škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI manuel Yakıt Tüketim artışı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı scavans

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Arabam 2010 octavia 1.6 TDI Ankara içinde şu an 8,5-10 L gibi ortalama bir değer gösteriyor. Bir kaç defa partikül Filtresi tıkandı temizlettim. şu an sorun yok gibi bu konuda yardımlarınızı bekliyorum


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Forumda önce kendinizi tanıtırsanız, seviniriz:)
Hava soğuk, kısa mesafe biniyor ve kış lastiklerinizi de taktıysanız, herşey normal..


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Kızılay trafiğine giriyorsanız bu havalarda bu değerleri görebilirsiniz, ama tavsiyem biraz daha devirli kullanın


Çevrimdışı scavans

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Servis partikül filterisi ışığı sık yanıyor siz yüksek devir kullanın diyor.
Benim kullandığım devir aracın önerdiği devir
bu araçlar Türkiyedeki mazotlaar uygun değilmiş
o yüzden şehir için kullanımda mazot filtresi hemen tıkanırmış
Peki Skoda
Türkiye koşullarına uygun olmayan bir aracı neden satar ?
Uygunsa 50.000 km de bir araba neden zırt pırt partikül ışığı yakar.
Yada size arabayı satarken bu arac için gerekli olan mazot türkiyede yok, şehir içi kullanmayın yoksa partikül filternin tıkanır zırt pırt ışık yakar değiştirmek zorunda kalırsınız der mi ?


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
koray ben şimdiye kadar dizel konusunda bir sıkıntı çekmedim. shell kullanmıyorum katkıdan dolayı. genelde po, iki kezde opetten almışlığım var. anlaşılan bir yerden kötü bir benzin almış olabilirsin. yolu boş bulduğunda ara ara bas gaza kurum yanıp gitsin.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Arabanın gösterdiği vites değişim uyarısı her zaman uygun vitesi göstermiyor ne yazık ki.En uygunu yola ve motorun devrine göre vites değiştirmek.Sanırım kullanım güzergahınız kısa mesefe ve bol ışıklı.Bu durumda hep yakıta etki eder hemde partikül filtresini tıkar.


Çevrimdışı birolsonmez

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
biz bu partikül filtre ışığını söndürmek için devamlı yüksek devirde mi gidicez. benim araba skoda yeti greenline. partikül filtresi ikinci kez yandı. ilkinde servise götürdüm. 3000 devirde 30-40 km. gittik söndü. bu seferde gittim sönmedi. yarın tekrar servis yolu göründü.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: birolsonmez;451859
biz bu partikül filtre ışığını söndürmek için devamlı yüksek devirde mi gidicez. benim araba skoda yeti greenline. partikül filtresi ikinci kez yandı. ilkinde servise götürdüm. 3000 devirde 30-40 km. gittik söndü. bu seferde gittim sönmedi. yarın tekrar servis yolu göründü.


Hemen içinizi karartmayın. Belki de servise gidene kadar o ışık sönecektir. DPF nin hemen tıkanmaması için arada bir motoru uzun yolda okşamak lazım. Çok zorlamadan vitesleri geç yükselterek üst devirlerde giderseniz ışık sönecektir.


Çevrimdışı YALINSAK

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
    • http://www.malisozluk.com/
Bende hiç yanmazdı o ışık, kırmızı ışıkta beklerken boş yere gaz veriyordum arabaya kalkış yapınca yandı 30km civarı sönmedi, sonra kendiliğinden söndü. Dikkatimi çeken birşey ise gazı köklesem bile araba bağırmıyordu, devir 3binde kalıyordu.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YALINSAK;454795
Bende hiç yanmazdı o ışık, kırmızı ışıkta beklerken boş yere gaz veriyordum arabaya kalkış yapınca yandı 30km civarı sönmedi, sonra kendiliğinden söndü. Dikkatimi çeken birşey ise gazı köklesem bile araba bağırmıyordu, devir 3binde kalıyordu.

Araç hareket halinde değilken devir 3000 i geçmiyor. DPF ile alakası yok. Şanzımanı sert kalkışkardan korumak için herhalde.


Çevrimdışı Akifci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 23
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: scavans;420112
Arabam 2010 octavia 1.6 TDI Ankara içinde şu an 8,5-10 L gibi ortalama bir değer gösteriyor. Bir kaç defa partikül Filtresi tıkandı temizlettim. şu an sorun yok gibi bu konuda yardımlarınızı bekliyorum

Bende Ankara'da hafta içi her gün işe aracımla gidip geliyorum, trafik genelde sıkışık oluyor ancak ortalamam açıkcası 7.0 'yi bazen geçiyor özellikle son dönemlerde arabayı devirsiz kullanıyorum bazen 5. viteste 80 km hızla gittiğimde oluyor (öyle yapınca tüketim 6/100 litreye kadar düşüyor) ama bugüne kadar partikül ile ilgili olarak herhangi bir ışık yanmadı, belki sizinkinden farklı olarak ortalama 2 ayda bir toplam 1500-2000 km arası uzun yola çıkıyorum... bence üzerinde durun bu kadar yakmaması lazım...
 
Not: Yakıtı çoğunlukla shellden alırım opete vs kesinlikle gitmem


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akifci;456955
Bende Ankara'da hafta içi her gün işe aracımla gidip geliyorum, trafik genelde sıkışık oluyor ancak ortalamam açıkcası 7.0 'yi bazen geçiyor özellikle son dönemlerde arabayı devirsiz kullanıyorum bazen 5. viteste 80 km hızla gittiğimde oluyor (öyle yapınca tüketim 6/100 litreye kadar düşüyor) ama bugüne kadar partikül ile ilgili olarak herhangi bir ışık yanmadı, belki sizinkinden farklı olarak ortalama 2 ayda bir toplam 1500-2000 km arası uzun yola çıkıyorum... bence üzerinde durun bu kadar yakmaması lazım...
 
Not: Yakıtı çoğunlukla shellden alırım opete vs kesinlikle gitmem


Aynen ayni shell ve ayni yer