škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia daha iyi hava alsın...

lrfan · 15 · 4666

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Briskoda forumda herkesin yaptığı bir basit uygulama, hava girişindeki plastikleri kesmek.
 
Bu sayede hava girişi daha iyi oluyor diye bir eğilim var :)
 
Sağlam bir maket bıçağı veya falçata ile ızgaradaki ve hava giriş hunisi içindeki engeller aşağıdaki fotolardaki gibi kesilebilir
 
Uygun bir zamanda yapacağım ben de, özellikle atmosferik motorlularda daha iyi işe yarayabilir
 
Fotolar: Briskoda
 
Normalde vRS yazısı üzerindeki ızgaralar yarıya kadar kapalı, bu fotoda kesilmiş haliyle görünüyor, orası tam hava girişinin önü
 

 
Hava filtresi kutusu içindeki içindeki soldaki şu dik plastiği kesmişler
 
2 adet torx vidası sökülünce çıkacak olan hava girişi, ızgaranın hemen arkasında, engel plastikler görünüyor bu fotoda

 
Kesilmiş hali

 


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Belli bir hesaplama yaparak o hava girişleri hesaplanmış olabilir mi?

Gerçi soğuk iklimler için orjinal panjurdaki hava girişleri yeterli olurken sıcak iklimler için kesilmesi uygun olabilir..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kesin hesaplanmıştır ama biz meraklılar hep daha iyi hava girsin diye uğraşırız ya. Hatta araca açık hava filtresi takanlar daha da özenlidir bu konulara.
 
Öte yandan turbolu motor sıkıntı yaşamayacaktır hava çekişinde ama atmosferiklerde belki bir nebze fark edebilir.
 
Bizim eski Fabişleri düşün, hava içeri dik giriyor ama filtre kazanının ağzı yan duruyordu, bazen el atmak gerekebiliyor.
 
Öte yandan uğraşacak bir şeyler lazım bana, araba bu demek benim için :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Buna benzer bir olayı ben doblo'da yapmak istiyorum..Müsait bir anımda yapacağım.Doblo'da hava filtresine giden boru ağzı motorun içine bakıyor.Onu alıp ön panjura monte edersem daha verimli olacağını düşünüyorum..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Ben kesilmemesi taraftarıyım, girişte ve filtre kutusu içinde hesaplanmış bir anafor  olması istenmiştir, ayrıca büyük partiküller de bu setlerle etkisiz hale geliyor, ben birçok arabanın filtre kutusu içinde asfalt parçası, yaprak, büyük böcek gibi şeylerin biriktiğini gördüm...hava sıcaklığına ise bence bir etkisi yoktur.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Engin'e hak veriyorum
 
Genelde bolca arı çıkıyor benim filtre üzerinde  :)


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
motar için tehlikeli olacak bi duruma neden olur kanısındayım


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: fmaka;418304
motar için tehlikeli olacak bi duruma neden olur kanısındayım

Ne açıdan mesela?


Çevrimdışı ixir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 249
    • Profili Görüntüle
Serkan ustaya yorumlarını sormak lazım bu konuda :)


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
bazı sakıncaları var en başta böcek veya ön taraftan uçacak çakıl taşı radyatör peteklerini delebilir. ufak deliğin verebileceği hava basıncı büyük delikten fazladır özellikle şehir içi yavaş kullanımda büyük delikte akım yavaş olacağı için araba hararete düşebilir. küçük delik o avantajı sağlıyor, kışın gene ufak olmasının avantajı var. araba yüksek süratte bu haliyle bile arabanın içine (kalorifer deliklerine) hava üflerken geniş deliklide kimbilir ne olur, çünkü motorun geneline hava yayılması söz konusu. son olarak kesilmiş panjur önden darbe yerse her bir plastik koparak gene peteklere saplanabilir. şahsen benim diğer arabadan sonra bu halini gördüğümde hoşuma gitti. bence hiç ellemeyin. araba hararete düşmedikten sonra bir anlamı yok. üstelik önden baktığında içinin görülmesi çirkin olur.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2013, 13:34:31 Gönderen: YEKE »


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;418333
Ne açıdan mesela?
ön tarafı nispeten korumazsız bırakırsanız içeri istenmeyen cisimlere maruz bırakmazmıyız?hava yı direkt alınca belki faydası olur ama çer çöp vs sıkıntı yaşatır


Çevrimdışı labrax

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Muhakkak alman mühendisler  ızgaraları en iyi açıda ve aralıkta dizayn etmişlerdir , bence ne kadar büyük delik okadar fazla hava demek olmaya bilir, ayrıca daha fazla toz toprak çamur partikül radyatör peteğine dolacaktır.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: labrax;418455
Muhakkak alman mühendisler  ızgaraları en iyi açıda ve aralıkta dizayn etmişlerdir , bence ne kadar büyük delik okadar fazla hava demek olmaya bilir, ayrıca daha fazla toz toprak çamur partikül radyatör peteğine dolacaktır.

Radyatör petegi önü zaten açık ;)


Çevrimdışı özkan82

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 428
    • Profili Görüntüle
Orjinal candır. Ucu mekanik işleyişe dayanıyorsa hic elleme taraftarı değilim.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Bence o havalandırma girişi soğuk ve sıcak ülkelere göre değişkenlik göstermesi lazım.Fabrika optimum bir açıklık yapmış olabilir.Ülkemizde batı bölgeleri genelde çok yoğun kış yaşamadığından panjuru biraz daha açmak sıkıntı yaratmaz bana göre..

Deneriz fazla gelirse gazete kağıdı kapatırız :hanz:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI