0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
hayranım bu quatro tabanlı sistemlere
Quattro' dan farklı bu.Quattro ayarlanmış şekliyle -%30 ön/%70 arka gibi- sürekli olarak gücü aktarır. Subaru' daki aktif AWD ve burada anlatılan Haldex gerektiği kadar gücü gereken tekerleklere iletiyorlar.
Subaru daki sistem Simetrik AWD dir. Haldex le aralarındaki benzerlik 4 çekerlikten ibarettir. Subaru nun sistemine Haldex in yetişmesi imkansızdır. Subaru nun motor konumu (BOXER MOTOR) dikinedir haldex yataydır. Dikine duran motor sistemi motor ağırlığını alta doğru vererek aşırı dengeli bir sistem oluşturur. VW Golf te 4çeker olarak sadece 2 çeker araçlara göre daha iyi bir yol tutuşu ve viraj performansının yanı sıra bir miktarda arazi de daha beceriklidir. Ancak Subaru Simetrik AWD ile VW 4motion kıyaslamalarına youtube dan bakabilirsiniz ki Subaru ya yaklaşmasının imkanı yoktur.
Öncekiler gibi değil burada anlatılan Haldex bence. Biraz X-Drive' a özenilmiş gibi geldi bana.:wnk:
X-drive Subaru dan sonra en iyi 4çeker üreticisi Subarudan biraz daha atak bir sistem ancak denge konusunda Boxer motor kadar olamaz yine de belki en iyi rakiplerinden biri Boxer ın. Tabi Haldex te kendini geliştirmeye çalışıyordur boş duracak hali yok zaten Boxer dan farkı motor konumu olduğu için aktarma konusunda ve dengede bir miktar geri kalıyor Subarudan.