škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

superb,rölanti, debriyaj

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı aysertur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
merhabalar 2011 model 42000 de 1,6 TDİ aracım var , son üç aydır sürekli problem  yaşadım önce carter tapa pulundan yağ kaçağı vardı uğraş sonucunda garanti kapsamında carteri değiştirdim çatlak çıktı, antifiriz  devir daim pompası terleme yapıyor  ve  antifiriz eksiltiyor diye pompada değişti garantiden allahdan,  trigere kadar söktüler ama zor bir işmiş . bu a raçalar genelde problemsiz diye biliyorum ama bu benim şansızlığım oldu heralde .
benim iki sorunum var  servisde  arıza kaydına rastlanamadı bir şey de bulunamadı
1.malum ankara soğuk araç ısndıktan sonra hararet 90 da bile şehir içi trafikde aracın rölantisi  uznca bir süre 10 da bir türlü 8 e inmiyor , bir kısm DPF devreye girdiğinde olur diyor ama  bana çok mantıklı gelmiyor birde aracım yakıtı 20 yıldır aynı yerden alıyorum Vpover+GTL  ve mutallaka her stop etmeden ve hareket etmeden önce turbo ömrü ve aşınma problemi için 2 dakika beklerim.
diğer problemim debriyaj ile ilgili 1 den ikiye atarken özellikle devir yukarıda 10 ad iken kavrama noktasının üzerinde  bir gıcırtı sesi var sanki yağsız kalmış iki dişli birbirine sürtüyor gibi . aynı olay durup geri vitese takıp giderken tekrar durmak için debriyaj fren  yaptığımdada var işin ilginci bu  sadece yukarıda bahsettiğim devir 10 da iken yapıyır devir normalde iken 1-2 kez oldu iki olayın birbiriyle nasıl ilişkisi var bilemiyorum bu konuda servis belirli yerleri yağladı yine arıza kaydı yok  bir şey bulamadı
şanzıman yağ seviyesi mi acaba kestiremiyorum bu konuda tecrübe ve önerileri olan arkadaşlar varsa  ve paylaşırsa çok sevinirim. severek ve uzun süre araştırarak yurtdışı şikayet sitelerine bile gitmiştim bu arabanın genel durumu için aldığım bu arabadan iyice soğudum artık
teşekkürler


Çevrimdışı umut_as

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aysertur;417906
merhabalar 2011 model 42000 de 1,6 TDİ aracım var , son üç aydır sürekli problem  yaşadım önce carter tapa pulundan yağ kaçağı vardı uğraş sonucunda garanti kapsamında carteri değiştirdim çatlak çıktı, antifiriz  devir daim pompası terleme yapıyor  ve  antifiriz eksiltiyor diye pompada değişti garantiden allahdan,  trigere kadar söktüler ama zor bir işmiş . bu a raçalar genelde problemsiz diye biliyorum ama bu benim şansızlığım oldu heralde .
benim iki sorunum var  servisde  arıza kaydına rastlanamadı bir şey de bulunamadı
1.malum ankara soğuk araç ısndıktan sonra hararet 90 da bile şehir içi trafikde aracın rölantisi  uznca bir süre 10 da bir türlü 8 e inmiyor , bir kısm DPF devreye girdiğinde olur diyor ama  bana çok mantıklı gelmiyor birde aracım yakıtı 20 yıldır aynı yerden alıyorum Vpover+GTL  ve mutallaka her stop etmeden ve hareket etmeden önce turbo ömrü ve aşınma problemi için 2 dakika beklerim.
diğer problemim debriyaj ile ilgili 1 den ikiye atarken özellikle devir yukarıda 10 ad iken kavrama noktasının üzerinde  bir gıcırtı sesi var sanki yağsız kalmış iki dişli birbirine sürtüyor gibi . aynı olay durup geri vitese takıp giderken tekrar durmak için debriyaj fren  yaptığımdada var işin ilginci bu  sadece yukarıda bahsettiğim devir 10 da iken yapıyır devir normalde iken 1-2 kez oldu iki olayın birbiriyle nasıl ilişkisi var bilemiyorum bu konuda servis belirli yerleri yağladı yine arıza kaydı yok  bir şey bulamadı
şanzıman yağ seviyesi mi acaba kestiremiyorum bu konuda tecrübe ve önerileri olan arkadaşlar varsa  ve paylaşırsa çok sevinirim. severek ve uzun süre araştırarak yurtdışı şikayet sitelerine bile gitmiştim bu arabanın genel durumu için aldığım bu arabadan iyice soğudum artık
teşekkürler


aynı şeylerden sıkıntılıyız garanti süresince 3 kez aynı arızadan gittim bişey yok dediler garanti bitti aracın turbosu arızalı diolar   Bendeki sıkıntıda sabahları soğukta normalde araba 1500 devirlerde çalışıp daha sonra 800 sevire düşüyordu ama 6 ay sonra bu sistem çalışmaz oldu sonrasında araç içinde rolantide çalışırken araç ısınıncaya kadar kesik kesik bir motor sesi var ne olacak böyle bilemiyorum bende soğumaya başladım araçtan:mad:


Çevrimdışı aysertur

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Tekrar merhabalar,
 
Konuyla ilgili olarak  bir iki gün sonra  DPF arıza lambası yandı , bunun üzerine skoda ya AND'a bıraktırdım kardeşime arabayı  ve egsozdan problarla bir temizlik işlemi yaptılar yanlış hatırmlamıyorsam kükürt  ve Karbon taneciklerinden arındırma işlemi ve problemin göya yakıt ve uzun süre kısa mesafe kullanım kaynaklı olduğunu belirtmişler DPF de karbon yada kükürt oranı 70 gr oluncuya kadar bu işlemin yapılabileceğini söylemişler devamindadada temizlenemiyor değişiyormuş fiyat 10.000 TL !!! . Kısa mesafeli kullanımın böyle bir şeye sebebiyet vereceğini düşünmüyorum yakıtsa kükürt oranı son derece düşük olan shell Vpower +GTL kullanıyorum zaten Ancak ilginçdir bu işlem sonrası yukarıda belirtdiğim devirin süekli 10 da çalışma poroblemi ve ses ortadan kayboldu.  Dolaysıyla herne kadar bu olaya kadar  arıza kayıtlarında defalarca bakılıp bir şey olmasada ,aracınız dizelse servise yukarıda işlemi kontrol ettirebilirsiniz en azından bu işlem sonrası devir ve ses problemini bir daha kontrol edin derim.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kısa mesafe kulanmımda DPF dolar, zira yeterince ısınıp kendi atamıyor kurumu, biraz uzun yola çıkıp gazlamak lazım, iyice ısınınca DPF Regen oluyor, kurumları atıyor diye biliyorum. Kısa mesafe kullanacak olanlara DPF'siz seçenekler öneriliyor (TR'de böyle bir işi yapacak satıcı tanımıyorum tabi)  :)


Çevrimdışı umut_as

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;419874
Kısa mesafe kulanmımda DPF dolar, zira yeterince ısınıp kendi atamıyor kurumu, biraz uzun yola çıkıp gazlamak lazım, iyice ısınınca DPF Regen oluyor, kurumları atıyor diye biliyorum. Kısa mesafe kullanacak olanlara DPF'siz seçenekler öneriliyor (TR'de böyle bir işi yapacak satıcı tanımıyorum tabi)  :)


irfan bey dpf olayını biraz daha açarmısınız tam olarak nedir nerde olur işlevi nedir yoksa bizim eskiden bildiğimiz katalizatör felanmı


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: umut_as;419917
irfan bey dpf olayını biraz daha açarmısınız tam olarak nedir nerde olur işlevi nedir yoksa bizim eskiden bildiğimiz katalizatör felanmı

Dizel partikül filtresi, kurumları dışarı atmıyor...


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;419989
Dizel partikül filtresi, kurumları dışarı atmıyor...

Peki İrfan Abi atması için ne yapmak lazım


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: chook;420000
Peki İrfan Abi atması için ne yapmak lazım

Yüksek motor devrinde 20 dk kadar sürünce oluşan yüksek sıcaklıkla bunlar eriyip daha zararsız haliyle dışarı atılıyor.


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;420002
Yüksek motor devrinde 20 dk kadar sürünce oluşan yüksek sıcaklıkla bunlar eriyip daha zararsız haliyle dışarı atılıyor.

teşekkür ederim abi


Çevrimdışı cell

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;420002
Yüksek motor devrinde 20 dk kadar sürünce oluşan yüksek sıcaklıkla bunlar eriyip daha zararsız haliyle dışarı atılıyor.


Bu dpf çevre için yapılan bir uygulama anladığım kadarıyla. Ama bu şey şuna benzer; adamın biri parayı hasta olasiya biriktirip sonra tamamını sağlığını yeniden kazanmak için harcar. En iyisi atmosferik benzinli galiba...


Çevrimdışı djwestt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
http://www.youtube.com/watch?v=evIXXMam7UQ
Arkadaşlar bu videoda çok güzel biçimde (biraz uzunca) DPF temizleme işi tüm detaylarıyla anlatılıyor. Anladığım kadarıyla bu işlemin yapılması DPF nin biçilen ömrünü bikaç kat arttıracaktır. Yalnız tek sorun bu uygulama fiat için geçerli. Ancak DPF nin çalışma mantığı aynı olduğundan bizim araçlarada rahatlıkla uygulanabilir diye düşünüyorum.