkileyebilir.. Darbe alttan gelmişse marşbiyel bile değişebilir yada çektirme yapılarak düzeltilmiş olabilir ama mutlaka iz bırakır..Kısacası burada dikkat edilecek nokta kapıların değişiminden çok, orta direk ve bağlı olduğu tavan sacı ve marşbiyel çok dikkatle incelenmelidir.
2.Ön düzen-tabla ve fişeklikleri, iç-dış bilyalar, hidrolik direksiyon ve direksiyonun duruşu. Tekerlekler düz durumda iken direksiyonda tam 180 derece yatayda durmalıdır.Durmuyorsa sağ yada sola yatık duruyorsa o yönün tersinde şase kapanmış demektir. Çukura hızla düşmekten tutunda, sol yada sağdan alınan darbeler buna neden olur. Bir rot-balansçı usta size en doğrusunu söyleyecektir. Bunun için sizin yapacağınız motor kaputu içindeki sol ve sağ iç çamurluk sacını birleştiren konsol sacını dikkatle incelemektir (Radyatör üstündeki konsol sacı). Üzerinde orjinal etketleri varsa %90 önden darbe yoktur (Kafadan) Ancak sağ-sol çamurluklar değişmiş olabilir. Bunun için yine motor kaputunun sol ve sağında dış çamurlukları iç çamurluk sacına bağlayan rondela ve somunlara bakılmalıdır. Normalde hiç sökülmemiş çamurlukta, boya bir bütün halindedir. Değişmişse rondela ve somun civarında boya kırıkları oluşur ve boya parlak değil, toz halinde görülür.
Arka bapaj kapısını açın. Hiç sağına soluna bakmadan taban halıflex-kontralitini kaldırın yedek lastiği çıkartın ve yedek lastik yatağını ve civarı ile kilit konsoluna kadar olan taban sacına bakın. Arka Bagaj kapısı Kilitinin bulunduğu sağ ve solu birleştiren konsolda darbe, ezik vb. hasarlara bakın.Çekiç izleri arayın. Özellikle sol arka amortisör kulesine bakın(Halıflex' i kaldırarak saçta kasıntı izleri varmı? inceleyin, aynı şekilde ama bu defa yolcu kabini tarafından arka koltukları indirerek yine sol ön ve arka tekerlek saçlarına üstündeki halıflex ve ses yalıtımını kaldırıp bakın. Soldan gelen darbenin şiddetini gösteren en belirgin yerlerdir. Görülen deformasyon-çekiçleme veya çektirme izleri gizlenemez, Varsa bunlar size bir fikir verir.
3. Gelelim amortisörlere, 4 amortisörede iki elinizin ayası ile tam amortisörlerin kafası hizasında olabildiğinizce hızla bastırıp bırakın Eğer kaporta salıncak gibi sallanıyorsa o tarafın amotisörü bitmiştir. Sadece helezonlara kalmış demektir. Normalde hızla bastırıp bıraktığınızda araç o tarafta doğru aşağı iner ve siz eliniz çektiğinizde yavaşça eski yerine gelir.Bu arada amortisörlerden tıkırtı veya sürtünme sesine benzer sesler gelmemelidir. Aksi halde amortisör takozlarında tabla fişekliklerinde boşluk,parçalanma ve kuruma vb. nedenlerle boşluklar var demektir.
4. Motora gelince en mantıklısı serviste motor silindir komresyonlarını ölçtürmektir. Bu değerler aksi belirtilmedikçe: Benzinli motorlarda sıkıştırma sonu basıncı 8-10 kg/cm2 veya 120-150 lb/inch2 dir. Bu aracın motoru 1.2 için 100.000 km de 128-135 arası olmalıdır.Eğer ilanda denildiği gibi tüm bakımları yapıldıysa, aksatılmadıysa. Eğer bu değerler 140 civarında ve üstünde çıkıyorsa motor büyük ihtimalle üst kapak ve sibop revizyonu geçirmiş demektir ki bu aracın motor kapağı iyi bir ustanın elinden geçmişse motorunu bir ölçüde sıfır kabul edebilirsiniz.Genellikle küçük hacimli ama normalden fazla güç üreten motorlarda (1.2-1.4 gibi) max. tork yüksek devirlerde elde edildiği için üst devirlerde kullanırken motoru zorladığınızda-sıkıştırdığınızda yada kötü benzinde kapaktaki ısı çok yükselir ve sibop yakar.(Genellikle 2-3 no'lu silindirlerde yeterli soğutma sağlamadığı durumlarda).
DİKKAT : Bu nedenlede üretici yaptığı programlada hangi viteste olursa olsun 6000 d/dk da motor gazı kesecek şekilde ayarlamıştır, bu devrin üstüne çıkamazsınız. Bu durumu bilmezseniz uzun yolda size büyük sıkıntı yaratabilir)
Makul sınırlar içinde temiz kullanılan bu tip motorlarda 300.000 km' yi devirenleride gördüm, 20-60.000 km civarında kısmi revizyona gidenide gördüm.
Motoru çalıştırın. İlk anda bir sarsıntı olabilir, hatta eksozdan kısa süren bir çiğ benzin kokusuda alacaksınız. Bunlar normal ve önemsizdir. Yaklaşık 10-15 sn sonunda ister yaz ister kış olsun, motor sessiz ve sarsıntısız çalışmaya başlaması gerekir, ilk anda araç bilgisayarının 100 km/h yakıt harcama sayfasında 1.2-1.1 lt rölanti benzin harcaması görünür, sonra giderek 0.5-0.6 lt aralığına düşmesi gerekir, düşmüyorsa hafif gaza dokunun düşecektir. Bu arada ısı göstergesi tam ortada olmalıdır.
5. Yola çıkın, direksiyon son derece yumuşak olmalıdır ve sürrat arttıkça sertleşmelidir. Düz yolda sola sağa çekmemelidir. Kasislerde amortisör yerlerinden ses gelmemelidir. Araç kasislerden geçerken altını(Eğer Karter koruma sacı varsa) vurmamalıdır, beşik hareketi yapmamalıdır (Amortisör sorunu) Bu araçlarda kronik bir sorun kapı gıcırtılarıdır ve model yılına göre farklı nedenlerden oluşur, Sinirinizi bozmuyorsa aldırmayacaksınız bu tip seslere ! Araç yolda gezmemelidir.(geziyorsa Fişeklik -Rot başları-rot ayarı sorunları) Direksiyon normal hızda sert olmamalıdır. Direksiyon hidrolik kutusuna baktırın hidroliği tam olmalı . VW grubunda en çok rastlanan sorunlardan biri bu hidrolik direksiyon sorunudur. Bunu en güzel karanlıkta yada gündüz 2 kişiyle ufak bir testle anlarsınız. Motor çalışırken direksiyonu sağa sola çevirin farlarınızın ışığı azalıp çoğalıyorsa %70 ihtimalle direksiyon kutusunda bir sorun vardır. Far ışığının az yada çok azalması çoğalması kutudaki problemin derecesini belirler. Normalde Motor çalışmazken bile bu ışık azalması-çoğalması ya hiç olmaması veya çok az hissedilir olması gerekir. Motor kapalı iken bu dalgalanma çok daha fazla oluyorsa aracın aküsü de ya az şarjlı yada ömrü bitmek üzere demektir.
6. VW grubunu tipik ve kronik sorunu otomatik cam indiren sistemde plastik benzeri yatağın (Borunun) tam dipten kırılmasıdır. Özellikle ön cam krikolarını kontrol edin çok rahat, zorlanmadan, ses yapmadan çalışması gerekir.
7. Açıkçası ben servislerde yapılan ve PC ile yapılan Motor testlerine pek güvenmiyorum. Kendi aracımda üstelik mega-süper bakımlı olduğu halde 30.000 km. de sibop yakması nedeniyle yerli yabancı bir çok kaynaktan araştırma yaptım. Belki Türkiye'de özellikle Opel ve VW servislerinde sayısını unuttuğum ustalarla sohbetlerim oldu. Bir çok arıza zaten size sorunu bir şekilde belli ediyor ve servise gidiyorsunuz. İyi ustalar zaten bu testi yapmadan sorunu ellerini ilk attığı yerde buluyor. Sebep sonuç ilişkisini, bu cihazlarla yapılan testte doğruluyor. Sadece O kadar. Ancak sibop-sekmanla ilgili sorunlar başlangıçta size hiç bir belirti vermiyor. Taki silindir basıncı bu tip motorlarda 100 lb/inch2 altına düşene kadar PC her şeye "normal" diyor. Bende sorunlar başladığında yapılan kompresyon ölçümünde 3 no' lu silindir 88 diğerleri 141-138 lb/inch2 çıktı ki bu problem ortaya çıktığında arıza kendisini, rölantide sarsıntılı çalışma,güç düşüklüğü, fazla yakıt harcama ve 90 km/h üstünde içeriye çiğ benzin kokusu girmesiyle belli etmişti. Üstelik aracı Ekim 2010 ayı başında bakıma götürüp tüm kotrolları yaptırmıştım ve hiçbir sıkıntıda yoktu. Sorun 3 Aralıkta başlamıştı ki o sırada bakım sonrası yaptığım km yaklaşık 1500 km idi.(Bu arada her zaman sibop yakma veya sekman kırma veya ağızlarının bir hizaya gelmesi nedeniyle bu tip belirtiler ortaya çıkmaz. Bujilerden birinin üstündeki indüksiyon bobini yandığında da yada bujiden şaseye atlamalar başlarsa (kısa devre), bu 4 belirti aynen ortaya çıkar(Bizzat yaşadım)
 
Çok uzun oldu ve aslında 2. el araç almak genelde oldukça riskli bir iştir. Daha söylenecek-bakılacak çok şey var ,
DAHA ARACI FORKLİFT İLE KALDIRIP ARACIN ALTINA BAKMADIK, KARTER KORUMA SACI VARMI YOKMU? BAKMADIK, FREN, EL FRENİ SİSTEMİNE BAKMADIK, DİSKLER VE DİSK BALATALARI HİDROLİK-ARKA FREN KAMPANA VE BALATALARI NE DURUMDA BAKAMADIK., ARACIN LASTİKLERİNİN DOT TARİHİ (İMALAT YILI) BAKMADIK LASTİK İZ DERİNLİĞİNİ ÖLÇMEDİK 5 MM DEN AZ İSE TÜV ALAMAZSINIZ, 5 YAŞINDAN FAZLA İSE 4 MEVSİM LASTİKLER TURŞU BİDONUN PLASTİĞİ GİBİ OLUR. SERTLEŞİR, ARACI TOZLU YOLDAYMIŞ GİBİ KAYDIRI, ISLAK ZEMİNDE ADETA BUZUN ÜSTÜNDE GİBİ HİSSEDERSİNİZ.KAZAYA NEDEN OLURSUNUZ, ARACINIZ MUAYENEDEN GEÇEMEZ) BENZER VB. BİR ÇOK ŞEYE BAKAMADIK. ARTIK BUNLARI DA BAKTIRACAĞİNİZ USTAYA BAKTIRMAK, SORMAK LAZIM, AÇIKÇASI BEN YORULDUM.:)
Ama bu 7 madde önemli noktalar, hele hele satan kişi "2 kapı değişti" derse insanın aklına çok şey gelir. Kapıların değişmesi aslında bir çok ayrıntığı gizler ve üstünü örter. Veya aracı satan kişi çok titiz bir tiptir benim gibi, gözüm rahatsız olacağına, "cebim" rahatsız olsun der, belkide gereksiz yere kapıları da değiştirmiş olabilir. Bizde gereksiz yere "şeytanın avukatlığına" soyunmuşuzdur.
Kolay gelsin.
 
Unuttum. Aracın farlarına bakarsanız Araç "Ambient" modeli, ancak aracın çelik jantları çıkarılmış saç jant takılı. Üstünde pek fark edemedim, belki orjinal kapak var. Nedenini bilemem ama görünen durum bu.
Araç temiz çıkarsa ve almaya karar verirseniz bence mutlaka pazarlık edin, Arka silecek, arka stop, jantlar, hatta alacağınız sağlık çantası, yangın söndürücü, belki lastik değişimi gerekebilir, vb eksiklikler size epey masraf açar. Aracı trafik muayenesinden geçiremeyebilirsiniz.
« Son Düzenleme: 02 Aralık 2012, 19:06:10 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı asilkan_25

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Çok ilgili ve bilgilisiniz :) Dikkate alıcam mutlaka..


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
ben de belirtmeyi unutmuşum, bu araç ambiante değil, classic, yani alaşım jant zaten olmamalı ve dikiz aynalarıyla far çerçevesi siyah olmalı...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı ZaHiR

  • No! Gıybet
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 255
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Alıntı yapılan: Picasso;412923
@ asilkan_25,
1. Bu araç alınabilir ancak kaportadan anlayan biri ile gidip özellikle aracın sol tarafına bakılması şart. Normal şartlarda yandan alınan hafif derecede darbelerde sadece kapı sacları değiştirilir. Büyük darbelerde kapı iç sacıda deforme olduğundan kapı komple değiştirilir. Ancak darbenin şiddetine göre iki kapı arasındaki direkte ezilebilir yada esneyebilir. Esneme olduğunda tavan sacınıda deformasyona uğratır. Hatta bu deformasyon marşbiyel' ide etkileyebilir.. Darbe alttan gelmişse marşbiyel bile değişebilir yada çektirme yapılarak düzeltilmiş olabilir ama mutlaka iz bırakır..Kısacası burada dikkat edilecek nokta kapıların değişiminden çok, orta direk ve bağlı olduğu tavan sacı ve marşbiyel çok dikkatle incelenmelidir.
2.Ön düzen-tabla ve fişeklikleri, iç-dış bilyalar, hidrolik direksiyon ve direksiyonun duruşu. Tekerlekler düz durumda iken direksiyonda tam 180 derece yatayda durmalıdır.Durmuyorsa sağ yada sola yatık duruyorsa o yönün tersinde şase kapanmış demektir. Çukura hızla düşmekten tutunda, sol yada sağdan alınan darbeler buna neden olur. Bir rot-balansçı usta size en doğrusunu söyleyecektir. Bunun için sizin yapacağınız motor kaputu içindeki sol ve sağ iç çamurluk sacını birleştiren konsol sacını dikkatle incelemektir (Radyatör üstündeki konsol sacı). Üzerinde orjinal etketleri varsa %90 önden darbe yoktur (Kafadan) Ancak sağ-sol çamurluklar değişmiş olabilir. Bunun için yine motor kaputunun sol ve sağında dış çamurlukları iç çamurluk sacına bağlayan rondela ve somunlara bakılmalıdır. Normalde hiç sökülmemiş çamurlukta, boya bir bütün halindedir. Değişmişse rondela ve somun civarında boya kırıkları oluşur ve boya parlak değil, toz halinde görülür.
Arka bapaj kapısını açın. Hiç sağına soluna bakmadan taban halıflex-kontralitini kaldırın yedek lastiği çıkartın ve yedek lastik yatağını ve civarı ile kilit konsoluna kadar olan taban sacına bakın. Arka Bagaj kapısı Kilitinin bulunduğu sağ ve solu birleştiren konsolda darbe, ezik vb. hasarlara bakın.Çekiç izleri arayın. Özellikle sol arka amortisör kulesine bakın(Halıflex' i kaldırarak saçta kasıntı izleri varmı? inceleyin, aynı şekilde ama bu defa yolcu kabini tarafından arka koltukları indirerek yine sol ön ve arka tekerlek saçlarına üstündeki halıflex ve ses yalıtımını kaldırıp bakın. Soldan gelen darbenin şiddetini gösteren en belirgin yerlerdir. Görülen deformasyon-çekiçleme veya çektirme izleri gizlenemez, Varsa bunlar size bir fikir verir.
3. Gelelim amortisörlere, 4 amortisörede iki elinizin ayası ile tam amortisörlerin kafası hizasında olabildiğinizce hızla bastırıp bırakın Eğer kaporta salıncak gibi sallanıyorsa o tarafın amotisörü bitmiştir. Sadece helezonlara kalmış demektir. Normalde hızla bastırıp bıraktığınızda araç o tarafta doğru aşağı iner ve siz eliniz çektiğinizde yavaşça eski yerine gelir.Bu arada amortisörlerden tıkırtı veya sürtünme sesine benzer sesler gelmemelidir. Aksi halde amortisör takozlarında tabla fişekliklerinde boşluk,parçalanma ve kuruma vb. nedenlerle boşluklar var demektir.
4. Motora gelince en mantıklısı serviste motor silindir komresyonlarını ölçtürmektir. Bu değerler aksi belirtilmedikçe: Benzinli motorlarda sıkıştırma sonu basıncı 8-10 kg/cm2 veya 120-150 lb/inch2 dir. Bu aracın motoru 1.2 için 100.000 km de 128-135 arası olmalıdır.Eğer ilanda denildiği gibi tüm bakımları yapıldıysa, aksatılmadıysa. Eğer bu değerler 140 civarında ve üstünde çıkıyorsa motor büyük ihtimalle üst kapak ve sibop revizyonu geçirmiş demektir ki bu aracın motor kapağı iyi bir ustanın elinden geçmişse motorunu bir ölçüde sıfır kabul edebilirsiniz.Genellikle küçük hacimli ama normalden fazla güç üreten motorlarda (1.2-1.4 gibi) max. tork yüksek devirlerde elde edildiği için üst devirlerde kullanırken motoru zorladığınızda-sıkıştırdığınızda yada kötü benzinde kapaktaki ısı çok yükselir ve sibop yakar.(Genellikle 2-3 no'lu silindirlerde yeterli soğutma sağlamadığı durumlarda).
DİKKAT : Bu nedenlede üretici yaptığı programlada hangi viteste olursa olsun 6000 d/dk da motor gazı kesecek şekilde ayarlamıştır, bu devrin üstüne çıkamazsınız. Bu durumu bilmezseniz uzun yolda size büyük sıkıntı yaratabilir)
Makul sınırlar içinde temiz kullanılan bu tip motorlarda 300.000 km' yi devirenleride gördüm, 20-60.000 km civarında kısmi revizyona gidenide gördüm.
Motoru çalıştırın. İlk anda bir sarsıntı olabilir, hatta eksozdan kısa süren bir çiğ benzin kokusuda alacaksınız. Bunlar normal ve önemsizdir. Yaklaşık 10-15 sn sonunda ister yaz ister kış olsun, motor sessiz ve sarsıntısız çalışmaya başlaması gerekir, ilk anda araç bilgisayarının 100 km/h yakıt harcama sayfasında 1.2-1.1 lt rölanti benzin harcaması görünür, sonra giderek 0.5-0.6 lt aralığına düşmesi gerekir, düşmüyorsa hafif gaza dokunun düşecektir. Bu arada ısı göstergesi tam ortada olmalıdır.
5. Yola çıkın, direksiyon son derece yumuşak olmalıdır ve sürrat arttıkça sertleşmelidir. Düz yolda sola sağa çekmemelidir. Kasislerde amortisör yerlerinden ses gelmemelidir. Araç kasislerden geçerken altını(Eğer Karter koruma sacı varsa) vurmamalıdır, beşik hareketi yapmamalıdır (Amortisör sorunu) Bu araçlarda kronik bir sorun kapı gıcırtılarıdır ve model yılına göre farklı nedenlerden oluşur, Sinirinizi bozmuyorsa aldırmayacaksınız bu tip seslere ! Araç yolda gezmemelidir.(geziyorsa Fişeklik -Rot başları-rot ayarı sorunları) Direksiyon normal hızda sert olmamalıdır. Direksiyon hidrolik kutusuna baktırın hidroliği tam olmalı . VW grubunda en çok rastlanan sorunlardan biri bu hidrolik direksiyon sorunudur. Bunu en güzel karanlıkta yada gündüz 2 kişiyle ufak bir testle anlarsınız. Motor çalışırken direksiyonu sağa sola çevirin farlarınızın ışığı azalıp çoğalıyorsa %70 ihtimalle direksiyon kutusunda bir sorun vardır. Far ışığının az yada çok azalması çoğalması kutudaki problemin derecesini belirler. Normalde Motor çalışmazken bile bu ışık azalması-çoğalması ya hiç olmaması veya çok az hissedilir olması gerekir. Motor kapalı iken bu dalgalanma çok daha fazla oluyorsa aracın aküsü de ya az şarjlı yada ömrü bitmek üzere demektir.
6. VW grubunu tipik ve kronik sorunu otomatik cam indiren sistemde plastik benzeri yatağın (Borunun) tam dipten kırılmasıdır. Özellikle ön cam krikolarını kontrol edin çok rahat, zorlanmadan, ses yapmadan çalışması gerekir.
7. Açıkçası ben servislerde yapılan ve PC ile yapılan Motor testlerine pek güvenmiyorum. Kendi aracımda üstelik mega-süper bakımlı olduğu halde 30.000 km. de sibop yakması nedeniyle yerli yabancı bir çok kaynaktan araştırma yaptım. Belki Türkiye'de özellikle Opel ve VW servislerinde sayısını unuttuğum ustalarla sohbetlerim oldu. Bir çok arıza zaten size sorunu bir şekilde belli ediyor ve servise gidiyorsunuz. İyi ustalar zaten bu testi yapmadan sorunu ellerini ilk attığı yerde buluyor. Sebep sonuç ilişkisini, bu cihazlarla yapılan testte doğruluyor. Sadece O kadar. Ancak sibop-sekmanla ilgili sorunlar başlangıçta size hiç bir belirti vermiyor. Taki silindir basıncı bu tip motorlarda 100 lb/inch2 altına düşene kadar PC her şeye "normal" diyor. Bende sorunlar başladığında yapılan kompresyon ölçümünde 3 no' lu silindir 88 diğerleri 141-138 lb/inch2 çıktı ki bu problem ortaya çıktığında arıza kendisini, rölantide sarsıntılı çalışma,güç düşüklüğü, fazla yakıt harcama ve 90 km/h üstünde içeriye çiğ benzin kokusu girmesiyle belli etmişti. Üstelik aracı Ekim 2010 ayı başında bakıma götürüp tüm kotrolları yaptırmıştım ve hiçbir sıkıntıda yoktu. Sorun 3 Aralıkta başlamıştı ki o sırada bakım sonrası yaptığım km yaklaşık 1500 km idi.(Bu arada her zaman sibop yakma veya sekman kırma veya ağızlarının bir hizaya gelmesi nedeniyle bu tip belirtiler ortaya çıkmaz. Bujilerden birinin üstündeki indüksiyon bobini yandığında da yada bujiden şaseye atlamalar başlarsa (kısa devre), bu 4 belirti aynen ortaya çıkar(Bizzat yaşadım)
 
Çok uzun oldu ve aslında 2. el araç almak genelde oldukça riskli bir iştir. Daha söylenecek-bakılacak çok şey var ,
DAHA ARACI FORKLİFT İLE KALDIRIP ARACIN ALTINA BAKMADIK, KARTER KORUMA SACI VARMI YOKMU? BAKMADIK, FREN, EL FRENİ SİSTEMİNE BAKMADIK, DİSKLER VE DİSK BALATALARI HİDROLİK-ARKA FREN KAMPANA VE BALATALARI NE DURUMDA BAKAMADIK., ARACIN LASTİKLERİNİN DOT TARİHİ (İMALAT YILI) BAKMADIK LASTİK İZ DERİNLİĞİNİ ÖLÇMEDİK 5 MM DEN AZ İSE TÜV ALAMAZSINIZ, 5 YAŞINDAN FAZLA İSE 4 MEVSİM LASTİKLER TURŞU BİDONUN PLASTİĞİ GİBİ OLUR. SERTLEŞİR, ARACI TOZLU YOLDAYMIŞ GİBİ KAYDIRI, ISLAK ZEMİNDE ADETA BUZUN ÜSTÜNDE GİBİ HİSSEDERSİNİZ.KAZAYA NEDEN OLURSUNUZ, ARACINIZ MUAYENEDEN GEÇEMEZ) BENZER VB. BİR ÇOK ŞEYE BAKAMADIK. ARTIK BUNLARI DA BAKTIRACAĞİNİZ USTAYA BAKTIRMAK, SORMAK LAZIM, AÇIKÇASI BEN YORULDUM.:)
Ama bu 7 madde önemli noktalar, hele hele satan kişi "2 kapı değişti" derse insanın aklına çok şey gelir. Kapıların değişmesi aslında bir çok ayrıntığı gizler ve üstünü örter. Veya aracı satan kişi çok titiz bir tiptir benim gibi, gözüm rahatsız olacağına, "cebim" rahatsız olsun der, belkide gereksiz yere kapıları da değiştirmiş olabilir. Bizde gereksiz yere "şeytanın avukatlığına" soyunmuşuzdur.
Kolay gelsin.
 
Unuttum. Aracın farlarına bakarsanız Araç "Ambient" modeli, ancak aracın çelik jantları çıkarılmış saç jant takılı. Üstünde pek fark edemedim, belki orjinal kapak var. Nedenini bilemem ama görünen durum bu.
Araç temiz çıkarsa ve almaya karar verirseniz bence mutlaka pazarlık edin, Arka silecek, arka stop, jantlar, hatta alacağınız sağlık çantası, yangın söndürücü, belki lastik değişimi gerekebilir, vb eksiklikler size epey masraf açar. Aracı trafik muayenesinden geçiremeyebilirsiniz.

Abi maşaAllah, maşaAllah, maşaAllah...
Eğer bulunduğum yere yakın olsanız araç göstermeye ilk sizden randevu alırdım... Araba alacaklara müthiş bilgiler, teşekkürler... Ama nasıl denir; İkinci el araba almaktan ürkdüm doğrusu...


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Üstadım yine herzaman ki gibi döktürmüş maaşallah. Çok merak ediyorum bu bilgi birikimin kaynağı profesyonellik mi yoksa tamamen merak mı?

Ama bide dikkatimi çekti eğer bu kadar 2. el araç alım satımında inceleme yaparsak piyasada alınacak araba bir elin parmaklarını geçmez. İmkanlar el verse en iyisi sıfır araba almak..

Son olarak 1.2 motor o kasayı nasıl çeker bilemiyorum. 1.4 sedan benzinli sahibi olarak genel hantallık şikayetini dikkate almanızı öneriyorum. Fiyatta mutlaka pazarlık yapılması gerekir bence...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;413009
Üstadım yine herzaman ki gibi döktürmüş maaşallah. Çok merak ediyorum bu bilgi birikimin kaynağı profesyonellik mi yoksa tamamen merak mı?
 
Ama bide dikkatimi çekti eğer bu kadar 2. el araç alım satımında inceleme yaparsak piyasada alınacak araba bir elin parmaklarını geçmez. İmkanlar el verse en iyisi sıfır araba almak..
 
Son olarak 1.2 motor o kasayı nasıl çeker bilemiyorum. 1.4 sedan benzinli sahibi olarak genel hantallık şikayetini dikkate almanızı öneriyorum. Fiyatta mutlaka pazarlık yapılması gerekir bence...
,
 
@biHEmta,
Kesinlikle profesyonel değilim sadece zaman içinde yenilen KAZIK' ların bileşkesi diyelim. Birde belki işim gereği iyi gözlemci sayılırım. Aslında dediğim gibi bakılması gereken yerlerin hemen hemen %70 kadarını yazdım. Elbette göz ardı edilecek şeylerde vardır. Ancak işçilik çok para tutuyor, Malzemeyi uygun yerlerden temin edebiliyorsunuz ama iş, o malzemeyi yerleştirmeye kaldımı resmen adamı yiyorlar Özellikle servislerde her iş ayrı ayrı saat üzerinden değerlendiriliyor. Aslında kaporta öncelikli olmalı mümkünse sıfır hatalı yada kasanın dengesini bozabilecek darbeli olmamalı. Çamurlular aslında önemli değil denir. Alt tarafı komple yenisiyle değişir denir. İyide sacın altında kaplı  (orjinalinde) bir çeşit teflon kaplamayı ne yapacağız? Unutmayalım, hiç bir kaporta, görünen üst yüzeyden çürümez. kaynak-ısı ile çekiçlenmiş bir çamurluk sacının altındaki kaplı taş ve darbelerden koruyan tabaka bitmiştir, kalırsınız oksijenide gitmiş DKP saca. Eğer komple değiştirirsenizde sacı depo-rafta beklerken okside olmasın gerekçesiyle atılmış siyah boyaya kalırsınız. Eğer altına şöle bir laf ola beri gele son kat yada astar boya atılmışsa 1 sene kadar zaman kazanırsınız, şanslısınız. Çoğu sanayi ustası yapmaz bile. Baktınız ön yada arka amortisörlerden biri YOLCU. Bu meret tek değişmezki mutlaka çift değiştirmelisiniz. Skoda olsun Seat olsun Hatta AUDİ, hepsi parçada aynı VW rafını kullanıyor. Fabiada eğer pencere krikosu sorunsa tüm bu markalarıon benzer kasalarında aynı sorun var. Bakım kitabına bakarsanız araçta kullanılan tüm lastik aksama 5 yıl ömür biçilmiş.Resmen 5.5 yılda bende tüm lastikaksam- fişeklikler değişti. Arka sol amortisör lastik takozdan ses gelmeye başiladı. Şimdi gitsem başlayacaklar yok helezonda gidik, açtırsak fazla gitmez, kapanmış, sağ yada sol amortisör kötü değiştirelim Gitti en az 700-800 belki 1000 TL Bir tıkırtı nelere mal oluyor? Kısacası benim 99 Felicia' da 125.000 km yaptım. Sadece 90.000 civarıydı ön 2 amortisör değişti birde 4 lastik. VW sonrası açıkçası konfor arttı ama servisin elide benim cepten hiç çıkmadı.
1.4 benzinli hantallığına gelince, aynen katılıyorum. Ancak bu hantallık tamamen gaz pedalının elektronik yapısından dolayısıyla programlamadan kaynaklanıyor. Aracı ilk aldığımda neredeyse tüm vergileri yakıp aracı iade edecektim. Benim 1.3 Feliciada gaza 2-3. viteste yüklendiğimde araç ok gibi fırlardı. Bu sistemde ise "Fabia, yok öle 3 paraya 5 köfte" diyor. Beyin dedikleri alet (!) nasıl programlandı ise öyle hareket ediyor. Ya hiç riske girmeyeceksiniz, Tekaüt amcalar gibi araç kullanacaksınız Yada yarım debriyaj o da kısa vade de yada 35-40.000 de debriyaj baskı balata değiştirirsiniz. O hele 6000 d/dk da gaz kesmesi yok mu? inanılmaz bir garabet.
1.2 HTP motora gelince baz model HB de ve uygun test pisti şartlarında aracın 100 km hızlanması ~15,9 sn, 63 hp yi 5400 d/dk ve 112 Nm' yi 3000 d/dk elde edebildiğine, üstelikte araç ağırlığının 1135 kg olduğu da  düşünülürse, oturup bir defa daha düşünmek lazım. Ha (!) bu ağırlıkta 1.3 Multijet TDi motor olsa tadından yenmezdi ama kişisel olarak bu motorla alıcıya ucuz bir seçenek sunulmasından başka bir neden göremiyorum. Tabi ben bu değerlendirmeyi 2006 yılında kendi aracımı aldığımda yapmıştım. Şimdi bu motoru YETİ' de 1.2 TSI olarak gördüm, üstelik 105 BG ve bir benzinli motor için 175 Nm/d-dk. Neden fabia' ya uygulanmamıştır, uygulansa herhalde Fabia HB baz fiyatı herhalde 38-40.000 TL filan olacak. Yeti' de 45.000 TL olduğuna göre. Gerçi bu motor değerleri kağıt üstünde mükemmel değerler ve üstelik yakıt değerleride bir miktar düşürülmüş. Ancak  yine turbo nedeniyle LPG takılamıyor diye biliyorum. 1.4 motorun 122 ve 160' lık seçenekleri var TSI vs. ama sonuçta kullananların birleştikleri tek nokta araca ağırlık bindimi yada şehir içi tüketimi "AYVA" diyorlar. Çünkü bu gücün önemli bir kısmını aracın neredeyse 1.5 tonluk ağırlığı için kullanıyorsunuz, ki bu bana hiç te pratik gelmiyor. Üstelik bildiğim kadarıyla TURBO nedeniyle LPG' de taktıramıyorsunuz. (Oktavia, Super-B ve Passat için)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;412972
ben de belirtmeyi unutmuşum, bu araç ambiante değil, classic, yani alaşım jant zaten olmamalı ve dikiz aynalarıyla far çerçevesi siyah olmalı...
@hetepe.
2. defa baktığımda farlarda siyahmış, bana kromaj gibi geldi ayrıca yan aynalara da dikkat etmemişim. Doğrusunuz, İlan yanlış, araç doğrudan CLASSIC !


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;413228
...1.2 HTP motora gelince baz model HB de ve uygun test pisti şartlarında aracın 100 km hızlanması ~15,9 sn, 63 hp yi 5400 d/dk ve 112 Nm' yi 3000 d/dk elde edebildiğine, üstelikte araç ağırlığının 1135 kg olduğu da  düşünülürse, oturup bir defa daha düşünmek lazım. Ha (!) bu ağırlıkta 1.3 Multijet TDi motor olsa tadından yenmezdi ama kişisel olarak bu motorla alıcıya ucuz bir seçenek sunulmasından başka bir neden göremiyorum...
1.2HTP tamamıyle şehiriçi sakin kullanımlar için üretilmiş bir motor. Dişli oranları da zaten bu amaca yönelik olarak düzenlenmiştir.
Alıntı yapılan: Picasso;413228
...Şimdi bu motoru YETİ' de 1.2 TSI olarak gördüm, üstelik 105 BG ve bir benzinli motor için 175 Nm/d-dk. Neden fabia' ya uygulanmamıştır...
Fabia II' de 1.2TSI motor uygulandı. Hatta 7 ileri DSG şanzımanla birlikte. İrfan' ın arabasının aynısı yani.:wnk:
Alıntı yapılan: Picasso;413228
...turbo nedeniyle LPG takılamıyor diye biliyorum...
LPG uygulanamamasının nedeni turbo olması değil FSI motor olması.:wnk:
Alıntı yapılan: Picasso;413228
1.4 motorun 122 ve 160' lık seçenekleri var TSI vs. ama sonuçta kullananların birleştikleri tek nokta araca ağırlık bindimi yada şehir içi tüketimi "AYVA" diyorlar. Çünkü bu gücün önemli bir kısmını aracın neredeyse 1.5 tonluk ağırlığı için kullanıyorsunuz, ki bu bana hiç te pratik gelmiyor...
Sıkça işyerinin Jetta 1.4TSI 122HP aracını kullanıyorum. Şehiriçi veya dışı hiç de ayva tabir ettiğiniz bir duruma düşmüyor. Tamam DSG şanzıman ataklıkta, tüketimde, ...vs.' de çok etkili ancak aracın genel tüketim ortalaması 7,6 ilâ 8,5lt/100km arası değişiyor ve üstelik kısa mesafe kullanım, sık kontak kapat-aç yapılıyor ve asla "tüketim az olsun, aman dikkat edeyim" denilmiyor kullanılırken.:wnk:


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
@Uğura@k@r,
Düzeltmeleriniz için teşekkürler. Baştada ifade etmiştim 2006 yılında aracı değiştirirken yaptığım araştırmaya göre değerlendirmelerimdi. 1.4TSI 122HP için yüksek tüketim değerlerinin yakınlarımın kullandıkları VW Passat(2010 Sonu) ve Super-B 2012 Mod. için vermiştim. Ortalama Ankara şehir içi tüketimini 9.5 lt altına düşüremediklerini,servislerinde bunu normal kabul ettiklerini ve LPG taktıramadıkları içinde ilk fırsatta satıp yada takasla 1.6 Dizel'e geçmeyi düşündüklerini ifade ediyorlar. Zaten uzun yol performansından genellikle bir şikayetleri yok. Bu kişilerde en az 25 yıllık VW kullanıcısıdırlar hatta hastasılar. Aslında kişiler aracı alırken firmalarca verilen teknik değerleri yakalayamamaktan yada yaklaşamamaktan şikayetçiler bence ve kanımca burada bu fazla tüketime neden araçların ağırlıklarıda dikkate alınmalı. Konu ettiğiniz Jetta' nın boş ağırlığı ~1300 kg. Passat ise 1470 kg arada 170 kg fark var. Passat Variant' ta ise fark 200 kg yaklaşıyor.(hepsinde ek aksesuarlara göre 5-20 kg fark ediyor) Hatta bu motorun Fabia II HB'de (Var mı, açıkçası ilgilenmediğim için bilmiyorum) bir hayli düşük yakıt değerlerine 100 km hızlanmada 10 sn altında değerlere sahip olabilir.
Bilgilendirmeleriniz için tekrar teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2012, 12:38:54 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Fabia II HB'de 1.4 TSI motor var, vRS seçeneğinde, ama 180 bg olanı, 6.5 sn 0-100 km hızlanması var, katalog değeri değil, canlı canlı test verisi  :)
 
 
1.2 TSI aracımla 0-100 verisi 8.4 sn olarak gördüm OBDII portuna bağlı cihaz ve yazılım yardımıyla, katalogda 10.1 sn veriyor, 2 sn. büyük fark  :D
 
Bilgin Bey'in dediği gibi küçük araçta güçlü motor harika tüketim verileri sunuyor, otoyolda 4.2 ortalama değerim var, 50 km gidiş, aynı yolu dönüş gibi bir parkurda, tabi bunda 7 ileri şanzıman olmasının büyük payı var.


Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Bilgin Bey şiir yazmış okurken kendimden geçtim :)