Herkeze selam.. 2004 model skoda fabia vrs projemi sizlerle paylaşmak isterim..
Aldığımız günden beri bugüne yaklaşık 1 sene geçti ve proje yavaş yavaş sonuna geliyor.. bildiğiniz üzere vRS lerin üzerinde ASZ motor kodlu 1.9 TDI PD130 motor bulunmakta.. bu motorlar eski teknoloji 8v olmasına ragmen saglamlıgıyla kendini kanıtlamış bi motordur. Standart motor içiyle 400hp - 800nm gibi güçler almak mümkündür. bizimde amacımız zamanla aracı bu güçlere ulaştırmak ilk etapda 240hp civarı güçlerde kullanacagız aracı daha sonrasında geliştirmeler devam edecek.. Aracın Tüm mekanik geliştirmeleri kendi çalıştığım yer Servis Paşaoğlu 'nda yapılmaktadır.
Garaja ilk geldiği gün..
Aracımın motorunun aynısı seat ibiza marka araçlardada çıkmakta 450hp lik bir dizel kendisi 0-400 metreyi 11 saniye gibi kısa bir sürede geçmekte
ilk rutin yağ su bakımı yapılırken..
Aradan geçen 1 hafta sonrasında araçtan gelen homurtular ve beyaz duman sonrasında ve 100bin i aşmış motorunun durumunu göz önüne alaraktan turboyu söküp kontrol etme kararı aldık
ve sonrasında silindir kapağı ve motor bloğunuda sökelim dedik..
Ve motor sökük uzun bekleyiş...
Ve yavaş yavaş motor parçaları toplanmaya başladık bu standardından 1mm daha büyük pistonlarımız.. bu pistonlar sayesinde 1900cc olan motor hacmimiz 2000cc ye yükseliyor.
Silindir kapağının toplanmış hali..
Ustalarımız çalışırken birkaç kare..
incik boncuk işler..
Portları genişletilmiş emme manifoldumuz ve rodaj (ilk 1500km) de kullanacagımız turbomuz KKK BV39 turbomuzu da taktık..
Bu turbo 1.9 105 hp lik VAG motorları üzerinden çıkmakta pek narin fazla basıncı sevmediginden rodaj sonrasında yerini yeni turbomuza bırakacak..
Motor Atılmadan kaput içi pırıl pırıl
Aracın yol tutuşunu güçlendirmek amaçlı koni yay ve koni amortisörler kullandık.
Ve Motor yerine yerleştirilir.....
Standart eksozumuz ve Sebring son susturucumuz takılır..
Garajdan çıkmaya hazır..
Sanayii içi birkaç tur
Rodaj biter ve ADVAN Racing RGII Replika Jantlarımızı takarız..
Yeni turbomuz 1749vc..
Tabi bu turboyu cuk diye takmiosunuz biraz revizyon gerekli turbo üzerinde yaglamaları boruları.. vs vs..
Ve ilk intercooler denememiz 8 litre hedeflenen güçlere uygun.. Ama pek dayanıklı olmadıgı için vazgeçtik..
Mishimoto 5lt intercoolerımız..
Yılbaşından önce aracın beyin ayarını bitirip gerekli ölçümleri yapacagız şimdilik hedef 220-240hp arası..
gelişmeleri bu başlıkta paylaşmaya devam edeceğim