Üstadım yine herzaman ki gibi döktürmüş maaşallah. Çok merak ediyorum bu bilgi birikimin kaynağı profesyonellik mi yoksa tamamen merak mı?
Ama bide dikkatimi çekti eğer bu kadar 2. el araç alım satımında inceleme yaparsak piyasada alınacak araba bir elin parmaklarını geçmez. İmkanlar el verse en iyisi sıfır araba almak..
Son olarak 1.2 motor o kasayı nasıl çeker bilemiyorum. 1.4 sedan benzinli sahibi olarak genel hantallık şikayetini dikkate almanızı öneriyorum. Fiyatta mutlaka pazarlık yapılması gerekir bence...
,
@biHEmta,
Kesinlikle profesyonel değilim sadece zaman içinde yenilen KAZIK' ların bileşkesi diyelim. Birde belki işim gereği iyi gözlemci sayılırım. Aslında dediğim gibi bakılması gereken yerlerin hemen hemen %70 kadarını yazdım. Elbette göz ardı edilecek şeylerde vardır. Ancak işçilik çok para tutuyor, Malzemeyi uygun yerlerden temin edebiliyorsunuz ama iş, o malzemeyi yerleştirmeye kaldımı resmen adamı yiyorlar Özellikle servislerde her iş ayrı ayrı saat üzerinden değerlendiriliyor. Aslında kaporta öncelikli olmalı mümkünse sıfır hatalı yada kasanın dengesini bozabilecek darbeli olmamalı. Çamurlular aslında önemli değil denir. Alt tarafı komple yenisiyle değişir denir. İyide sacın altında kaplı (orjinalinde) bir çeşit teflon kaplamayı ne yapacağız? Unutmayalım, hiç bir kaporta, görünen üst yüzeyden çürümez. kaynak-ısı ile çekiçlenmiş bir çamurluk sacının altındaki kaplı taş ve darbelerden koruyan tabaka bitmiştir, kalırsınız oksijenide gitmiş DKP saca. Eğer komple değiştirirsenizde sacı depo-rafta beklerken okside olmasın gerekçesiyle atılmış siyah boyaya kalırsınız. Eğer altına şöle bir laf ola beri gele son kat yada astar boya atılmışsa 1 sene kadar zaman kazanırsınız, şanslısınız. Çoğu sanayi ustası yapmaz bile. Baktınız ön yada arka amortisörlerden biri YOLCU. Bu meret tek değişmezki mutlaka çift değiştirmelisiniz. Skoda olsun Seat olsun Hatta AUDİ, hepsi parçada aynı VW rafını kullanıyor. Fabiada eğer pencere krikosu sorunsa tüm bu markalarıon benzer kasalarında aynı sorun var. Bakım kitabına bakarsanız araçta kullanılan tüm lastik aksama 5 yıl ömür biçilmiş.Resmen 5.5 yılda bende tüm lastikaksam- fişeklikler değişti. Arka sol amortisör lastik takozdan ses gelmeye başiladı. Şimdi gitsem başlayacaklar yok helezonda gidik, açtırsak fazla gitmez, kapanmış, sağ yada sol amortisör kötü değiştirelim Gitti en az 700-800 belki 1000 TL Bir tıkırtı nelere mal oluyor? Kısacası benim 99 Felicia' da 125.000 km yaptım. Sadece 90.000 civarıydı ön 2 amortisör değişti birde 4 lastik. VW sonrası açıkçası konfor arttı ama servisin elide benim cepten hiç çıkmadı.
1.4 benzinli hantallığına gelince, aynen katılıyorum. Ancak bu hantallık tamamen gaz pedalının elektronik yapısından dolayısıyla programlamadan kaynaklanıyor. Aracı ilk aldığımda neredeyse tüm vergileri yakıp aracı iade edecektim. Benim 1.3 Feliciada gaza 2-3. viteste yüklendiğimde araç ok gibi fırlardı. Bu sistemde ise "Fabia, yok öle 3 paraya 5 köfte" diyor. Beyin dedikleri alet (!) nasıl programlandı ise öyle hareket ediyor. Ya hiç riske girmeyeceksiniz, Tekaüt amcalar gibi araç kullanacaksınız Yada yarım debriyaj o da kısa vade de yada 35-40.000 de debriyaj baskı balata değiştirirsiniz. O hele 6000 d/dk da gaz kesmesi yok mu? inanılmaz bir garabet.
1.2 HTP motora gelince baz model HB de ve uygun test pisti şartlarında aracın 100 km hızlanması ~15,9 sn, 63 hp yi 5400 d/dk ve 112 Nm' yi 3000 d/dk elde edebildiğine, üstelikte araç ağırlığının 1135 kg olduğu da düşünülürse, oturup bir defa daha düşünmek lazım. Ha (!) bu ağırlıkta 1.3 Multijet TDi motor olsa tadından yenmezdi ama kişisel olarak bu motorla alıcıya ucuz bir seçenek sunulmasından başka bir neden göremiyorum. Tabi ben bu değerlendirmeyi 2006 yılında kendi aracımı aldığımda yapmıştım. Şimdi bu motoru YETİ' de 1.2 TSI olarak gördüm, üstelik 105 BG ve bir benzinli motor için 175 Nm/d-dk. Neden fabia' ya uygulanmamıştır, uygulansa herhalde Fabia HB baz fiyatı herhalde 38-40.000 TL filan olacak. Yeti' de 45.000 TL olduğuna göre. Gerçi bu motor değerleri kağıt üstünde mükemmel değerler ve üstelik yakıt değerleride bir miktar düşürülmüş. Ancak yine turbo nedeniyle LPG takılamıyor diye biliyorum. 1.4 motorun 122 ve 160' lık seçenekleri var TSI vs. ama sonuçta kullananların birleştikleri tek nokta araca ağırlık bindimi yada şehir içi tüketimi "AYVA" diyorlar. Çünkü bu gücün önemli bir kısmını aracın neredeyse 1.5 tonluk ağırlığı için kullanıyorsunuz, ki bu bana hiç te pratik gelmiyor. Üstelik bildiğim kadarıyla TURBO nedeniyle LPG' de taktıramıyorsunuz. (Oktavia, Super-B ve Passat için)