škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Yeti Greenline Görüşler

mzantur · 19 · 14352

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mzantur

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar, Yeti Greenline ile ilgili bazı tespitlerim var. Bunları sizlerle paylaşmak istedim.
 
Eksi Yönleri;
1- Motor bana gürültülü geliyor. Özellikle 120i geçtikten sonra biraz can sıkıcı hale geliyor.
2- Süspansiyon sert ve sesli. Derin ve uzun tümsek ve çukurları çok iyi absorbe ediyor ama kısa iniş çıkışlarda araba çok vuruyor. Hatta tümsekten hızlı geçtin mesela, çıkarken ses yok ama inerken lastik pat diye yola vuruyor.
3- Torpidodan sesler gelmeye başladı. Özellikle göstergeden geliyor. çıt çıt sinir ediyor.
4- Performansda sanki azalma görüyorum. Araç 8500km de. ilk km lerde 130la çıktığım rampaları 120 ile çıkar oldum.
5- Direksiyon bazen yumuşak bazen sert. Anlayabilmiş değilim.
6- Motor ısınsa bile bazen klima sıcak üflemiyor.
7- Bolero teyp de Phone tuşu olmasına rağmen hiçbir işe yaramıyor.
8- Stepne yok, tamir kiti var. Tamir kiti 115 lira. Her lastik patladığında aynı parayı vermek zoruma gidiyor.
9- Gözlük kabı küçük. Gözlükler sığmıyor.
10- 2000d/d civarında 3., 4. ve 5. viteslerde gaza yüklenildiğinde motorda bir kasıntı oluyor ve çok titriyor araba.
11- 5. vitesin oranı çok uzun geliyor.
12- Geçtiğimiz günlerde sabah sıcaklık -7 derece idi. Ön cam ve arka cam içerden buz tutmuştu. Sebebini bir türlü anlayamadım.
13- Yakıt sarfiyatı biraz fazla.
14- Bazen ön farlar süretli olduğum zamanlarda sanki ileriyi aydınlatmıyormuş gibi geliyor.

Artı Yönleri,

1- Motor devirlenmesi çok güzel. Renault grubundaki motorlar gibi üst devirlere çıkınca kesilmiyor.
2- Yol tutuş çok iyi.
3- Donanım (Elegance) çok iyi.
4- Maxi dot ekranın bilgilendirme yeteneği çok güzel.
5- Bolero teyp ses sistemi gayet başarılı.

şimdilik eksileri fazla yazmış olabilirim ama bu kadar para verdikten sonra eksiler daha çok adamın gözüne batıyor. Bu yazdıklarımla alakalı sizlerin fikirleri nedir. Bazı sorunlar sadece benim aracımda mı var? Yoksa genelde aynımı?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Eksilerle ilgili olarak aklıma şunlar geldi
 
1. 6 veya 7. vites olmayışı yüzünden yüksek devri, haliyle yüksek ses
11. Uzun olmak zorunda, yoksa son hıza ulaşmaz, 1. hususta yazdığım gibi, ekonomi ön planda olan araca hiç olmazsa 6. vites konmalıydı, zira dizellerin devir aralığı da dar.
14. Standart halojen ampul yerine kaliteli bir halojen performans ampulü fark yaratır (Phillips Xtreme Vision mesela)


Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Eksi yönlerdeki numaralara göre yorum yapayım bende. (Aracım Yeti greenline ambition 13000 km'de)

3-Torpido seslerine kafanızı takmayın sıcaklığın düşmesinden dolayı kullanılan malzemelerin genleşme farkından ses çıkabiliyor.
6-Klima düğmesinde sorun var gibi. Benim araçta da motor ısınsa bile sıcak üflemiyordu fakat sıcaklık düğmesini biraz çevirince sıcak üflemeye başlıyor sizde deneyin bakalım aynı durum mu?
8-Bir kere lastiğim patladı (vida girmiş lastiğe) bir-iki hafta bu şekilde gezmişim, lastik havası inince farkettim. Tekrar şişirip lastikciye gidene kadar idare etti. Her patlakta kiti kullanmamak lazım.
9-Gözlük kabı gerçekten küçük.
11.80 km civarı 5. vitese atmamızı öneriyor, gerçekten vites oranı çok uzun.
12.Araç içi nemli olduğundan içeriden buz tutmuş olabilir. -9 derece gördüm sadece dışarıdan buz tutmuş idi. Birde camların aşırı buzlanmaması için aracı binanın duvarına yakın parketmeye çalışıyorum.
13-Yakıt sarfiyatı bencede fazla şehir içi-şehir dışı karışık tüketim 100 km'de 5-6 lt civarında seyrediyor. reklamlardaki 4 lt'leri göremedim.


Çevrimdışı atakaneraslan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Suleyman;418205
Eksi yönlerdeki numaralara göre yorum yapayım bende. (Aracım Yeti greenline ambition 13000 km'de)
 
3-Torpido seslerine kafanızı takmayın sıcaklığın düşmesinden dolayı kullanılan malzemelerin genleşme farkından ses çıkabiliyor.
6-Klima düğmesinde sorun var gibi. Benim araçta da motor ısınsa bile sıcak üflemiyordu fakat sıcaklık düğmesini biraz çevirince sıcak üflemeye başlıyor sizde deneyin bakalım aynı durum mu?
8-Bir kere lastiğim patladı (vida girmiş lastiğe) bir-iki hafta bu şekilde gezmişim, lastik havası inince farkettim. Tekrar şişirip lastikciye gidene kadar idare etti. Her patlakta kiti kullanmamak lazım.
9-Gözlük kabı gerçekten küçük.
11.80 km civarı 5. vitese atmamızı öneriyor, gerçekten vites oranı çok uzun.
12.Araç içi nemli olduğundan içeriden buz tutmuş olabilir. -9 derece gördüm sadece dışarıdan buz tutmuş idi. Birde camların aşırı buzlanmaması için aracı binanın duvarına yakın parketmeye çalışıyorum.
13-Yakıt sarfiyatı bencede fazla şehir içi-şehir dışı karışık tüketim 100 km'de 5-6 lt civarında seyrediyor. reklamlardaki 4 lt'leri göremedim.

Yakıt sarfiyatı konusunda sizlere katılmıyorum , benim aracım 850 km de daha ve 5,8 averaj tüketimdeyim.Bu rakam daha da düşecektir ileride. 1400 kiloluk bir araba için 3-4 litre tüketim zaten çok zor , clio gibi bir araç tahmini 1000-1100 kilo arasındadır ve o da ancak 4-5 aralığında averaj yakalar diye düşünüyorum. Tatilde clio sembol dizel kiraladım ve 160 tl mazot ile 700 km tam ve net yaptım(sarı ışık aldım, sarı ışık verdim). Bu da 5,5 litre ediyor ortalamada , yeti ile 5,8 bence süper bi rakam ve eminim daha da düşer


Çevrimdışı atakaneraslan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atakaneraslan;418280
Yakıt sarfiyatı konusunda sizlere katılmıyorum , benim aracım 850 km de daha ve 5,8 averaj tüketimdeyim.Bu rakam daha da düşecektir ileride. 1400 kiloluk bir araba için 3-4 litre tüketim zaten çok zor , clio gibi bir araç tahmini 1000-1100 kilo arasındadır ve o da ancak 4-5 aralığında averaj yakalar diye düşünüyorum. Tatilde clio sembol dizel kiraladım ve 160 tl mazot ile 700 km tam ve net yaptım(sarı ışık aldım, sarı ışık verdim). Bu da 5,5 litre ediyor ortalamada , yeti ile 5,8 bence süper bi rakam ve eminim daha da düşer

Ayrıca benim eski aracım alfa 147 idi , ve inanın iç malzeme kalitesi audi seviyesinde ve belki daha iyiydi. Dolayısı ile yeti den daha iyi idi iç malzeme kalitesi , buna rağmen çeşitli yerlerinden ufak tefek ses gelirdi. Dolayısı ile yetiden bir mercedes kalitesi beklemek anlamsız geliyor bana. Kendi kullanım tarzım ve beklentilerime göre artılarını düşününce yeti bence bu fiyatlara çok çok güzel bir araç. Kronik bir sorununu da ne okudum ne duydum şu ana kadar , ki en büyük artı da budur :)


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Yeti greenline ile yeti'lerin bagajında stepneden kaynaklanan bir hacim farklılığı var mı?
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı atakaneraslan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;418287
Yeti greenline ile yeti'lerin bagajında stepneden kaynaklanan bir hacim farklılığı var mı?


Ever hacim farkliligi var diye biliyorum


Çevrimdışı istavrit

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;418287
Yeti greenline ile yeti'lerin bagajında stepneden kaynaklanan bir hacim farklılığı var mı?

Evet

Greenline 416 diğer modeller 322 lt


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
PEki greenline de ambiation ile elegance arasında ne gibi farklılıklar var?
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı gralcan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Skoda yeni octavia ile birlikte 110 beygirlik dizel getirecek.O motor 6 vitesli.Muhtemelen yetiye de koyacaklar ileride.Vag grubu 5 vitesin yetmediğini en sonunda farketti dizelde.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;418314
PEki greenline de ambiation ile elegance arasında ne gibi farklılıklar var?


Yağmur sensörü,far sensörü,çift bölgeli klima,bolero müzik çalar,adaptif xenon far gibi ekstraları var elegance'ın.


Çevrimdışı corova

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ben 6 bininci kilometredeyim ve ortalama 30-35 km hıza ortalama tüketimim genelde 100 KM'de 6.5-7 Litre civarında sehir ici kullanımda. Gecen İzmit'e gittim geldim ve inanın otoyolda neredeyse hızım hic 120'nin altına düşmedi. Arabanın ekranında ne göreyim??? Benim Yeti, o hızlı kullandığım uzun yolda 4,3/100 KM ortalamasını yakalamış! Bu araca bir kez daha şapka çıkardım. Ve yol tutuşu o kadar Muhtesem ki, yolculugu zevk sefahatine çeviriyor. Anlatılmaz, yaşanır :))


Çevrimdışı istavrit

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;418314
PEki greenline de ambiation ile elegance arasında ne gibi farklılıklar var?

http://www.skoda.com.tr/new/yetidonanim.asp


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Perde hava yastıkları
Adaptif aydınlatma sistemli dinamik açı kontrollü bi-xenon ön farlar ve ön far yıkayıcıları
Far Sensörü(Coming Home,Leaving Home,Tünel Aydınlatma)
Klimatronik (çift bölgeli, hava kalite sensörlü (A.Q.S.) tam otomatik klima)
Hız sabitleyici (Cruise Control)
Radyo Bolero dokunmatik ekranlı entegre 6`lı CD-değiştiricli Radyo/CD/MP3 çalar (2DIN)
Yağmur Sensörü
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası
Biniş aydınlatıcılı, sürücü tarafında kendiliğinden kararabilen yan aynalar
Sürücü ve ön yolcu koltuklarında ayarlanabilir bel destekleri

Öyle aman aman denecek bir fark yokmuş ben ambiationda esp yok sanıyordum.Buradakilerden de zaten hız sabitleyici,far yağmur sensörü kararan ayna sonradan biraz uğraşla takılabilinir.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı istavrit

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 42
    • Profili Görüntüle
Bizde ambition var ben sadece bolero için elegance istiyordum eğer müzik sistemi ile ilgili takıntın yoksa orta paket ideal.