škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Merhabalar

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sungurf

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
İyi günler isimi Fırat. Bir aksilik olmazsa aranıza yetiyle katılıyorum.
 
DSG kullanımı ile sizlere sorum olacaktı.
Geçmişte otomatik araç kullandım ama hiçbiri yeni nesil( triptronic vb ) değildi.
Yoğun trafikte frene bas ve frenden ayağını çek olarak kullanıyordum.Işıklarda çok uzun beklemiyeceksem frene basılı tutuyordum.
 
DSG şanzımanındada aynı şekilde kullanabilirmiyim yoksa P veya N ye atmakmı gerekiyor. Tavsiyeniz nedir?
 
Teşekkürler


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Aramıza hoşgeldiniz :)

DSG'nin çok ustası değilim ama tek kavramalı robotizelerin işleyişini adımız gibi öğrendik bir önceki araç sebebiyle :D DSG'de de aynı kullandığınız gibi kullanacaksınız. Ama size bir önerim şu olur, uzun süreli bekleme yapacaksanız vitesi N'ye alın, baskı balatanızın ömrünü uzatırsınız


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ayağın frendeyken kavrama tamamen ayrılmış oluyor, baskı-balataya hiç bir şey olmaz, ayağını frenden çekmedikçe kavrama yapmıyor, başta ben de epey araştırdım ve yabancı forumlardaki yazıları okudum.
 
Uzun süreli duruş olmayacaksa N'ye atmana gerek yok deniyor, ben de öyle yapıyorum. Ama ayağını frenden çekeceksen N'ye at, yoksa kalkar gider araba ;)



Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Ayağınızı frenden çekmeyin yeterli:)


Çevrimdışı fbatuk

  • Česká ŠŠkoda
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
bizim burda yeni nesil euro4 otomatik vites halk otobüsleri getirdiler tramvay hattına aktarma olarak. araç yaklaşık 15 dakika çalışır vaziyette vites D'de ve el freni çekili yolcu bekliyor. Araç gitmek istiyor el freni engelliyor zaten hissedilir titreme ve zorlama var. Yolcu aldıktan sonra el frenini indirip hareket ediyor şoförler. Bu şekilde kullanmanın baskı balatalara zararı var mıdır? çünkü otobüs D'deyken gaz vermeden gidiyor DSG ler gibi. şoförlerin cahilliği mii yoksa önemli bir sorun değil mi? :)


Çevrimdışı coolpassenger

  • Yeti2.0TDİ4x4DSGOCTtuning
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
30 sn ve üzeri bekleme olacaksa N ye alıyorum ben.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: fbatuk;415696
bizim burda yeni nesil euro4 otomatik vites halk otobüsleri getirdiler tramvay hattına aktarma olarak. araç yaklaşık 15 dakika çalışır vaziyette vites D'de ve el freni çekili yolcu bekliyor. Araç gitmek istiyor el freni engelliyor zaten hissedilir titreme ve zorlama var. Yolcu aldıktan sonra el frenini indirip hareket ediyor şoförler. Bu şekilde kullanmanın baskı balatalara zararı var mıdır? çünkü otobüs D'deyken gaz vermeden gidiyor DSG ler gibi. şoförlerin cahilliği mii yoksa önemli bir sorun değil mi? :)

Fren müşiri kavramaya bilgi yolluyor, frene basılıyken kavrama yapmıyor, ama frenden ayağını çekip el frenini çek, o zaman gitmeye çalışır araba  ;)
 
İçin rahat olsun Briskoda forumunda Skoda'dan bir mühendis sağlam bilgi aktarmıştı vaktiyle


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
tork konvertörlü şanzımanlarda motor gücü tekere hep aktarılır. misal P'de aracı çalıştırdıktan sonra D'ye geldiğinizde araçta hafif bir kıpırdanma isteği sezersiniz, motor sesi değişir, çünkü frene basılı tutulduğu halde aktarma gerçekleşmeye başlamıştır çekiş tekerlerine. uzun süreli beklemelerde vitesi N konumuna almak hem şanzımanı yormayıp ömrünü uzatacaktır, hem fren balatalarını ve disklerini zorlamayacaktır, hemde aktarma gerçekleşmeyip zorlanma yaşanmadığı için küçükte olsa yakıt tüketiminde bir düşüş sağlayacaktır.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
sadece frene bas yeter. N'ye alayım dersen el frenini çek. eğimli bir yerdeysen araba kayar. yada P'ye al. ama sadece frende yeterli.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: schumici;415718
tork konvertörlü şanzımanlarda motor gücü tekere hep aktarılır. misal P'de aracı çalıştırdıktan sonra D'ye geldiğinizde araçta hafif bir kıpırdanma isteği sezersiniz, motor sesi değişir, çünkü frene basılı tutulduğu halde aktarma gerçekleşmeye başlamıştır çekiş tekerlerine. uzun süreli beklemelerde vitesi N konumuna almak hem şanzımanı yormayıp ömrünü uzatacaktır, hem fren balatalarını ve disklerini zorlamayacaktır, hemde aktarma gerçekleşmeyip zorlanma yaşanmadığı için küçükte olsa yakıt tüketiminde bir düşüş sağlayacaktır.

DSG tork konvektörlü bir sistem değil ;)

P'den D'ye alırken kıpırdanma olmuyor, zira ayak frende olduğu için kavrama asla olmuyor


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: lrfan;415727
DSG tork konvektörlü bir sistem değil ;)

P'den D'ye alırken kıpırdanma olmuyor, zira ayak frende olduğu için kavrama asla olmuyor

ben "fbatuk" isimli üyemizin yorumuna cevaben yazmıştım bunu, alıntı yapmadığım için karışıklık oldu sanırım :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30142
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: schumici;415729
ben "fbatuk" isimli üyemizin yorumuna cevaben yazmıştım bunu, alıntı yapmadığım için karışıklık oldu sanırım :)

:)    ok


Çevrimdışı odilsiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
    • http://www.akselektronik.com
Merhaba;

Günümüzde artık her şey elektronik kontrollü oldu. Gözlemlerime göre ayak frende iken araç hareket etmeye çalışmıyor, Ayak frenden çekilince hareket etmeye çalışıyor. bu demektir ki uzun süreli beklemelerde bile vitesi N ye almaya gerek yoktur. Eski klasik otomatik viteslerde uzun süreli beklemelerde N ye almak yakıt tüketimi ve şanzıman için gerekli idi. Bi zamanlar Chevrolet Lacetti (2005 model) kullanmış idim. O klasik idi. Ayrıca yakıt tüketimi şehir içi 12-13 litrelerde geziyor idi.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: odilsiz;415747
Merhaba;

Günümüzde artık her şey elektronik kontrollü oldu. Gözlemlerime göre ayak frende iken araç hareket etmeye çalışmıyor, Ayak frenden çekilince hareket etmeye çalışıyor. bu demektir ki uzun süreli beklemelerde bile vitesi N ye almaya gerek yoktur. Eski klasik otomatik viteslerde uzun süreli beklemelerde N ye almak yakıt tüketimi ve şanzıman için gerekli idi. Bi zamanlar Chevrolet Lacetti (2005 model) kullanmış idim. O klasik idi. Ayrıca yakıt tüketimi şehir içi 12-13 litrelerde geziyor idi.

Klasik dedikleriniz tork konvertörlü şanzımanlar, ve dediğiniz gibi şanzıman ömrü ve yakıt tüketimi için N'ye almak gerekliydi. Tek kavramalı yada çift kavramalı (DSG) şanzımanlarda ise vitesi N konumuna almak debriyaj balatasının ömrünü uzatır. D konumunda iken frene basıp durduğunuzda baskı plağı debriyajla ayrılır, bu sebeple aktarma gerçekleşmez. Ama nasıl ki manuel viteslerde uzun süreli debriyaj kullanımı balatanın ömrünü kısaltırsa robotize şanzımanlarda da D konumunda uzun süre fren yapıp beklemek aynı şekilde debriyaj balatasının ömrünü azaltır. Bu sebeple bekleme anlarında vitesi N konumuna alıp beklemek balata ömrünün daha uzun gitmesine yardımcı olacaktır :)