škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rodaj ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 7373737373

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar arabama  İnşallah 2 güne kadar kavuşuyorum aklıma takılan birkaç soru var cevaplarsanız sevinirim

1. İlk yakıtı 97 oktan mı 95 oktanmı almalıyım, shell kullanmayı düşünüyorum
 Shell in  V-POWER olan  yakıtınımı yoksa Full save mi kullanmalıyım?
bu arada opet veya petrol ofisi hakkında görüşleriniz nelerdir?

2. sorum ise sürüş konusunda kullanma klavuzu şu şekide anlatmış


İlk 1.500 kilometre ve sonrası
Yeni motor
İlk 1.500 kilometrede motor mutlaka alıştırılmalıdır 1.000 kilometreye kadar
-    Takılmış olan vitese ait azami hızın 3/4'ünden daha hızlı gitmeyiniz, yani izin verilen azami motor devrinin 3/4'üne kadar.
-    Tam gaz vermeyiniz.
-    Yüksek motor devirlerinden kaçınınız.
-    Aracı römork ile birlikte kullanmayınız.
1000 ile 1 500 kilometre arası
-    Sürüş gücünü takılmış olan vitesin tam hızına kadar yavaş yavaş yükseltiniz, yani izin verilen en yüksek devir sayısına kadar.
Motor, eğer tüm hareketli parçalar birbirine alıştıysa, ilk kullanım saatlerinde daha sonraya nazaran daha fazla sürtünme gösterir. İlk 1.500 kilometredeki sürüş tarzı bu alıştırma işleminin kalitesini belirler.
Alıştırma süresinden sonra da aracı hiç birzaman gereksiz yüksek motor devirlerinde sürmemelisiniz. İzin verilen azami motor devri kilometre saatinin skalasındaki kırmızı bölgenin başlangıcı ile işaretlenmiştir. Düz şanzımanlı araçlarda en geç kırmızı bölgeye ulaşınca bir üst vitese geçiniz. Hızlanma durumundaki (gaz verme) olağan dışı yüksek motor devir sayılan, otomatik olarak sınırlandırılır, ancak motor yanlış vites küçült¬meden kaynaklanan yüksek devir sayılarına karşı korunmaz, böylece devir sayısındaki ani yükselme izin verilen azami devir sayısını geçebilir ve motora zarar verebilir.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
95 oktandan şaşma, önerilen de odur benzin deposu kapağında yazar.
 
Motor yeniyken ne redline yap ne de çok düşük çevirttir, tatlı tatlı sıkıştır
Frenler zayıftır ilk 500 km, sonrasında adam olmaya başlar


Çevrimdışı 7373737373

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 7373737373;413251
2. sorum ise sürüş konusunda kullanma klavuzu şu şekide anlatmış


İlk 1.500 kilometre ve sonrası
Yeni motor
İlk 1.500 kilometrede motor mutlaka alıştırılmalıdır 1.000 kilometreye kadar
-   Takılmış olan vitese ait azami hızın 3/4'ünden daha hızlı gitmeyiniz, yani izin verilen azami motor devrinin 3/4'üne kadar.
-   Tam gaz vermeyiniz.
-   Yüksek motor devirlerinden kaçınınız.
-   Aracı römork ile birlikte kullanmayınız.
1000 ile 1 500 kilometre arası
-   Sürüş gücünü takılmış olan vitesin tam hızına kadar yavaş yavaş yükseltiniz, yani izin verilen en yüksek devir sayısına kadar.
Motor, eğer tüm hareketli parçalar birbirine alıştıysa, ilk kullanım saatlerinde daha sonraya nazaran daha fazla sürtünme gösterir. İlk 1.500 kilometredeki sürüş tarzı bu alıştırma işleminin kalitesini belirler.
Alıştırma süresinden sonra da aracı hiç birzaman gereksiz yüksek motor devirlerinde sürmemelisiniz. İzin verilen azami motor devri kilometre saatinin skalasındaki kırmızı bölgenin başlangıcı ile işaretlenmiştir. Düz şanzımanlı araçlarda en geç kırmızı bölgeye ulaşınca bir üst vitese geçiniz. Hızlanma durumundaki (gaz verme) olağan dışı yüksek motor devir sayılan, otomatik olarak sınırlandırılır, ancak motor yanlış vites küçült¬meden kaynaklanan yüksek devir sayılarına karşı korunmaz, böylece devir sayısındaki ani yükselme izin verilen azami devir sayısını geçebilir ve motora zarar verebilir.



burada anlatılmak istenen ilk 1000 km de her vitesin hızının mı 3/4 ü yoksa devir saatinde kırmızı çizgiye kadar olan kısmın 3/4 ümü?
kısaca hangi viteste hangi hıza kadar hangi devire kadar müsadem var :D

birde 1000-1500 arası her viteste kırmızı bölgeye kadar basınmı demek istiyor yada kırmızı bölgenin içindede sonu kadar gidinmi demek istiyor?

yardımcı olursanız sevinirim


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
ben benzinlide 95 oktan po ve opet; dizelde po kullanıyorum. benzinlide shell katkılı iyi gelmedi bıraktım almayı. motoru devirli kullanma zorlama alışsın. 3000 deviri geçme. bu dediğim 4 ve üst vitesler için hatta 4'de 2500'ü geçme
« Son Düzenleme: 04 Aralık 2012, 21:57:42 Gönderen: YEKE »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Devirli kullanma kırmızı bölgeden uzak dur günlük nasıl kullanıyorsa ş.içinde aynen öyle kullan.Motor biraz alıştıktan sonra yavaş yavaş sıkıştırırsın sağır kalmamış olur.Tekrardan hayırlı olsun benzin olarakta opet tavsiye ederim 95 den başka yakıt alma.98 eski tip motorlarda çekişi düşürüyor..


Çevrimdışı 7373737373

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;413253
95 oktandan şaşma, önerilen de odur benzin deposu kapağında yazar.
 
Motor yeniyken ne redline yap ne de çok düşük çevirttir, tatlı tatlı sıkıştır
Frenler zayıftır ilk 500 km, sonrasında adam olmaya başlar

anladığım kadarıyla irfan hocam devir saati kırmızı bölgeye ilk 1000km ulaşmasın demek istiyorsunuz
peki 1000-1500 e kadar her viteste kırmızı bölgeye ulaştırılmalımı?

Alıntı yapılan: YEKE;413256
ben benzinlide 95 oktan po ve opet; dizelde po kullanıyorum. benzinlide shell katkılı iyi gelmedi bıraktım almayı. motoru devirli kullanma zorlama alışsın. 3000 deviri geçme. bu dediğim 4 ve üst vitesler için hatta 4'de 2500'ü geçme

shell in yakıtı daha uzun götürüyor diyorlardı, sizin ne gibi probleminiz oldu opet mi kullanmalıyım?

Alıntı yapılan: kadir_;413257
Devirli kullanma kırmızı bölgeden uzak dur günlük nasıl kullanıyorsa ş.içinde aynen öyle kullan.Motor biraz alıştıktan sonra yavaş yavaş sıkıştırırsın sağır kalmamış olur.Tekrardan hayırlı olsun benzin olarakta opet tavsiye ederim 95 den başka yakıt alma.98 eski tip motorlarda çekişi düşürüyor..

teşekkür ederim hocam
sağır kalmaması için bilinen bir yöntem varmı?


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
titreme yapıyordu, arabanın devrini düşürüyordu. bu sebeple mi bilmem enjektörler tıkandı. birini patlattı. komple yeniledim.


Çevrimdışı 7373737373

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;413262
titreme yapıyordu, arabanın devrini düşürüyordu. bu sebeple mi bilmem enjektörler tıkandı. birini patlattı. komple yeniledim.


şikayet edince kabul gören bir garantileri yokmu ? geçmiş olsun:(


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
bilmiyorum hiç üstelemedim. sigortayı bile ödediğim halde hiç kullanmam. Allaha şükür ciddi bir kazam olmadı. opet veya po kullandığımdan beri güzel performans yakalıyorum. yakıt tasarrufunu bilmiyorum. sadece saf olan iyidir yaklaşımını benimsiyorum. gerçi bilmiyorum bunlarda da var mı katkı ama arabama iyi geliyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30144
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ben 3. skodamı kullanıyorum, daha hiç birinde bir kez dahi olsa motor devrini kırmızıya sokmadım  :)
 
Boş bir vaktinde şu mesajı oku derim
 
http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/


Çevrimdışı 7373737373

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;413292
Ben 3. skodamı kullanıyorum, daha hiç birinde bir kez dahi olsa motor devrini kırmızıya sokmadım  :)
 
Boş bir vaktinde şu mesajı oku derim
 
http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/


teşekkür ederem irfan hocam yararlı bilgiler içeriyor


Çevrimdışı Yuhanna

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Öncelikle hayırlı olsun, arabamı aldığımda bende ilk 1000-1500Km de yol bilgisayarının vites desteğine uygun kullandım (2000 li devirlerde) daha sonra 2500-3000 devirlerde değiştirmeye başladım. 1500Km geçince de uygun bi yolda aracı 150-160km'lere çıkarttım 4000-4500 devirlerde. Yakıt konusuna gelince PO 95 Oktan kullanıyorum, çok zorunlu olduğumda bi iki kere değiştirdim onda da aracın devri düştü.