Soğuk startta motorlar jikle konumunda yani zengin karışımla çalışırlar ve yeni nesil motorlar hafif bir ısınasıya kadar biraz yüksek devirde çalışırlar.
Bana kalırsa soğuk startta bir şekilde ya yakıt olması gerekenden fazla geliyor ya da hava olması gerekenden daha az geliyor ve motor boğularak çalışıyor. Dediğim gibi hafif ısınınca da bu sarsıntıyı artık yapmıyor. Gün içerisinde de o hafif ısınma zaten sağlandığı için gene yapmıyordur.
Benzerini Favorit' imde yaşamıştım, fazla kapanan jikle kelebeği nedeniyle. Hava az geldiği için sarsıntılı çalışıyordu. Ayardan sonra düzeldi.
Yukarıda da söylemiş, gene benzerini İrfan, Roomster aracında yaşamıştı. Yakıt pompası nedeniyle fazla gelen yakıt normale dönünce hiç bir sıkıntı kalmamıştı.