škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel Partikül Filtresi İçin yardımınıza itiyacım var

lezgin · 37 · 39315

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lezgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Yeti greenline aracım daha 8.400 km olmasına rağmen ve en az 6.000 km si uzun yolda yapılmasına rağmen dün akşam partikül filtresi lambası yandı.kullanma kılavuzuna göre 4. vites ve 2000 devirde sabit 50 km yol yaptım ve düzelmedi filtre boşalmadı.skoda merkezi aradım servise gelin biz boşaltalım dediler.bu sabah servise gittim 2-3 saat sürer siz burda boşuna beklemeyin dediler.ama ayrılmadım ordan işlemi görmek için. Ve işlemi gördüm.Aracı bilgisayara bağlayıp motor yazılımı yükleyip lambayı söndürdüler.arabayı çalıştırmadılar bile ve filtre boşaltıldı dediler.Benim merak ettiğim araba çalışmadan sadece yazılımla nasıl boşalır bu filtre. beniim bildiğim yüksek ısıyla yakılarak boşaltılır.Acaba servis beni başından mı attı.yardım ederseniz sevnrim.şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Acaba DPF temizdi de sadece yazılımsal bir sorun mu (uyarı hatası) vardı?
 
Yoksa o filtre sadece sizin yazdığınız şekilde temizlenir


Çevrimdışı lezgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;414342
Acaba DPF temizdi de sadece yazılımsal bir sorun mu (uyarı hatası) vardı?
 
Yoksa o filtre sadece sizin yazdığınız şekilde temizlenir


yazılım olduğunu sanmıyorum çünkü bilgisayarda partikül miktarı 2 gram yazıyordu.sonra usta yazılımla onu 0 gram yaptı ve boşalttım dedi.böyle boşalacağını sanmıyorum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bence trafiksiz bir yola çıkıp (ya da bir yere giderken) kılavuzda yazanı yapın, hatta ara ara devri 2000'den de yüksek tutun, o sıcaklıkla DPF temizlenir.
 
Baktınız hala uyarı veriyor başka bir sorun var demektir, o zaman sağlam bir fırça atma vaktidir


Çevrimdışı lezgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;414345
Bence trafiksiz bir yola çıkıp (ya da bir yere giderken) kılavuzda yazanı yapın, hatta ara ara devri 2000'den de yüksek tutun, o sıcaklıkla DPF temizlenir.
 
Baktınız hala uyarı veriyor başka bir sorun var demektir, o zaman sağlam bir fırça atma vaktidir


dün dediğinizi yaptım 50 km boyunca sonra bakyım sönmyo 170 çıktım yine sönmedi.bakalım bi daha olursa servisle çok kötü bozuşuruz.



Çevrimdışı lezgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Acaba başına bu durumun aynısı gelen arkadaşlar var mı forumda ?


fabialife

  • Ziyaretçi
DTF doldu ve lambası yandı, normal şekilde şehir içinde kullanmaya devam etmenin ne gibi sakıncası var arkadaşlar?


Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Çok Isınırsa Allah Korusun Yangın Bile Çıkabilir. Ama Tabiki Bu Kıyamet Senaryosu Gibi Bişey Oluyor :) En Son Nokta Yani.

Bazı Markalardada DPF Deki Kurumların Yanması İçin Yüksek Devirde Kullanılması Öneriliyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
İyice ısınınca o oluşan sıcaklıkla kurumlar dağılıyor ve kendini temizliyor, başka bir hikayesi yok, bildiğim kadarıyla.


fabialife

  • Ziyaretçi
kardeşim arabanın canı sıkılınca; işin yok bu yakıt pahalılığında sırf arabanın canı sıkıldı diye 50 km. araç kullan.
ne kadar saçma bir şey, saten arabaya zararından başka bir şeyi yok.
doğayı koruyacağız diye boşu boşuna mazot yakacağız.




Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
DPF lambası sürekli yanıyorsa o sırada araç filtreyi temizliyor demektir ve kesinlikle anahtarı kontaktan çıkarmadan ışık sönene kadar beklemek gerek. Baktınız 10 dakika snra ışık sönmüyor o halde araç gerekli temizliği yapamamış ya da yazılımsal bir hatadan dolayı ışık yanık kalmıştır. Eğer ışık yandığı sırada araç hareket halindeyse hiç bir şey değiştirmeden devam etmek lazım..

Bazı durumlarda,daha doğrusu genelde ışık yanmaz ve temizliği motor devrini yükselterek yapar.

Bunun dışında manuel olarak VAG.COM kablosu yardımıyla DPF kurumları en sert biçimde yakılabiliyor.. Ancak bu işlemin gerçeklemesi için DPF deki kurum yükünün 108.3 ün altında olması lazım. Eğer daha üstü olursa yangın tehlikesi var.Ayrıca bu işlemi senede maksimum 1 kez yapmak lazım.Araç yarım saat kadar yüksek devirde çalışıyor,o sırada gaz pedalına dokunmak bile olayı çöpe atıyor..Bu sırada egzos sıcaklığı 400 dereceye kadar ulaşıyor.. Yakma ardından fan yüksek devirde çalışıp soğutma yapmaya başlıyor vs,bu sırada 3-4 litre yakıt gidiyor tahminimce.. Bu işlem sırasında ortalığı berbat bir yanık kokusu kaplıyor vs..

Tabi bu yazdıklarım işin son kısmı,bu ışık çok sık biçimde yanmaya başlarsa ve servis filtre değişecek derse (ki yeni bir filtre 1500 liradan aşağı değil) o durumda son çare olarak yapılabilir. Bunu yapan adamında çok tecrübeli olması lazım. Servis bildiğim kadarıyla yapmıyor bu işlemi..

Benim 1.6 TDI aracım ilk temizliği 850 kmde yaptı,ki ben arabayı boğmadım,arada devirli kullandım.. Şu an 1700 kmdeyim,bakalım bir daha ne zaman yapacak..

Evet can sıkıcı bir durum bu ama inanın içinde yaşadığımız dünyanın zaten yeterince içine tükürdük,bunlar mecburi ama güzel sistemler.. Bırakın arada sırada böyle şakalar yapsın,doğayı korumak çok güzel şey,yakında bununda tak çıkarı bulunur,aynen polen filtresi değiştirir gibi DPF filtresi değiştirirz belkide,bekleyelim görelim :)
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2013, 21:23:16 Gönderen: Can »


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;452240
DPF lambası sürekli yanıyorsa o sırada araç filtreyi temizliyor demektir ve kesinlikle anahtarı kontaktan çıkarmadan ışık sönene kadar beklemek gerek. Baktınız 10 dakika snra ışık sönmüyor o halde araç gerekli temizliği yapamamış ya da yazılımsal bir hatadan dolayı ışık yanık kalmıştır. Eğer ışık yandığı sırada araç hareket halindeyse hiç bir şey değiştirmeden devam etmek lazım..

Bazı durumlarda,daha doğrusu genelde ışık yanmaz ve temizliği motor devrini yükselterek yapar.

Bunun dışında manuel olarak VAG.COM kablosu yardımıyla DPF kurumları en sert biçimde yakılabiliyor.. Ancak bu işlemin gerçeklemesi için DPF deki kurum yükünün 108.3 ün altında olması lazım. Eğer daha üstü olursa yangın tehlikesi var.Ayrıca bu işlemi senede maksimum 1 kez yapmak lazım.Araç yarım saat kadar yüksek devirde çalışıyor,o sırada gaz pedalına dokunmak bile olayı çöpe atıyor..Bu sırada egzos sıcaklığı 400 dereceye kadar ulaşıyor.. Yakma ardından fan yüksek devirde çalışıp soğutma yapmaya başlıyor vs,bu sırada 3-4 litre yakıt gidiyor tahminimce.. Bu işlem sırasında ortalığı berbat bir yanık kokusu kaplıyor vs..

Tabi bu yazdıklarım işin son kısmı,bu ışık çok sık biçimde yanmaya başlarsa ve servis filtre değişecek derse (ki yeni bir filtre 1500 liradan aşağı değil) o durumda son çare olarak yapılabilir. Bunu yapan adamında çok tecrübeli olması lazım. Servis bildiğim kadarıyla yapmıyor bu işlemi..

Benim 1.6 TDI aracım ilk temizliği 850 kmde yaptı,ki ben arabayı boğmadım,arada devirli kullandım.. Şu an 1700 kmdeyim,bakalım bir daha ne zaman yapacak..

Evet can sıkıcı bir durum bu ama inanın içinde yaşadığımız dünyanın zaten yeterince içine tükürdük,bunlar mecburi ama güzel sistemler.. Bırakın arada sırada böyle şakalar yapsın,doğayı korumak çok güzel şey,yakında bununda tak çıkarı bulunur,aynen polen filtresi değiştirir gibi DPF filtresi değiştirirz belkide,bekleyelim görelim :)

Sagol Can, peki ısık yanmadan DPF temizligindede yakıt tüketimi artıyormu?