DPF lambası sürekli yanıyorsa o sırada araç filtreyi temizliyor demektir ve kesinlikle anahtarı kontaktan çıkarmadan ışık sönene kadar beklemek gerek. Baktınız 10 dakika snra ışık sönmüyor o halde araç gerekli temizliği yapamamış ya da yazılımsal bir hatadan dolayı ışık yanık kalmıştır. Eğer ışık yandığı sırada araç hareket halindeyse hiç bir şey değiştirmeden devam etmek lazım..
Bazı durumlarda,daha doğrusu genelde ışık yanmaz ve temizliği motor devrini yükselterek yapar.
Bunun dışında manuel olarak VAG.COM kablosu yardımıyla DPF kurumları en sert biçimde yakılabiliyor.. Ancak bu işlemin gerçeklemesi için DPF deki kurum yükünün 108.3 ün altında olması lazım. Eğer daha üstü olursa yangın tehlikesi var.Ayrıca bu işlemi senede maksimum 1 kez yapmak lazım.Araç yarım saat kadar yüksek devirde çalışıyor,o sırada gaz pedalına dokunmak bile olayı çöpe atıyor..Bu sırada egzos sıcaklığı 400 dereceye kadar ulaşıyor.. Yakma ardından fan yüksek devirde çalışıp soğutma yapmaya başlıyor vs,bu sırada 3-4 litre yakıt gidiyor tahminimce.. Bu işlem sırasında ortalığı berbat bir yanık kokusu kaplıyor vs..
Tabi bu yazdıklarım işin son kısmı,bu ışık çok sık biçimde yanmaya başlarsa ve servis filtre değişecek derse (ki yeni bir filtre 1500 liradan aşağı değil) o durumda son çare olarak yapılabilir. Bunu yapan adamında çok tecrübeli olması lazım. Servis bildiğim kadarıyla yapmıyor bu işlemi..
Benim 1.6 TDI aracım ilk temizliği 850 kmde yaptı,ki ben arabayı boğmadım,arada devirli kullandım.. Şu an 1700 kmdeyim,bakalım bir daha ne zaman yapacak..
Evet can sıkıcı bir durum bu ama inanın içinde yaşadığımız dünyanın zaten yeterince içine tükürdük,bunlar mecburi ama güzel sistemler.. Bırakın arada sırada böyle şakalar yapsın,doğayı korumak çok güzel şey,yakında bununda tak çıkarı bulunur,aynen polen filtresi değiştirir gibi DPF filtresi değiştirirz belkide,bekleyelim görelim