škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia 1.2 htp çekiş sorunu ve tekleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ayyildizim

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar.
2006 model skoda fabia 1.2 htp aracım var. Sabah işe gelirken yolda motor lambası yandı. Birkaç km gidip yavaşladım dönmek için.  Tekrar hızlanmaya çalıştığımda aracın çekişi düşüktü ve tekleme yapıyordu. Gaza bassamda  araba devri 2500-3000 i geçmiyor tekleme yapıyor.  Arabada atiker marka tüp var. LPG filtresi ve enjektör bakımları yeni yapıldı. Aynı sorunu hem benzinde hem tüpte yapıyor. Servise götürmeyi düşünüyorum ama öncelikle burda bilgilerinize başvurmak istedim. Düzce de yaşıyorum düzce veya yakınlarında bildiğiniz iyi bir usta varsa önerilerinizi bekliyorum.


Çevrimdışı byaslan38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Lambda sensörü bile aklıma gledi, serviste yazılımla arıza taratınca iş çözülür


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Neredeyse %99 Buji tepesine takılan indüksiyon bobni arızası. 250 TL civarında masrafı var. O an serviste yoksa VW servislerinden temin edilebilir.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
kronik fabia-megan bobin sorunu kuvvetle muhtemel. bobinlerin 4 lü set halinde değişmesini tavsiye ediyorlar. Zira birindeki sıkıntı diğerine de sıçrayabiliyormuş.


Çevrimdışı byaslan38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;419102
kronik fabia-megan bobin sorunu kuvvetle muhtemel. bobinlerin 4 lü set halinde değişmesini tavsiye ediyorlar. Zira birindeki sıkıntı diğerine de sıçrayabiliyormuş.
1.2 htp de 3 bobin var ben de aynı arızaya mağruz kaldım arızalı olan değişti üstünden 50bin km geçti maşallah tık yok ..


Çevrimdışı ayyildizim

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim. Dün vw servisine götürdüm arabayı. Ateşleme bobinlerinden biri arızalanmış. 3 adet ateşleme bobini var üçünüde değiştirmeyi teklif etti usta diğerleride ömrünü tamamlamış dedi. 3 adet ateşleme bobini 3 buji, yağ filtresi değişimi ve gaz kelebeği temizliği yapıldı. Toplam 352 tl ödedim. Bilmiyorum iyimi yaptık.


Çevrimdışı byaslan38

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
rica ederim arkadaşım. işi servise bıraksak araba komple değiştirecek ömrünü tamamlamış diye bana da aynı teklifi yaptılar ben arızalı olanıı değiştirin dedim üzerinden 50bin km geçti hala gidiyorum sağ salim:) neyse geçmiş olsun diyelim arkadaşım kazasız belasız günler.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ayyildizim;419165
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim. Dün vw servisine götürdüm arabayı. Ateşleme bobinlerinden biri arızalanmış. 3 adet ateşleme bobini var üçünüde değiştirmeyi teklif etti usta diğerleride ömrünü tamamlamış dedi. 3 adet ateşleme bobini 3 buji, yağ filtresi değişimi ve gaz kelebeği temizliği yapıldı. Toplam 352 tl ödedim. Bilmiyorum iyimi yaptık.
@ayyildizim,
Sonuçta hepsini değiştirmişsiniz ve büyük bir masrafta çıkmamış.Ancak benim anlayamadığım her bir bobinin liste fiyatı 187 TL.(Parça raf kodu:036 905 715 E) İnşallah çıkan bobinleri alışsınızdır.
Şunu bilmekte yarar var. Elektronik olsun böyle bobin olsun teorik olarak ömrü sonsuzdur.Mekanik parçalar gibi 2-3-5 yıl gibi ömür biçilemez. Aracı alırsınız, daha kapıdan çıkmadan bu tip arızalar ortaya çıkabilir. Bunun kul yapısı olması ile de bir ilgisi yoktur. Örneğin bobinin fabrkasyon izalasyonu sırasında farkedilmeyecek kadar ufak bir hava kabarcığı o noktada bobinin diğer primer sargısına atlama yapar ve bu anında kısa devreye neden olur yada o noktada teli koparır, açık devre yapar.(Bu bobinin buji çıkışında 25.000 Volt vardır)Bu durum 2009 da benimde başıma geldi arızalı olan değişti.Üzerine 20.000 km yapıldı bir sorun yok.
Zaten bu tip parçalarda bir ömür söz konusu olsa açın peryodik bakım kitabını, ya km olarak yada yıl olarak bobin-sensör-elktronik ateşleme unit ve hatta kara kutu denilen bazıları beyinde der, MP' ninde değiştirilmesi yer alırdı (!)
Eğer eski sağlamları almadıysanız alın derim.Bir başka araca yedek parça olmasın.(!):)
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2013, 11:34:31 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı ayyildizim

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: byaslan38;419175
rica ederim arkadaşım. işi servise bıraksak araba komple değiştirecek ömrünü tamamlamış diye bana da aynı teklifi yaptılar ben arızalı olanıı değiştirin dedim üzerinden 50bin km geçti hala gidiyorum sağ salim:) neyse geçmiş olsun diyelim arkadaşım kazasız belasız günler.

Teşekkürler arkadaşım. Sizede kazasız sorunsuz günler.
Alıntı yapılan: Picasso;419179
@ayyildizim,
Sonuçta hepsini değiştirmişsiniz ve büyük bir masrafta çıkmamış.Ancak benim anlayamadığım her bir bobinin liste fiyatı 187 TL.(Parça raf kodu:036 905 715 E) İnşallah çıkan bobinleri alışsınızdır.
Şunu bilmekte yarar var. Elektronik olsun böyle bobin olsun teorik olarak ömrü sonsuzdur.Mekanik parçalar gibi 2-3-5 yıl gibi ömür biçilemez. Aracı alırsınız, daha kapıdan çıkmadan bu tip arızalar ortaya çıkabilir. Bunun kul yapısı olması ile de bir ilgisi yoktur. Örneğin bobinin fabrkasyon izalasyonu sırasında farkedilmeyecek kadar ufak bir hava kabarcığı o noktada bobinin diğer primer sargısına atlama yapar ve bu anında kısa devreye neden olur yada o noktada teli koparır, açık devre yapar.(Bu bobinin buji çıkışında 25.000 Volt vardır)Bu durum 2009 da benimde başıma geldi arızalı olan değişti.Üzerine 20.000 km yapıldı bir sorun yok.
Zaten bu tip parçalarda bir ömür söz konusu olsa açın peryodik bakım kitabını, ya km olarak yada yıl olarak bobin-sensör-elktronik ateşleme unit ve hatta kara kutu denilen bazıları beyinde der, MP' ninde değiştirilmesi yer alırdı (!)
Eğer eski sağlamları almadıysanız alın derim.Bir başka araca yedek parça olmasın.(!):)


Düzce vw servisinde yapıldı değişim hocam. Değişimden önce ankarada bir yetkili servistende fiyat aldım tane fiyatına 70 tl dediler. İnternette yedek parça satan bikaç yerede sordum tane fiyatına yine en az 55 tl istiyorlardıki oda orjinalmidir güvenilmiyor. Herhalde serviste yan sanayi yedek parça kullanmıyorlardır değilmi? Eski parçaları istemek benim aklımda yokken servisteki usta eski parçalarımın hepsini verdi. (eski yağ filtresini bile . Yalnız sizin cevabınızdan sonra aklıma bişey takıldı. Siz bunların sınırlı bir ömrünün olmadığını söylemişsiniz. Bu arızadan 2 gün önce lpg servisinde enjektör temizliği yaptırmıştım. Acaba bu işlem sırasında bir sorun oluşmuş ve ateşleme bobinlerim bozulmuş olabilirmi? Nette araştırdığımda biçok insanın LPG taktırdıktan sonra ateşleme bobininin yandığını söylediğini gördüm...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ayyildizim;419270
Teşekkürler arkadaşım. Sizede kazasız sorunsuz günler.
 
 
Düzce vw servisinde yapıldı değişim hocam. Değişimden önce ankarada bir yetkili servistende fiyat aldım tane fiyatına 70 tl dediler. İnternette yedek parça satan bikaç yerede sordum tane fiyatına yine en az 55 tl istiyorlardıki oda orjinalmidir güvenilmiyor. Herhalde serviste yan sanayi yedek parça kullanmıyorlardır değilmi? Eski parçaları istemek benim aklımda yokken servisteki usta eski parçalarımın hepsini verdi. (eski yağ filtresini bile . Yalnız sizin cevabınızdan sonra aklıma bişey takıldı. Siz bunların sınırlı bir ömrünün olmadığını söylemişsiniz. Bu arızadan 2 gün önce lpg servisinde enjektör temizliği yaptırmıştım. Acaba bu işlem sırasında bir sorun oluşmuş ve ateşleme bobinlerim bozulmuş olabilirmi? Nette araştırdığımda biçok insanın LPG taktırdıktan sonra ateşleme bobininin yandığını söylediğini gördüm...
@ayyildizim,
Bu bobinler ~14,5 cm uzunluğunda olup bujilerin tepesine geçer. Açıkta değildir.Gömülüdür. Özel bi aletle ve güç uygulanarak çıkar. Kısacası LPG sistemi ile bir ilişkisi yoktur.Ancak, benzin ile LPG' nin yanması sonucu motor içinde yarattığı ısı farklı olup LPG' de daha yüksektir.
Ancak bunun etkıili olabileceğini pek düşünmüyorum.1996 dan itibaren tüm motorlat LPG ile çalışacak şekilde imal ediliyor. Renkli TV' lerin EHT trafolarıda ortalama 20-25.000 volt üretir ve arızalan bobinleri kırıp açtığımızda bu yanmaya neden olan minicik hava boşluklarıyla karşılaştık.İşin aslına bakarsanız. elektroniğin motor içine bu kadar girmesinden hemen hemen çok hoşlanmıyorum.Yıllarca felicia favoritlerde bulunan elektronik ateşleme ünitesinin tamirini yaptım. Elbette motor performansı yazılımlar hatta reostalı gaz pedalları vb. vb. bir çok şey yakıt tüketimini azaltıyorlar ama sonuçta bu tip ekipmanların sisteme entegresi aynı zamnada bir yığın yeni arıza noktaları yaratıyor. Hatta bazı arızalar, ttest cihazları yazılımlarında belirlenen  parametrelere ulaşmadan arızaların oluşmaya başlaması tespittte edilemiyor. Tespit edildiğinde de Motor çalışimıyor, ya motor tekliyor yada çekişten düşerek yada ısı-koku ile size kendini belli ediyor.Aslında motor test cihazları denilen kontrol sistemleri başlı başına bir KOMEDİ. Eskilerin değişiyle "MALUMU İLÂN ETMEK"
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2013, 12:10:01 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı hasann022

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2005 fabia classic aracım var. Araca lpg taktıralı 1.5 sene filan olacak. Normalde araçtan çok memnunum, ancak 3 5 aydır buradaki arkadaşın belirttiğine benzer bir problem yaşıyorum. Araçla belli km gittikten sonra araç 2000-3000 devrin üstüne çıkamıyor, boğulup kalıyor, yavaşlıyor ve mecburen kenara çekip duruyorum. Aracı kapatıp tekrar çalıştırdığımda problemsiz çalışıyor, dediğim gibi belli bir zaman geçmeden aynı problem olmuyor. Gazdan dolayı olabilir mi diye denedim 2-3 haftadır aracı benzinde kullanıyorum hiç bir problem yok. Yani araba boğulup kalmadı gayet randımanlı şekilde çalışıyor, problem gazla alakalı bir şey olması lazım. Sanayiye götürmüştüm, bobin problemi olabilir dediklerinden 3 bobini de değiştirdim ancak problem düzelmedi, bobinlerle alakalı problem yok yani. Sanayiye yine gideceğim ancak daha fazla gereksiz masraf çıkmasını da istemiyorum. Ne önerirsiniz?