škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo Hakkında Bilgi isteyenler.....

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ben bostancıda turbo revizyonu ile uğrasıyorum turbo hakkında hertürlü bilgi isteyen olursa yardımcı olurum.....


Çevrimdışı emrecan01

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Turbodizellerde yapılan, araç kullanıldıktan sonra stop etmeden önce belirli bir süre bekleme işleminin, Turbo benzinli araçlarda da yapılması gerekir mi ?


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
aslında benzinli motorların ve benzinin yapısına bakarsak benzinli motorlar dizel motorlardan daha fazla ısı ortaya cıkarırlar bunun için asıl benzinli motorlarda performanslı kullanımlardan sonra beklemekte yarar var normal kullanımlarda beklemek sizin yararınıza.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Merhabalar Emre Bey, vag grubunun turboları hakkında elinizde düzenlenmiş bilgi varsa paylaşırsanız çok iyi olur. Ya da arıza yapan 105 ya da 122 hp lik için önerilebilecek farklı marka turbolar ve modelleri gibi..
Örneğin
1.4 TSI 122 HP
turbo adı:
muhtemel arızaları:
revizyon maaliyeti:
sıfır fiyatı:
önerilecek farklı turbo ad/modeli:
 
1.6 TDI 105 HP
turbo adı:
muhtemel arızaları:
revizyon maaliyeti:
sıfır fiyatı:
önerilecek farklı turbo ad/modeli:
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2013, 14:15:33 Gönderen: Akif Hoca »


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
1.4 TSI 122 HP
turbo adı: MITSUBISHI
muhtemel arızaları: parça çekme - valf arızası (kapağın üzerindeki) - yağdan kaynaklanan arızalar
revizyon maaliyeti: aldığı zarara göre değişir görmeden 1 sey diyemem
sıfır fiyatı: ???
önerilecek farklı turbo ad/modeli: başka 1 model takılamaz.

1.6 TDI 105 HP
turbo adı: garrett
muhtemel arızaları: parça çekme - westgate elektroniği bozuluyor - kurumlaşma nedeniyle basınç kaybı -yağdan kaynaklanan arızalar
revizyon maaliyeti: 400 - 400+
sıfır fiyatı: 1500 tl cıvarıydı en son sordugumda ama fiyatlar cok değişken ithalatcılar kafasına göre fiyat belirliyor.
önerilecek farklı turbo ad/modeli: başka 1 model takılamaz.
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2013, 14:31:57 Gönderen: emrsln »


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
kardeşimde 1.5 80 bg lik megane 2 var turboda yüksek seviyede ıslık sesi var revizyon yerine yazılım intercoler ve 100 bg turbosunu kullanmak istiyo bu mümkünmü revizyon maliyeti ne kadar tutar kendi istediği işlemler uygulanmaya kalkılsa ne kadar tutar
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Kardeşinin 100bg turbo kullanma şansı yok 80 lik ile 100 lügün sistemleri çok farklı ancak yazılım ile olabilir.
Gelelim revizyona ben 100 lük hariç diğer 1.5 dCi motorların turbo revizyon işine pek girmiyorum çünkü motor çok sıkıntılı ama yaptıklarından hiç birinde sorun olmadı.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Lpgli ve turbolu araclarda,lpgnin turboya zararı var mıdır?
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
1.4 tsi araçlara taktiran çok oldu daha bana LPG yüzünden arizalanan turbo gelmedi. Ama LPG sistemi motora zarar verirsen bu turboyada yansıyor. Turbonun en büyük arıza nedeni kullanicilari bakımını düzgün yaptırmama yanlış yağ kullanma gibi.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Öncelikle verdiğiniz ve vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekkürler. Turbo konusu merak edilen bir konu, özellikle revizyon-yenileme vs... Direk işin içinden geldiğiniz için yazdıklarınız bence çok önemli bizim için.

Alıntı yapılan: emrsln;419978
Kardeşinin 100bg turbo kullanma şansı yok 80 lik ile 100 lügün sistemleri çok farklı ancak yazılım ile olabilir.
Gelelim revizyona ben 100 lük hariç diğer 1.5 dCi motorların turbo revizyon işine pek girmiyorum çünkü motor çok sıkıntılı ama yaptıklarından hiç birinde sorun olmadı.

Renault'un turboları mı sıkıntılı yoksa dCi motorları mı? Motorlar ise hangileri?

Alıntı yapılan: emrsln;419981
1.4 tsi araçlara taktiran çok oldu daha bana LPG yüzünden arizalanan turbo gelmedi. Ama LPG sistemi motora zarar verirsen bu turboyada yansıyor. Turbonun en büyük arıza nedeni kullanicilari bakımını düzgün yaptırmama yanlış yağ kullanma gibi.

Yanlış yağ kullanımından kasıt bildiğimiz motor yağı değil mi? Yağı illa üreticinin tavsiye ettiği markadan mı kullanmak gerekiyor, yoksa viskozite değerlerine riayet etmek şartı ile diğer markalar da uygun oluyor mu?

Örneğin bende Cerato 1.6 CRDI 115'lik vardı, ben illa kaliteli yağ koymak istesem de usta 10/40 magnatec koyalım demişti.

Son olarak dizelde
- TDI (PD ve CR)
- HDI (68/70 90/92 110/112) , dolayısıyla TDCi
- CRDI (1.4 1.5 ve 1.6 tümü)
- dCi

serilerinin motor ve turbo ömürleri ile ilgili ayrıntılı bi kıyaslama yaparsanız forum ahalisi olarak çok teşekkür ederiz ;) Bir de içlerinde sıkıntılı turbo dizel serileri hangileridir? Şu motor bakımları düzgün yapıldıkça şu kadar hizmet eder diye bi genelleme yapılabilir mi?

:utan: çok soru sordum...
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2013, 01:36:57 Gönderen: turker »


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emrsln;419978
Kardeşinin 100bg turbo kullanma şansı yok 80 lik ile 100 lügün sistemleri çok farklı ancak yazılım ile olabilir.
Gelelim revizyona ben 100 lük hariç diğer 1.5 dCi motorların turbo revizyon işine pek girmiyorum çünkü motor çok sıkıntılı ama yaptıklarından hiç birinde sorun olmadı.


farklı derken türbinlerdemi giriş çıkışlardamı fark var yoksa motorlardamı fark var bizim bildiğimiz motorlar aynı sadece daha küçük intercoler var ve yazılımda fark var bizim bilmediğimiz ne gibi farklar? ayrıca 80 bg olanlarda ne gibi sıkıntı var biraz açıklayıcı bi cvp yazarsanız daha iyi olur gibi
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
dci 80 bg turbos bizim tabirimizle klasik tip turbo 100bg ise vnt tipi turbo bunların motor üzerindeki çalışma sistemi çok farklı. + 100bg motoruda farklı pistonları krangı kolları pompası enj. leri farklı diye biliyorum ben.
80bg lerin en büyük sıkıntısı piston eritme ben rektifiye işi ilede uğraştım daha 100000 km ye gelmeden piston eriten motorlar gördük. piston eritmenini en büyük nedenleri fazla yağ koymak ve turbo. bu motorlarda böyle 1 sıkıntı var o yüzden turbolarını yapmayı pek istemiyorum.
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2013, 10:13:07 Gönderen: emrsln »


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
- TDI (PD ve CR)
bence vw motorlarında turbo arızalarının en büyük nedenleri motor ve ustalar. niye diye sorarsanız bana gelen vw turbolarının bozulma nedenlerinin başında ustaların hataları ve motorudan kaynaklanman sıkıntılar (yagsızlık, aşırı kurum yapma gibi) ama turbo ömürleri yüksek araçlar. ve bazı modelleri hariç onlarda elektronik parçalarında sıkıntı yok ise hepsi revizyon olur sıkıntı çıkarmaz.
- HDI (68/70 90/92 110/112) , dolayısıyla TDCi
evet en sevdigim turbolar bunlar bunlardaki en büyük arıza nedeni yağsızlık. turboya gelen yagın basıncının azalması yada kesilmesi. birde bu turboların bir hastalıgı var eksoz tarafından kanat kırarlar onunda cağresi yok servisler dahi cozemedi. revizyonu en sorunsuz ve başarılı olan turbolar bunlar. ama daha en son cıkan modeller düşmedi elimize  malum garantileri daha bitmedi araçların.
- CRDI (1.4 1.5 ve 1.6 tümü)
hdi turbolarıyla aynı tip turbolar sorunlarıda aynı revizyonları sıkıntısız.
- dCi
1.5 motorlar haricinde sıkıntı yaşamadım. zaten 1.5 haricindekiler cogunlukla ticari araçlarda. 2.0 alanlar zaten cok yok. revizyonları sıkıntısız.

yag konsusuna gelirsek yanlış yag kullanımı dediğim viskozite değerlerine riayet etmek gerekiyor ve değişim zamanlarını geçirmemek hatta 1-2 bin önce yapmak daha iyi olur. cünkü malum bizim benzinimiz ve mazotumuz en kalitelisinide alsanız aşırı kükürtlü buda yağın içinde zamanla kurumlaşma veya çökelti yapıyor buda motor ve turbo için sağlıksız bir durum.

turbolu araçlarda bakım ve kullanım cok önemli gecende taksici bir amca geldi 1.4 toyota corolla d4d 800.000 km olmuş ne motor açılmış nede turbosuna bakılmış saat gibi çalışıyordu ama 2 ayda bir motor yaptıran turbo yaptıran taksicilerde görmedim değil. bakımı nekadar düzgün zamanında eksiksiz yaptırısanız okadar az sorun yaşarsınız. tabi bazen şanssızlıktan olan olaylarda var.
kullanıma gelirsek afedersiniz arabayı hayvan gibi kullanıp 4 den 2 , 5 den 3 çekip yığdırırsanız kullandıktan sonra arabaya motora biraz nefes alma dinlenme fırsatı vermezseniz zaten arızaya davetiye cıkarıyorsunuzdur.

unutmadan yakıt konusuda önemli pompa enj. sisteminizin sıkıntısız olmasıda önemli bu konu zaten bakım kısmına giriyor.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
1.8T klasik vw motora sahibim aracım şuan 240 binde ve aldığımdan beri 0/40 yağ kullanıyorum çoğu usta daha kalın yağ kullanmamı öneriyor siz bu konuda ne tavsiye edersiniz? Bildiğim kadarı ile kalın yağ turbo yağlamasında sıkıntı oluyor ve bir çok 1.8t motorların turbosu bu yüzden arızalandı diye hatırlıyorum.

Birde turbo kontrolünden ne kadar ücret alıyorsunuz rutin bir bakım olsun diye kontrol ettirmek istiyorum.