http://www.otomobilgazetesi.com/yeni-peugeot-301-yakit-ekonomisi-konusunda-oldukca-cimri-11859.htmlBen de dün okumuştum, başlık açacaktım fakat fırsat bulamamıştım. Ama konu, üzerinde biraz durmaya değer
Şöye ki, öncelikle tüm yol ortalaması bu. Demir Bükey Akademi tarafından gerçekleştirilmiş, tabi ki reklam amaçlı ama sonuç itibariyle gerçek. Ben de PSA dizelleriyle yeni tanışmış biri olarak gerçekliğine inanıyorum.
Bi süredir HDI makinalarının gerçek tüketim değerlerini, kullanıcı yorumlarını farklı kaynaklardan takip ediyorum. Bildiğiniz gibi 1.6 HDI'larda 90'lık ve 110'luk makinalar vardı 2010 yılına kadar. bu makinalardan 90'lığı 215 Nm, 110'luğu 240 Nm torka sahip, ekonomik olmalarıyla meşhur makinalardı. 2011 ve sonrasında 110'lar 112 (ve bu yıldan itibaren 115), 90'lar 92, bu yıldan itibaren 95 HP oldular. Ama sadece beygirleri değişmedi, tork 92 hp'de 230 Nm'ye, 112 hp'de (şimdiki 115) 270'e çıkarıldı. Hatta overboost ile 285 Nm tork veriyor. Buraya kadarki kısmı beni şaşırtmadı ama 112 hp'ye (ve 270 Nm'ye) çıkarıldıktan sonra HDI'lar çok daha ekonomik oldular ve "gerçek" kullanıcı verileri şehir içinde 5,7 - 5,8 gibi değerler oldu. İsterseniz pejo ve citroen forumlarını bi kurcalayın. Dayanıklılık problemlerini aştı/aşmadı bilemem ama HDI makinaları gerçekten şu an bilinen en ekonomik 1.6 dizeller. 1.4 HDI'lar da böyle, mesela yeni C3 1.4 hDI ile ş.arası 3,7 , şehir içi 5 litre yakıyor vatandaşlar.
Biraz alıcı gözüyle baktım, pejo'da 308'in 112'lik versiyonları 2011'de makyaj geçirdikten sonra (makyajlıları ön panjurdan rahatlıkla ayırt edebilirsiniz), C4'te de yeni kasa ile (yani yine 2011 sonrası) satışa sunulmuş. 92'lik 1.6 dizel ise yeni kasa C3, 301, elysee gibi modellerde mevcut. 112'likler, uzun 6. vitesleri ile uzun yolda 92'liklerden daha ekonomikler bu arada. 1600 km menzil mümkün.