Öncelikle verdiğiniz ve vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekkürler. Turbo konusu merak edilen bir konu, özellikle revizyon-yenileme vs... Direk işin içinden geldiğiniz için yazdıklarınız bence çok önemli bizim için.
Kardeşinin 100bg turbo kullanma şansı yok 80 lik ile 100 lügün sistemleri çok farklı ancak yazılım ile olabilir.
Gelelim revizyona ben 100 lük hariç diğer 1.5 dCi motorların turbo revizyon işine pek girmiyorum çünkü motor çok sıkıntılı ama yaptıklarından hiç birinde sorun olmadı.
Renault'un turboları mı sıkıntılı yoksa dCi motorları mı? Motorlar ise hangileri?
1.4 tsi araçlara taktiran çok oldu daha bana LPG yüzünden arizalanan turbo gelmedi. Ama LPG sistemi motora zarar verirsen bu turboyada yansıyor. Turbonun en büyük arıza nedeni kullanicilari bakımını düzgün yaptırmama yanlış yağ kullanma gibi.
Yanlış yağ kullanımından kasıt bildiğimiz motor yağı değil mi? Yağı illa üreticinin tavsiye ettiği markadan mı kullanmak gerekiyor, yoksa viskozite değerlerine riayet etmek şartı ile diğer markalar da uygun oluyor mu?
Örneğin bende Cerato 1.6 CRDI 115'lik vardı, ben illa kaliteli yağ koymak istesem de usta 10/40 magnatec koyalım demişti.
Son olarak dizelde
- TDI (PD ve CR)
- HDI (68/70 90/92 110/112) , dolayısıyla TDCi
- CRDI (1.4 1.5 ve 1.6 tümü)
- dCi
serilerinin motor ve turbo ömürleri ile ilgili ayrıntılı bi kıyaslama yaparsanız forum ahalisi olarak çok teşekkür ederiz
Bir de içlerinde sıkıntılı turbo dizel serileri hangileridir? Şu motor bakımları düzgün yapıldıkça şu kadar hizmet eder diye bi genelleme yapılabilir mi?
:utan: çok soru sordum...